På årets siste dag …

Kan ikke annet enn si at jeg er glad dette året er over snart. Selv om min hverdag ikke akkurat har blitt så forandret pga. pandemien så har det ikke vært så alt for mange lyspunkt i 2020 heller, tenker jeg nå. Mange flotte turer har vi hatt, som normalt, men det toppa seg litt med negative ting fra august og utover, og for en måned siden ble jo alt verre enn verst.

Akkurat det blir det ingen forandring på med det første. Og som jeg har lest en plass, og fått høre, så er det viktig å tillate seg å være glad selv om hele verden raser sammen rundt en. For det var nemlig slik det føltes da barnebarnet ble sykt. Så det ble kjelleren neste lissom. Og det er vel der jula har blitt tilbragt. Faktisk har jeg bare lyst til å avlyse denne forbanna jula for resten av livet nå …

Å finne noe å være glad for er ikke alltid like lett. Selv om jeg har mange andre barnebarn og mye jeg egentlig burde glede meg over, så er det noen ganger bare helt umulig å få det til. Jeg har grene så mye denne siste måneden at det er et under at jeg ikke har tørket ut! Og det nytter ikke å tenke på at andre har det mye verre heller … hvorfor i alle dager skulle det gjøre min dag bedre?

Frisk luft og bevegelse gjør faktisk ikke underverker. Men det er godt å lufte seg litt og forsøke å klarne hodet innimellom. Har mange turer jeg ikke har vist bilder av den siste måneden. Jeg har ikke hatt lyst eller ork til å forevige noe som helst.

I dag kjørte vi en times tid x 2 for å gå en liten tur på Ertzeid på Vigeland. Her var det en fantastisk flott skog å boltre seg i. Temmelig blaut, men til en forandring kom ikke vannet ovenfra.

Både to- og firbente elsker dette terrenget. Jonas blir dritlei når vi går på veien eller grusstier i skogen, da peser og somler han som om en skulle tro det var like før han kreperte. Men her blir han som en valp igjen, løper og hopper og vasser i den ene vannpytten etter den andre myra. Helt topp avslutning på året for han altså. Og det er jo fint, for han merker at matmor ikke har det så bra for tia, og sliter sikkert litt han også.

Over eller under? Stort sett hopper han over slike kanta trær, men altså … ikke alltid!

Veldig glad jeg har disse to altså. ♥

Mye fint å se på langs denne bekken. Og fantastisk terreng, som jeg sa innledningsvis. I dag hadde vi til og med tatt med oss hodelyktene, sånn i tilfelle vi ikke kom oss tilbake før det ble mørkt. Men de fikk vi ikke brukt for!

Her har allerede nyttårsrakettene smelt rundt taksteinene en god stund. Heldigvis har vi en hund som ikke bryr seg om slikt. Han ligger nede under trappa og snorker som om det skulle være helt normalt og stille utendørs. Drømmemannen tilbereder andebryst-middag og vi vaser rundt i joggebuksene begge to. Veldig corona-vennlig feiring her altså. Ikke har vi raketter eller bobler i glasset heller. Vet ikke hvor mange ganger jeg har avsluttet et år med å si at neste år, det må definitivt være mitt år! Så den tanken dropper jeg i år. Skal aldri i mitt liv satse på det mer, for det ender jo bare i skuffelse uansett. Her er jeg klar til å ta i mot det som måtte komme … for egentlig har en jo ikke noe annet valg enn å henge med så godt en kan. That’s life!

Godt nyttår da. Uansett hvordan du måtte feire det.

14 kommentarer
    1. Sender mange varme og gode tanker til dere😍
      Vet dessverre hvordan du/dere har det,og hos oss gikk det heldigvis bra…
      Ha troen på at ho blir frisk!

    2. Sender gode tanker. Det hjelper absolutt ingen ting, men hva annet kan man gjøre. Jeg vet ingen ting, men ett vet jeg – ikke la de andre barnebarna lide for din sorg. Vanskelig, men viktig.
      Ønsker deg et bedre år med masse energi og glede.

      1. Det hjelper kanskje ikke, men det er litt godt likevel. Så takk. Jeg er det eneste snuppa er sammen med, utenom de ho deler hus med og de på sykehuset. Så om jeg skal være noen hjelp og avlastning så må jeg akkurat nå holde litt avstand til de andre. Men nå savner jeg dem så jeg holder på å bli gal … Har ikke sett noen av de andre siden jul.

    3. Det der har aldri jeg heller skjønt at det skal hjelpe at det er noen andre som har det verre. Men håper virkelig at 2021 bringer med seg noe glede og ikke mer uventede ting å ta tak i. Ha et riktig godt nytt år, to og firbeinte.

    4. Sender mange gode tanker og klemmer. Forstår så godt at det ikke er lett å være glad når dere opplever det dere gjør. Håper alltid på et bedre år, men i år har jeg også bestemt meg for å ikke hverken si, eller tenke at neste år, ja, da blir det bra. Vi må nok ta livet som det kommer, og leve i det. Ikke enkelt å leve alltid.
      Ønsker deg et Godt nytt år likevel, for det ønsker jeg for dere! 🥰❤

      1. Tusen takk. <3 Nei, livet er ikke for amatører. Når du minst ander det tar det plutselig en vending du aldri hadde sett for deg. Ikke alltid like lett å henge med.

    5. Dere har det fryktelig nå, skjønner alle tårer og all maktesløshet! Tenker ofte på deg! Håper det nye året kan bringe lys og håp til dere! God klem og godt nyttår 😘😘

    6. godt nytt år ,jeg skjønner deg meget godt ,kreft er ikke det en vil oppleve i familien ,og ennå mindre på barn ,en må alikavel bare henge med og håpe det går bra .Heldigvis går det oftest bra med leukemi ,det tar tid men en må gjennom det så kan vi bare håpe livet er litt mildere stemt i 2021

      1. Takk. <3 Jeg har vært ganske fraværende her, så litt seint svar. Ja, prognosene er jo bra for barneleukemi, men det er likevel 35-40 stykker som dør hvert eneste år … Det er skikkelig forferdelig dette her. Og merkelig at livet kan forandre seg så fort.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg