Papirsløyd med snuppa på seks

I går hentet jeg et av barnebarna på skolen. Hadde ikke sett ho siden julaften, og det er jo alt for lenge siden, det var vi veldig enige i både jeg og snuppa. Det er så koselig å være sammen med disse “små”, som jeg har sagt opptil flere ganger tidligere så kan de sammenlignes med lykkepiller – bare helt uten bivirkninger.

I går var det show. Det er jo et helt alminnelig innslag når det er jenter mellom 3 og 13 år involvert. Jeg aner ikke hvor mange show jeg har vært på jeg. Heldigvis koster det ikke noe å se på! Men det kan være en smule langtekkelige innimellom.

Musikken denne ganga var hentet fra Trolle. Juleforestillingen her i Kilden. Og ikke skjønner jeg hvor denne jenta tar energien fra! Men sånn er ho hele tiden. Hopper og danser, spretter og løper.

Ho liker også å tegne. Lage ting. Fantasien er det absolutt ikke noe i veien med. Da kan ho sitte stille i timevis. Og det er skikkelig stas når mormor også liker slike pusleting. Da koser vi oss. Jeg sitter jo aldri aleine og tegner og klipper, så dette er en god unnskyldning for å gjøre noe jeg også synes er morsomt. For å være deltager på showet, det er ikke helt noe for meg. Selv om jeg hadde et aldri så lite gjesteinnslag der også. For å si det sånn, jeg er veldig glad for at ikke noen andre enn barnebarnet så det!

I går fant jeg frem ei gammel bok om papirsløyd. Kjøpt da mine unger var små. Så helt fri fantasi var det ikke denne ganga. Men vi hadde jo ikke alt vi trengte, og ikke helt fargene vi skulle hatt. Likevel ble det altså en ugle til slutt. Ja, du ser vel at det er ei ugle, eller hva? Før snuppa sa seg helt fornøyd måtte altså ugla ha vinger også. De fant vi ikke i boka. Dessverre så glemte jeg å få tatt bilde av mesterverket før det forlot mormorhuset. Men kunstneren selv var kjempefornøyd! Både med egen innsats, og det ferdige resultatet.

Veldig koselig dag. 

6 kommentarer
    1. Så festlig. Ja, det er supergøy med de små og deres iver. Flott ugle da! Gode minner blir det også, for både bestemor og unge! Ha en finfin dag!

    2. Ja du verden 😀 Så artig med sånn kreativ energi. Nå er jo våre barnebarn på tur inn i voksen alder, unna for unna 😀 Men det er like koselig og herlig med besøk uansett 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg