Ryddemagi – 5 dagers utfordring – dag 3

Dagens ryddejobb var å rydde på mobilen. Akkurat der slapp jeg veldig greit unna gitt. For jeg har litt mani med å slette ting jeg ikke trenger. Drømmemannen synes det grenser til det sykelige, for han har sikkert ikke sletta for eksempel en mail i hele sitt liv. De spiser jo ikke noe sier han. Og det er jo helt sant. Men de kan jo ikke brukes til noe heller. Gamle brev kunne jo i det minste brukes til å fyre opp i peisen med, om du lissom plutselig kom over ei bortgjemt bunke en eller annen plass.

Jeg har like mani med bildene jeg tar. Vet om flere som knipser bilder med mobilen for eksempel, og bare lar de ligge der. Også før de ble lagret automatisk i en sky. Daua mobilen så mista de alle minnene fra to år tilbake og vel så det.

Siden foto er min store hobby så har jeg stålkontroll på dette. Sletter regelmessig bildene jeg ikke skal ha. Gjerne hver kveld. Overfører til skikkelig oversiktlig system på pc’n de jeg skal ha, ikke bare fra kameraene men også fra mobilen. De blir lagret etter år, måned, dato … med undermapper og hele sulamitten. I tillegg til å ha de på pc’n ligger de også på en ekstern harddisk. Jeg tømmer minnekortene på alle kameraene etter hver tur. Faktisk tror jeg ikke det er en ting å sette fingeren på når det gjelder ordenen min akkurat her. Så det så. Nå var det bare mobilen som var oppgaven å rydde på i dag da, men måtte bare få inn litt selvskryt når jeg først hadde sjansen. Pleier ikke være så flink med sånt, men her vet jeg at jeg er kjempegod.

Jeg har drøssevis med apper. Det fins app for det meste, om ikke flere. Og jeg elsker alt som kan gjøres digitalt. Derfor har jeg mange av dem, men også de er gruppert og lagt greit oversiktlig i mapper. Rent bortsett fra de som blir brukt nesten daglig. Hadde bare alt vært så lett å holde orden i som dette!

Morgendagen bringer nok en ny ryddeutfordring. Og vettu, jeg gleder meg.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg