Sabla blaud tur

Morraturen i dag ble på to timer. Opp og ned i skogen, litt vassing og sinnsyke mengder med regn ovenfra. Litt dårlig timing kanskje, for nå regner det nesten ikke, og rett over taket kan vi skimte litt blå himmel til og med. Men, men …

Vi kom oss ut. Og det er jo det viktigste. Om vi så ut som drukna katter begge to da vi tusla inn igjen i gata vår, det betyr jo ikke så mye. Vi tåler jo vann!

Det er litt sånn korona-pynt i skogen rundt oss. Noen, jeg innbiller meg at det er en skoleklasse eller noe sånn, har plassert ut disse malte steinene her og der. Jeg synes det er koselig. Og litt morro å gå rundt og se om en finner flere. I vår lå det mange med “alt blir bra” på. Men de fant jeg ikke igjen i dag.

Alle bildene er tatt i skogen rundt Eigevannet. Vårt nærmeste turområde, 7 minutter fra inngangsdøra. Så det er kanskje ikke så rart at jeg elsker å bo her, selv om huset vårt hadde vært verdt en million mer, i følge en eiendomsmegler, om det hadde befunnet seg en annen plass. Er tydeligvis ikke så bra å bo på Tinnheia. Noe jeg ikke helt forstår. For med de turområdene rett utenfor, og kun en halvtimes gange fra sentrum, så kan vi jo nesten ikke ha det bedre. Tenker jeg.

Blir spennende å se hvordan Jonas takla denne turen. Det var ganske sleipt og glatt noen plasser. Er fortsatt redd for at det skal skje noe med han, i tilfelle han ikke er så bra som det ser ut når vi bare går små, lettgåtte turer. Men om vi ikke forsøker oss innimellom, så blir vi jo bare gående i Grønndalen. Og det er jo ikke så morro akkurat.

Det var mye blaut hund da vi kom hjem. Så jeg er utrolig glad for den hundeblåseren vi har i garasjen, slik at det er mulig å få tørka beistet. Får ikke hjelpe at hele vedstabelen, og resten av det som befinner seg der inne, blir pelsbelagt.

Fortsatt fin tirsdag til deg. Om ikke så lenge skal drømmemannen og jeg hente mitt siste bruktkupp. Det blir gøy! Selv om det ikke akkurat er meg som får meste glede av det. Hva det er skal du få se seinere.

10 kommentarer
    1. det var en våt tur ja men fin og så lenge du er fornøgd så er det det viktigste :=) vi er heldige i Norge for jeg tror alle har godt med nye tørre klær hjemme etter en slik våt tur hi hi .Spennende da med nytt bruktfunn ,nå ble jeg nyskjerrige

      1. I dag skinner sola, MENS det regner! Greit med litt variasjon. Men Jonas halter, og ser ikke ut som han hadde så godt av den turen … Det var ikke så greit.

      1. Bare hyggelig at du “ble med”. 🙂 Må nyte høstfargene så lenge de varer, og det er nok ikke så lenge. For bladene som har falt av begynner å råtne og snart er alt bare brunt og grått. Om vi ikke får en snørik vinter da, men det gjør vi vel ikke her nede.

    2. Det er noen fantastiske høstfarger her sør om dagen! Du har tatt flotte bilder som virkelig viser høsten på sitt beste. Det blir jo ikke like flott i november når alt løvet faller ned. Jeg utsatte min tur til det ble oppholdsvær. Og gikk bare en bitteliten tur. Skal gå tung bakke senere… (finner alltid på noen unnskyldninger).

      1. Ja, bare å nyte, for nå nærmer vi oss vel slutten på fargespillet. Får nesten håpe vi får litt snø i vinter, så ikke det blir så grått og brunt alt for lenge … Bikkja tålte ikke turen så godt, nå halter han igjen. Det var ikke greit.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg