Satans skittvær! 

Sørlandspar sitter småhutrende sammen.
Savner sola som strålte så skjønt.
Sutrer. Sturer. Søndagstårer.
Skikkelig skittvær, stormen skriker.

Spiser sjokolade som substitutt,
stappmett, studd,
snikende spyfornemmelser.

Svelger standhaftig søtsakene.

Slanke seg, sa surpompen …
sånt starter sjeldent søndager.
Startskuddet smeller
som søren seinere.

Sørlandspige og sørlandsgutt.
Sabla solhungrige.
Savner skikkelig sydenturene,

sola, sogar spanjolenes sleske smil.

Sørlandsvinter, søle, sannsynligvis syndefloden.
Send sola som snarest,
snille, søte solgud.

Stivfrosne, sørlendingene sliter som søren.

 

Se det ja! Da har jeg for aller første gang deltatt i Frodiths søndags-sprell. Det er utrolig hva man kan finne på når en kjeder seg og faktisk ikke har lyst å ut i det hele tatt. Eller rett og slett ikke får fingeren ut. Les: vekk fra tastaturet. Vet ikke helt om Jonas er enig, men han har fått morraturen og har vært ut og inn litt i hagen i løpet av dagen. Mulig han har en hviledag i dag. Ser sånn ut.

16 kommentarer
    1. Herlig! Akkurat sånn er det noen ganger, ha,ha.

      Jeg kjørte fra Jæren og til hytta på Sørlandet i dag og vindusviskerene fikk kjørt seg fra begynnelse til slutt. Det blei ikke sjokolade på meg, men en boks iskrem jeg fant i fryseren etter sommeren.

      1. Akkurat sånn har det vært litt for mye de siste månedene her! Men så kom det jo noe gøy ut av det også da. Hehe. Takk for besøket, kom gjerne igjen. 🙂

    2. Heisann, den egyptiske basaren på bildet er i Istanbul som vi besøkte i starten av desember. Jeg har bare vært i Egypt en gang, noen år siden nå, men da desto mer omfattende, på tvers og på langs, en utrolig tur! Og bazaren i Istanbul kan ikke måle seg med den i Kairo. Akkurat nå er jeg hjemme. Trodde jeg hadde reist fra meg på en stund, men Herren i Huset som i lang tid bare har sittet i stolen uten noe form for initiativ, er nå på bedringens vei og inviterte meg med til Lanzarote om tre uker. Jeg har allerede søkt om seniorferiedager og fått hundevakt, så det er bare flys… tilbake å håndtere.
      Og angående været her, bare SURT (forbereder neste innlegg til utfordringen)! Derfor ned til litt sol og varme. ;:O( om det er greit å si det!

      1. Jeg var i Kairo .. og litt rundtforbi. Elsker å reise, men har blitt litt lite av det de siste årene. Blir ikke rik av å være ufør lissom. Heldige du som skal på tur. Fin ferie til dere. Ikke så surt her, men veldig blaut!

    3. Helt utrolig fantastisk sammehengende og morsom historie 🙂 DU skulle hatt premie!! 🙂 Men blir nok ingenting. Jeg har ikke så mye ekstra energi til sånt om dagen. Men HURRA-HURRA skal du få, og en DIGER link, dette må flere lese 🙂 Klem

      1. Åh! Du er vel skjønn! TUSEN TAKK for fine ord – og ikke minst link! Det var gøy! 🙂 Håper formen din bedrer seg snart. Klem tilbake.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg