Regnværsdag – igjen

Det regner og regner … og regner. Etter den flotte dagen i går var det litt kjipt at regnet kom tilbake. Men jeg er blitt skikkelig flink det siste halvåret, går ut med friskt mot uansett vær. Ikke sniker jeg meg til kortere turer heller, selv om regnet siler ned. For det er jo ikke så ille! Hjemme har jeg tak over hodet, tørt tøy og kan til og med ta en varm dusj om jeg måtte føle for det.

Jeg har vært ute på morraturen i dag. Men bildene her er fra onsdag og torsdag. Og som du ser, naturen er faktisk flott selv om det er blaut. Det blir enda mer fargerikt når det er vått, og farger er det selv om vi bare er i mars.

Tidligere ble jeg skikkelig deppa om det regnet mer enn en dag i strekk. Men det har skjedd et eller annet på veien … jeg bestemte meg bare for at jeg ikke gadd ha det slik lengre. Selvsagt er det litt mer tungvint med denne store bikkja og regnvær, det blir mye blaut hund for å si det sånn. Men nå har vi jo denne blåseren da, og det var en fantastisk innretning. Så etter hver tur er vi innom garasjen og føner Jonas før vi går inn. Tar litt tid, men sparer oss for mye dritt og hår inne. Ikke det at jeg skal skryte på meg blanke parkettgulv uten sand og hybelkaniner, for det har vi sjeldent. Men det er blitt bedre.

Denne uka har jeg gått masse. Snittet nå er 13.380 skritt pr. dag. Det er nesten helt utrolig, når jeg tenker på hvor elendig jeg har følt meg, og hvor sliten jeg har vært hele uka. Jeg har stort sett sovna foran tv’n hver kveld i nitia, og det er langt fra normalt. Jeg som har så lakenskrekk og pleier å være lys våken til langt over midnatt.

Men å gå hjelper på det meste. Jeg tror jeg klarer å holde de aller verste smertene litt på avstand når jeg klarer å bevege meg såpass. Det hjelper også på alle de bedritne tankene som dukker opp når kroppen ikke er samarbeidsvillig, og når redselen for at nav plutselig skal stoppe aap’en sånn helt uten videre blir litt for intens. Det er mye en kan gå av seg på veien. Bortsett fra kiloene da, de sitter som støpt. Akkurat der må jeg visst gjøre noe … snart …

Det fins ikke dårlig vær … men jaggu kan en bli søkkvåt selv i full regnhabitt! Men det er helt greit egentlig. Dør ikke av det. Tidligere hata jeg regntøy. Noe så ufyselig og ubehagelig å gå rundt med. Men til og med det er blitt en vane. Klapper meg selv på skuldra og synes jeg er blitt veldig flink på mine gamle dager.

Åsså er det jo litt det der med å mestre noe. Det gjør noe med psyken. At jeg fortsatt klarer noe lissom. Det er ikke alltid jeg har så jækla lyst til å ut, men jeg gjør det likevel. Fordi jeg tror hverdagen min hadde vært hakket verre om jeg bare ble sittende her. Men uten Jonas er faren stor for at det var akkurat det som hadde skjedd. Ikke det at han maser om å ut, det gjør han sjeldent, i det siste tror jeg nesten han synes jeg har mast litt vel mye.

Han er skikkelig bedagelig anlagt nemlig. Omtrent som drømmemannen. Det trenger ikke skje noe heile tia … så nå ligger de her og snorker i stua, en på sofaen og en på golvet tett inntil stolen min.

Det var en aldri så liten oppdatering fra sør. Vi skal som sagt ut i kveld, og jeg kjenner allerede nå at jeg helt fint kunne blitt hjemme i sofakroken. Jeg passer best der for tia. Men det blir sikkert greit. Bare det å se at min bedre halvdel koser seg i selskap med andre er jo betaling nok for å slite seg ut en gang i blant. Og jeg har sikkert ikke vondt av å være litt sosial jeg heller. Det bare kjennes sånn ut …

God lørdag til deg. ❤

10 kommentarer
    1. Flotte bilder! Jeg er veldig glad i å gå på slike skogsstier, så nå fikk jeg lyst til å gå tur akkurat der du går. 😉
      Her er det nemlig altfor mye snø, og piggskoa må på. 🙂

      1. Takk. 🙂 Hadde en fin søndagstur også, men ingen bilder faktisk. Får bare nyte finværet så lenge det varer, for det er visst meldt snø uti uka som kommer. Det frister ikke så mye nå, som vi har hatt litt vår.

    2. Så flotter bilder av natur uten snø 😃
      Jeg gleder meg til det blir sånn hos oss også. Du er jo helt rå på å gå tur. Jeg kommer aldri i gang jeg. Men planen med å komme igang er der.
      Håper du klarer å kose deg i kveld.

      1. Takk. 🙂 Ja, det er deilig når værgudene er så snille så tidlig på året. Men vi er visst ikke ferdige med vinteren enda, i følge yr. Så får bare nyte bar asfalt og sol så lenge det varer. Føler meg flink nå ja, dørstokkmila kan jeg nesten ikke huske hva var. Lørdagskvelden ble et slit å komme gjennom, men sånn er det jo bare innimellom. Dessverre.

    3. Bedre med regn enn det evige snøværet som lasser ned her… 😀 Så flink du er å komme deg ut, mye bedre enn meg. Jeg er så lat som en staur… Godt for kroppen å kunne fått litt muskler… He-he…skjer nok ikke…Ha en fin kveld. 🙂

      1. Ja, hører dere virkelig klamrer dere fast til vinteren der inne i hovedstaden. Eller er det den som klamrer seg fast i dere kanskje? 😉 Jeg hadde jo aldri klart å komme meg så mye ut om jeg jobba, da hadde det vært jobben og ikke noe annet. Så bør vel føle meg heldig som har den muligheten, men … har litt vanskelig for å se det på dem måten.

    4. veldig vårlige bilder hos deg,mener jeg hørte på langtidsmeldingane att det kunne komme 50 cm nysnø i sør :=) sånn sett er regn bedre,det blir fort grønt og fint av det.
      Kos deg ute i kveld,i morgen er det søndag og da er det lov å bare kroe seg i sofaen og nyte dagen hjemme

      1. Ja, har hørt det der jeg også. Men forsøker bare å fortrenge det, og si at det sannsynligvis er mye lengre inn i landet den snøen kommer. Ikke helt utpå kysten hos oss. Haha. Enn så lenge er det jo lov å håpe. Lørdagen var hard å komme gjennom, og søndagen enda verre. Veldig kjipt å få en slik dagen derpå følelse, som om en skulle være skikkelig fyllesyk, når en ikke har vært full en gang!

    5. God lørdag! Så fine bilder selv om det er vått ute. Og vått og regn er noe jeg er vant med, selv om jeg skal innrømme at jeg liker tørre dager best 🙂 Det er den der berømte dørstokkmilen som er tyngst og vanskeligst når man skal ut, men når man først er ute så er det som oftest deilig. Kos deg i kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg