Ryddemagi – 5 dagers utfordring – dag 2

Hallo i luken! Jovisst fikk jeg rydda litt i går også. Til tross for at jeg henta et barnebarn på skolen og hadde ho på overnatting til i dag. Jeg har bare ikke fått tid til å vise dere resultatet enda. Men her kommer gårsdagens ryddeoppgave.

Denne var verre altså. For her i huset er det drømmemannen som er den ansvarlige i huset når det gjelder ledninger og slike greier. Og joda, vi har ledninger liggende både her og der, ved en kontakt. Rett og slett der vi pleier å lade de forskjellige tingene. Og der skal de få lov å bli liggende.

Ladere til fotoapparatene er jo mine da. De bør helst ikke ligge og slenge. Men ligge i kameraveska til kameraet de hører til. Dette er jo mitt ansvar i og med at det er mine kameraer … noen ganger ligger de der de skal, andre ganger ikke. Noen ganger leiter jeg meg halvt ihjel, sånn typisk rett før vi skal på tur eller på ferie. Andre ganger er det bare en måte å løse dette på – kjøpe nytt! Og det har skjedd to ganger til speilrefleksen. Akkurat nå har jeg kontroll på alle de der, tror jeg. For selvsagt dukka de opp igjen!

Ellers har vi en egen plass til ledninger. Men det er jo mest innendørs skjøteledninger, padder om du vil. For det er også noe vi kan leite etter når de trengs. Så nå har jeg gjort kort prosess, stapper alt i samme skuff. Det ble sortert da ledningene fikk tildelt denne plassen i hylla på soverommet. Nederst til høyre, rett innforbi døra. Enkelt å huske, selv for en mann.

Egentlig hadde jeg ikke tenkt å gjøre noe mer med dette. Men så må jeg bare innrømme at jeg blir litt bitt av denne ryddebasillen tydeligvis. Det å ta litt av gangen. Trenger ikke være hele huset og loftet og alt samtidig. Slik som jeg egentlig vil, slik som jeg har forsøkt gang på gang, og som alltid blir alt for mye og resulterer i at jeg ikke får gjort en dritt.

Jeg fant faktisk en del ledninger her og der. Pluss bruksanvisninger for all verdens duppedingser som vi ikke en gang har mer. Dro alt ut og samlet det i en stor pose slik at drømmemannen kunne sortere en eller annen gang. Men tror du ikke han gjorde det på samme ettermiddag. Jeg hadde jo sett for meg at den kom til å bli stående en eller annen plass frem til påske omtrent. Til jeg ble så lei at jeg bare hadde satt den ut i garasjen. Men utrolig nok ligger alt nå pent sortert i en skuff i bokskapet i stua. Etter at en godt fylt bærepose med søppel derfra ble kasta. Under er før og etter bilde av vår nye ledning/data-skuff. Ikke spør hva vi skal med de cd’ene, for min del kunne de gjerne gått i søpla de også. Men sjefen var ikke helt enig der.

Samtidig fikk jeg rydda i en kommode/skap som står oppe i ganga. Det har jeg sikkert ikke åpna på flere år. Fordi jeg ikke har trengt noe der inne. Eller fordi jeg ikke helt visste hva det inneholdt. Dette er nesten litt flaut altså. Men her var det interiørbladet som nærmet seg 10 år, gamle Ellos-kataloger og en haug av andre gamle ukeblader bare for å nevne noe. Så det gikk rett i papirsøpla. Dermed sitter jeg igjen med et helt tomt skap!!

For henimot seks år siden var jeg i Albania. Der kjøpte jeg et par sko som skulle være til dette barnebarnet mitt som var på overnattingsbesøk. Jeg la de en lur plass … og de dukket ikke opp igjen før i går. Nettopp i dette skapet. De er selvsagt alt for små for den mottakeren de var ment til. Men her er det altså. Og tro meg, jeg har leita og leita etter disse, men tydeligvis ikke i dette skapet. For der kunne de jo umulig ligge …

Hva neste oppgave blir vet jeg jo allerede. Men det er en plass jeg har skikkelig orden fra før av, bare så det er sagt. Mer om det etterhvert. Før den tid har jeg tenkt å ta et bad før det blir mørkt. For det begynner å bli en stund siden nå.

Kos deg så lenge. Her skinner sola fra skyfri himmel i dag. Skikkelig digg altså!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg