Postkortstemning rett utforbi døra

God formiddag på tampen av februar. Her snør det for tredje dag – på rad! Ikke akkurat hverdagskost for sørlendingene dette. Og i går hadde vi altså den flotte dagen! Det var som å vandre fra det ene postkortet til det andre. Snø, sol og blå himmel. Så utrolig fint i forhold til alt regnet og vinden vi har hatt i det siste.

Som jeg har sagt før. Nå er det om å gjøre å smi mens jernet er varmt. Altså; Komme seg ut mens snøen fortsatt ser ut som snø. Før den forvandler seg til grå slush. For den forvandlinga skjer normalt på rekordtid her hos oss, og da er ikke vinteren lengre så fristende.

Vi tok en tur til Dueknipen, Jonas og jeg. Det er jo bare rett borti hogget her, men i går føltes det rett og slett som om vi hadde dratt litt innover i landet. Til den fine vinteren, slik den fremstilles på postkort fra Norge, eller slik den tar seg ut når noen som har vært på hyttetur i fjellheimen legger ut bilder på sosiale medier.

Winterwonderland. Ikke så mye mer å si om det.

De fleste sporene stoppet, og snudde her! Vi tok likegodt turen til topps. Litt vanskelig å gå, og våre spor var de første som seig ned i snøen der oppe. For det var akkurat det vi gjorde, seig ned minst til over ankelen. Og det er jo ganske eksotisk for oss som har vært litt bekymret for å drukne i syndefloden denne høsten og vinteren.   

Sånn er det vinteren burde ha sett ut. Over hele landet! Jeg tenker jo at det alltid var slik da jeg var barn. Hvit, tørr og flott snø. Og haugevis av den. Tenker du noen ganger at alt var annerledes før i tia, vinteren var hvit og kald uke etter uke, sommeren minst like lang, men supervarm med sol fra morra til kveld. Er det virkelig bare noe jeg innbiller meg?

18 kommentarer
    1. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen… Jeg er ikke glad i vinteren og kulden, MEN at det er vakkert må jeg innrømme. Det av Jonas er jo det som snakker til meg 🥰

      1. Det er veldig vakkert. Er det jeg alltid har sagt. At snø er fint å se på. 🙂 Det må utvilsomt være alt dette regnet vi har hatt helt siden i høst som gjorde at jeg plutselig synes snø var så sykt digg! Det bildet med Jonas der, det var visst et blinkskudd.

    2. Måtte smile her av dine undringer. Ja, barndommens somre og vintre var supre for meg også!!! Nydelige vinterbilder. Her kom det noe snøkorn i går, men de smeltet før jeg fikk tatt et bilde. Men sånn er det. Da er det jammen godt du har tatt bilder jeg kan kose meg med. Nyt vinterdagen!

      1. Glad for de fine turene og og vinterbildene jeg har fått knipsa. For nå er det visst over for denne gang. Det er meldt regn i en hel uke fremover!! Blæh!!

    3. Vakkert med snø. Ikke verst at du har mer snø enn det jeg har. Men neste år da blir det vinter igjen. Dette her har bare vært en lang våt høst egentlig.

      1. Er jo ikke så ofte vi har ordentlig vinter her da. Så tviler sterkt på at det blir annerledes neste vinter. Men det er jo lov å håpe da! 🙂

      1. Takk. 🙂 Ja, det har vært fantastisk de siste dagene. Men nå meldes det regn en hel uke fremover! Så da var vel vinteren over for denne gang.

    4. Vakkert! 😃
      Og som du sier må vi benytte oss av snø og sol. I dag blir det ingen tur ut på meg før jeg skal ned til sykehuset. Men jeg får nyte det på tur til bussen 😉 Ønsker deg en fin dag! 🙂 Klem

    5. Vakkert var det 🙂 Når den endelig dukket opp til dere 😀 Her har vi så det holder…. har vært 13 minusgrader i natt.. ha en flott vinterdag i sør 😀

      1. Ja, det er veldig fint. 🙂 Men sikkert veldig kortvarig. For her er temperaturen rundt null, og slikt blir det normalt ikke mye vinter av! Savner litt mer minusgrader også jeg, men merker på strømregninga at vi har hatt en veldig mild vinter. Og det er jo positivt! 🙂 Fin dag til deg også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg