Feit kjærring entrer november

Ja, tenk du, vi skriver november! Jeg synes just det var august og vi dro hjem fra hytta. Uten å pakke med oss tingene og uten å lukke ned for vinteren. For vi skulle jo ut igjen … noe vi alltid tror, men det skjer aldri. I år har sønnen vært så snill og vært der ute og pakka sammen alle hagemøblene, i går var han ute og tømte frys og kjøleskap, der var for øvrig alt klart for søpla for kjøleskapet hadde slutta å funke. Nå er vannet i rørene tømt og forhåpentligvis klarer blandebatteriene seg gjennom vinteren.

Livsstilsendringa, slankinga, kall det hva du vil. For min del gikk den uansett fløyten i løpet av høsten. Jeg har ikke turt å gå på vekta en gang. Og nå, før jul, gidder jeg ikke prøve å ta meg sammen igjen heller. Marsipan og tørre julekaker er noe av det beste jeg vet. Omtrent på lik linje med Kims chips med salt og pepper. Men i det siste har jeg vært så utrolig godtesjuk at jeg har kasta meg over det meste med iver og glede. Til og med popcorn glir ned som om det skulle være den beste Lûbecker marzipan. Og jeg liker ikke en gang popcorn! Sånn normalt. Vet ikke helt hva som har skjedd her. Jeg kan være så sugen på noe godt at jeg smører nugatti eller peanøttsmør på skiva rett som det er. Tror nesten det har skjedd en liten kortslutning her en plass.

Men nå har jeg altså bestemt meg for å bare fortsette sånn. Frem til nyttår. Og akkurat nå skal jeg kose meg med den første kakemannen i år. Endelig fant jeg han. Helt normal og plain. Uten et tjukt sukker- eller sjokoladelag på hele kroppen. For de liker jeg nemlig ikke. De som prøver å fremstå som noe helt annet enn det de er.

Mmmm … jeg liker de harde og sprø. Denne her var ikke heeelt i den kategorien. Men det var ingen andre i den butikken utenom en diger, rosa, sukkerglasert greie. Og de frister merkelig nok ikke.

Det er frædda’ og jeg skal ikke så mye. Omtrent som i går altså. Men jeg er ikke spesielt flink til å slappe av, og jaffal ikke når formen er ok. I går gikk det i ett og da kvelden kom var jeg helt ødelagt. Det er jo ikke spesielt lurt, men det skjer rett som det er. Akkurat som alt det usunne jeg har spist i det siste. Det skjer lissom bare … og plutselig er det for seint å gruble over det.

Spist er spist, og gjort er gjort. Jeg tror ikke at det er meninga at alle skal være slanke og flotte. Og jeg er i den kategorien som ikke kan betegnes som det. Jeg har sloss med vekta hele livet. Kanskje jeg bare er skapt sånn? Trøster meg med at jeg i det minste er feit og sprek. Sannsynligvis mye sprekere enn mange som er mye tynnere enn meg. Og det blodtrykket var utrolig nok like høyt da jeg veide 20-30 kilo mindre enn nå, så det må uten tvil være noe arvelig.

Men det gjelder å ikke gi opp. Og der er jeg flink altså. Etter nyttår starter jeg for ørtende gang en vandring mot et sunnere og slanke meg. Så får vi se hvor lenge det varer denne ganga. For innerst inne vil jeg jo ikke være ho derre dundra på 100 kilo!

God helg folkens. 

8 kommentarer
      1. Takk, takk. 😉 Det burde jo være sånn at en bare var slank og fin hele tiden. Uten å måtte gå på slanker’n! Heldige de som har det sånn.

    1. så lenge du har det godt skal du kose deg,jeg har vært godtefri siden nyttår i fjor,satt her og tenkte att det blir deilig å nyte en vanlig sjokolade i julen,men det kan jeg jo ikke ( har jo fått diagnose ibs og beskjed om å leve på lavfoodmap,det innebærer 0 gluten og 0 laktose,hmmm ,sånn er det .
      Du virker sprek ja,der er ikke jeg uansett hvor mye jeg styrer,går i fjella og trener styrke hos fysioterapaut,kondisen er lik 0 og sprek,nei jeg er alltid aller aller sist når jeg går med andre :=)

      1. Har ibs jeg også, men har ikke lagt om noe kost likevel. Orker ikke ha det sånn at jeg må ha spesialmat. Tror aldri mannen hadde gidda å kutte ut ting og tang heller, og da måtte vi ha laget maten hver for oss. Får heller slite med de plagene det medfører. Innimellom er det greit, andre ganger er det ikke så ok. Men det er jo bare enda en plass å ha vondt .. 😀

    2. Jeg har tenkt til å spise og kose meg frem til over jul jeg også. Det der slankegreiene får jeg ta litt etter litt. Er nok litt for glad i mat😁
      Kos deg masse frem til nyttår!!

      1. Det skal jeg! 😀 Pleier aldri å begynne på slanker’n på mandager eller til nyttår og sånn. Men denne ganga skal jeg jaffal ikke starte før nyttår! Så her skal det koses på noen kilo til før jeg gidder å tenke på det. Litt av ei innstilling, men sånn er det.

    3. Well well life is life. Viktig å kose seg også. Vet du jeg tror at det er en fysisk kortslutning oppi bollen min for med en gang jeg bare tenker på å begynne å slanke denne kroppen litt så blir jeg sulten på noe yberdigg, kun når jeg driver med ting jeg brenner for går jeg ned i vekt for da husker jeg ikke på det der med digg. Oh kakemenn, det er så godt men best er de man lager selv, kanskje på tide å lage en ptrøvedeig sånn at de blir riktige i år også 🙂 Goood helg <3

      1. Haha … ja, synes også de jeg lager selv er best. For da får jeg de så stekte og harde som jeg bare vil! Men er litt farlig for meg å ha huset fullt av menn da! Selv om de er bakt. For de får jaggu bein å gå på, kan jeg love deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg