Pangstart på uka

Follow my blog with Bloglovin 

Det ble en litt hektisk start på denne mandagen gitt. Jeg skulle jo vært hos legen 9.20. Og for å få alt til å funke på denne kroppen, slik at den er klar for å dra noen som helst plass, bør jeg stå opp minst tre timer før en avtale. Dessuten kan jeg jo ikke gå fra bikkja før han har fått sin morratur. Eller kan og kan, han hadde nok ikke daua av det, men med den overdådige porsjonen av dårlig samvittighet jeg har fått utdelt så har jeg det bedre om han får sin morratur som normalt.

Om en er oppe, og ute av døra, før sola står opp kan en for eksempel få med seg en himmel ala dette. Og det er jo absolutt ikke en dårlig begynnelse på en ny dag. Jonas var nok like forvirra som meg da morraturen foregikk før dagen begynte å lysne. Da vi til og med tok en ekstra avstikker for å beskue den flotte himmelen, når vi allerede var på vei hjem igjen, da ble det jo helt galt for bikkja. For verre vanedyr enn han skal du lete lenge etter!

Nesten hjemme igjen ringte de fra legekontoret. Legen min var syk, og timen ble utsatt ei uke. Helt greit egentlig. Jeg er jo oppegående, selv om jeg føler meg litt rar og merkelig. Og hadde jeg ikke tydd til litt ekstra smertestillende denne helga, så er sjansen stor for at den ikke hadde blitt så bra som den gjorde.Sekretæren spurte hvordan jeg hadde det, og skulle ha masse rare opplysninger. Ho ville høre med en av de andre legene. Hvis jeg ikke hørte noe så skulle jeg bare komme neste mandag. Det varte og det rakk. Og jeg hadde lissom landa litt i stolen her, belaget meg på å være hjemme litt ekstra til jeg skulle treffe ei venninne på kafe …

Da ringte de! Om jeg kunne komme om 45 minutter? Det er da det hadde vært greit å hatt en bil på utsiden … Det å hive seg rundt, det er jeg ikke så flink til lengre. Stress er ikke det beste for verken hodet eller resten av kjærringa. Men joda, visst kunne jeg det, svarte jeg. For her er ei som ikke skal lage for mye styr for andre. Puuuh!

Å gå ble plutselig helt uaktuelt. Kjøpte bussbillett på appen, samtidig som jeg føyk ut av døra. 30 kroner. Ikke så galt, men litt irriterende siden jeg hadde sett for meg en spasertur. Første buss kjørte rett foran nesa mi. Typisk! Men det kommer vel en hvert tiende minutt her omtrent, så til og med jeg som hater å vente, klarte det uten å stryke med.

Til tross for stress var blodtrykket ikke så høyt som det har vært den siste uka. Ble enige i at jeg skulle beholde timen jeg allerede hadde fått. Så dermed kan det jo ikke være livstruende. Veldig behagelig er det ikke å gå rundt med en puls på mellom 70 og 80 hele tiden. Det dundrer i ørene og tinnitusen er på topp. Men heldigvis er jeg bedre enn jeg var på torsdag.

Jeg fikk beskjed om å ta kontakt om jeg ble tett i halsen! Eeeeeeh … det har jeg vært i fire dager. Innbiller meg bare at det er en forkjølelse på gang igjen, for nå er det jo flere uker siden jeg ble ferdig med siste hostekule som varte i to måneder. På god tid med en ny da vettu!

Hvordan føler du deg? Tja, hva svarer man på det? Jeg synes det er skikkelig vanskelig å si hvordan jeg føler meg. For jeg går jo rundt med kronisk influensafølelse i kroppen hele tiden. Jeg er nesten alltid forkjølet. Jeg er alltid trøtt. Og når det da kommer noe mer, så er jeg ikke sikker på om det er det normale som bare har blitt litt ekstra ille noen dager, eller om det er noe annet … som en faktisk bør være litt obs på.

Nå regner det så det plasker her! Og det skal det fortsette med resten av dagen. Jeg føler meg faktisk ganske privilegert som fikk med meg den nydelige himmelen i dag morges, for ikke å snakke om turen i går. Apropos den, jeg synes det tar så lang tid før innleggene mine på denne bloggplattformen vises på bloglovin, er det slik for dere andre som blogger også eller er det meg som gjør noe galt? Er det i det hele tatt noe jeg kan gjøre for å få det til å vises der med en gang jeg publiserer?

Takk for at du kikker innom! Håper starten på uka svarte til forventningene.

 marit

14 kommentarer
    1. Nydelig soloppgang! 🙂
      Hørtes litt ut som en slitsom dag med syk lege m.m. Men bra du kom deg dit tross alt. Ikke godt å gå slik og hangle.
      Jeg ser innleggene dine på bloglovin når jeg går inn der. 🙂
      Ønsker deg en fin kveld!

      1. Takk. Ble en slitsom dag ja. Og etter den søndagen … jeg er ikke helt som jeg burde enda. Sykt trøtt og sykt syk. Hehe. Legen igjen til mandag, men da er det sikkert gått over. Godt jeg er synlig for noen!

    2. Nydelig bilde ♥ Og ja, det ble litt sånn her også i går, nydelig himmel om morgen, og pøseregn ettermiddag og kveld.

      Det å gå til lege er noe jeg forsøker å unnslippe mest mulig, så jeg samler opp ting. Men når sånt inntreffer, som kan være litt mer alvorlig eller bekymringsfult, da er jeg litt flinkere. Men jeg hadde slitt med å ta bussen. Så skjønner deg godt at du stresser litt ja. Godt det ikke er noe farlig, forhåpentlig, og at det snart løser seg 🙂

      Ang. bloglovin, jeg fant deg der, men jeg ser jo at det nok tar litt tid før innleggene kommer inn dit. Jeg føler det er litt tilfeldig, og aner ikke hva det kommer av. Jeg kan ikke se mine egne innlegg der. Vet ikke om det er noen funksjon for det heller. Men om det er, så har jeg lyst å ha den 🙂 Jeg kan se at innleggene mine har vært der med hvem som har vært inne og lest.

      Mye å lære seg innen disse greiene her, men det går noen lys opp for meg etterhvert 🙂

      1. Liker ikke leger jeg heller. Så jeg må nesten tvinges til å bestille time. Men denne ganga er jeg jo litt bekymret også da, så da er det ikke så mye tvang som skal til. Her går det jo buss hele tiden, men jeg er vant til bil .. litt bortskjemt sikkert.
        Jeg tror du må følge din egen blogg for at du skal se den på bloglovin’ men er ikke helt sikkert. Det er iallefall det jeg har gjort.

    3. JEg aner ikke om mine innlegg vises på bloglovin jeg. Ser ikke egne innlegg. Jeg har ikke “claimet blogg” der inne, så da ser jeg bare DERES. Men jeg har litt problem med å få mine innlegg til å vises på blogg.no sin forside om dagen. Hele dag, uten at de er kommet opp. To innlegg.. 🙁 Kjedeliig..

      1. Frustrerende dette ja. Føler jeg har mista helt kontrollen over bloggen. Men er veldig glad når noen kommenterer, for da blir jeg i det minste sett. 😉 Jeg ser deg på bloglovin’ jeg. Jeg vet ikke hva claimet er for noe … men lurer på om jeg gjorde det da jeg styrte med denne statistikken. Den kom jaggu på plass den også, uten at jeg helt vet hva jeg gjorde. Det funka ikke slik som ho på support sa jaffal. Men plutselig var den bare der.

    4. Nydelig himmel 😊 Godt det ikke er noe livstruende med deg. Det ble en lang dag på deg i dag da.
      Ang. Bloglovin ser jeg at innleggene mine noen ganger kommer med en gang. Andre ganger i ikke før etter noen timer eller dagen etter. Aner ikke hvorfor det er sånn.
      Ha en fin kveld😊

      1. Ja, regner jo ikke med det når jeg bare kunne vente. Men føler meg langt fra pigg … er vel bare fibroen, og den er det jo ikke noe å gjøre med. Dessverre.

    5. Innlegget fra søndagens øyhopping,leste jeg før dette innlegget kom…flott tur,forresten 🙂
      Så hos meg fungerer bloggen din! 🙂

    6. jeg er enige i att noen spørsmål er litt vansklige å svare på,men godt det ikke er noe livstruende da :=) jeg såg du var på bloglovin no,om mine blogginnlegg vises fort eller ikke på bloglovin hvet jeg virkelig ikke,bruker ikke finne mine egne innlegg der,men nathles har sagt hun har sett meg der :=)
      herlig morgenbilde da,ja noen dager lønner det seg å stå tidlig opp :=)

      1. Jeg har likt min egen blogg, hvis ikke så kan jeg jo ikke se innleggene. Finner de etterhvert. Men det jeg la ut i dag morges, om turen, det dukka først opp etter at neste innlegg ble publisert. Rart …

        Fikk med meg mange flere slike bilder da jeg jobba. Og hadde bil tilgjengelig hele tiden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg