Rain, rain go to Spain … *#¤&%&¤#*

Ja, altså, nå har jeg vært så positiv som jeg kan i lange tider. Selv om det regner og skvetter mesteparten av tiden her på det forbanna blaude sørlandet. Men nå er det snart nok altså!

Merka det på morraturen. Helt ærlig talt så er jeg drittlei av å vasse rundt i sølepyttene, godt innpakket i regntøy som ikke er helt tett, mens vannet plasker mot hetta og renner ned over ansiktet. Bikkja blir skvettblaut bare han skal ut i hagen og tisse, og gulvene her ser ut deretter. For ikke å snakke om all den jobben det er med å tørke dyret etter en tur. Fyttikatta for et drittvær!!

Det verste er jo at det ikke skal bli bedre heller! Enda en uke fremover er det bare meldt regn. Men om vi er heldige så får vi se sola neste lørdag og søndag. Tror jeg. Helt til vi nærmer oss og de dagene også blir fylt opp med vann fra oven.

Jeg er ekspert i å utnytte de få timene det ikke regner da. Det skal jeg ha! Problemet er jo bare det at det pokker med er mørkt som i en sekk før fem på ettermiddagen. Skrek og gru. Jeg er overbevist om at dette landet er for spesielt interesserte! Og så interessert er ikke jeg altså!

Jeg kjenner at humøret snart ikke tåler mer av dette været. Det er ille faktisk, uten å ha en aldri så liten sydentur i vente en gang. Det var nok alltid de som redda meg før. Som en gulrot lå de der, den ene ferien etter den andre. Og da kan en jaggu tåle mye drittvær altså, når det bare er en slik lysning i tunnelen. Nå er ikke dette den verste tunnelen jeg har vært i da. Så foreløpig trøster jeg meg med det. Jeg er jo på en måte blitt tunnel-ekspert i disse siste årene. Selv om en ikke ser at det er lyst langt der fremme, så har det jo faktisk vært det. Alltid. Men altså, vannbegeret er snart fylt og vel så det, og ja, det går litt på helsa løs også nå.

I går var det noe oppholds. Og da fikk jeg både en lang to-timers tur med Jonas, etterfulgt av en badetur med venninna. Da var det faktisk nesten sol et bittelite øyeblikk. Og den benytta vi til å ta noe varm drikke og en venninnekjas før vi dro hjem hver til vårt. Disse turene sammen med ho er gull verdt altså.

Det er som en lykkepille å regne. Så til dere som mener jeg er tøff som bader nå, jeg er nok ikke tøff. Det er mer det at det har en positiv innvirkning både på kropp og sjel. Og en gjør jo omtrent hva som helst for å få det bedre når en bare har det ille nok. Det blir omtrent som å ta en medisin. Du vet det smaker helt forferdelig, men du vet også at det faktisk hjelper … derfor altså! Og dette er det som har hjulpet meg mest disse siste årene, ikke har det noen negative bivirkninger heller, og dermed tenker jeg å fortsette.

God frædda’! Jeg håper for din skyld at du bor en plass der værgudene er litt snillere.

1 kommentar
    1. En kan bli litt mismodig når det bare regner og er svart ute ja. Vi har hatt det fint her en stund nå, og det gjør godt det. Så bra du har funnet en måte å få det bedre på, selv om det høres ille ut, så vet jeg jo hvor godt det er etterpå. 😉
      Ikke så lett å få til et daglig bad her, da må jeg ned til Piren hver dag, og det har jeg ikke tid til. 🙂
      God fredag! Klem 🙂 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg