Overnattingsgjester og fredagspizza

Hei, hei. Her kommer noen bilder fra helga vår. Jaggu går disse fridagene fort, selv om lørdagen stort sett bare regnet vekk. Vi pleier jo gjerne å finne på et eller annet når vi har barnebarna på overnatting, komme oss ut av huset litt. På tur. Grille. Ake. Men værgudene var ikke akkurat på vår side denne helga. Vi kunne jo tatt en tur på kino eller lekeland også, men kontoen protesterte litt der, så dermed ble vi bare hjemme.

Fredagen ble det pizzabaking og filmkveld. Vi så Madagaskar 3, og det er jo faktisk ganske morsomt å se en Disney-film selv om en er godt voksen. De har noen kommentarer og morsomheter som nok er vel så mye tilsiktet oss. Men vi ser jo aldri en slik film om vi ikke har besøk av den yngre garde. Da går det mest i thrillere og actionfilmer, eller serier.

Før jul kjøpte vi et nytt spill. Spill er ikke akkurat det vi har mest av i dette huset. For jeg hater nemlig å spille. Har aldri likt det egentlig. Men vi tok en runde med Monopol Junior, og det var ganske gøy for femåringen, men litt kjedelig for han på åtte. Etterpå forsøkte vi oss på Millionær, som ikke var for juniorer, men da ramla ho minste av ganske fort, og etterhvert ble det litt for innvikla og for mye å huske på for broren også. Så vi har skjønt at vi må investere i noe nye spill her i huset. Så får bare denne kjærringa glemme at ho ikke liker slike fritidssysler. Det viktigste er jo at de andre har det gøy!

De er nok litt vant til å bli aktivisert hos oss disse to luringene her. For det er særdeles vanskelig for dem å finne på noe aleine. Det er litt slitsomt. Full oppmerksomhet hele tiden. Men nå var det kanskje litt spesielt denne ganga, siden vi ikke hadde noe opplegg.

Noe som er utrolig bra er at de ikke lengre er redde for Jonas. Det var faktisk et stort problem tidligere. De ble omtrent stive av skrekk bare de så han. Det var vel mest eldstemann som var redd, og så smitta det over på søstera. Nå går det veldig greit. Men både ungene og bikkja er jo blitt litt større. Jonas er mye roligere nå enn før. Til og med når vi har besøk.

Han er nok litt sjalu denne hunden vår. Selv om han synes det er kjempestas når det kommer barn på besøk har han en litt merkelig måte å oppføre seg på. Han “fanger” ungene om han får anledningen. Stenger dem inne. Slik som på bildet her. Han presser de inn mot veggen eller sofaen … og så står han bare der. Uten at de klarer å komme seg løs igjen. De synes jo bare det er gøy, men jeg synes det er en litt sær og ufin oppførsel.

Freden senket seg i heimen da ungene var kjørt hjem. Både drømmemannen, bikkja og jeg flata ut på sofaen, eller Jonas lå selvsagt på gulvet, og jaggu sovnet vi alle tre! Det hører sjeldenhetene til at jeg sover på dagtid, men det har jo vært ei særdeles hektisk uke dette her. Jeg er glad det er lenge til kalenderen er så full av gjøremål igjen. Fremover nå er det ganske så tomt, og det passer vel igrunnen aller best for meg.

Håper du har hatt ei fin helg. 

 marit

18 kommentarer
    1. Høres ut som en koselig helg, og ligner veldig på vår opplevelse av å ha barnebarn på besøk 😉 Går litt i brettspill her også, men ikke sist helg for da var det bare IPad og spill på den som gjaldt. Så det var en sjelden rolig helg 😀
      Slapp av og nyt freden og roen igjen. God mandag! Klem ❤

      1. Jeg har funnet ut at det er en grunn for at folk flest ikke får barn når de er 50 … 😀 Tenk å ikke ha muligheten til å levere de tilbake igjen etter endt besøk. Skrekk og gru!

    2. Så fine og koselig bilder! ser ut som en hyggelig stund med barn og hund og besteforeldre…herlig! men..blir nok hektisk ja…

    3. Jeg elsker Disney filmer, noe jeg har gjort siden jeg var barn selv. Tror ikke jeg kommer til å bli lei dem noen gang. Det er lenge siden jeg har hatt unger på besøk, men jeg tror jeg ville vært utkjørt jeg også.

      Min helg var veldig behagelig den, med besøk av Bestisen og masse gid mat og hygge 😊

      1. Så godt med en slik bestis! Ikke alle som har det. Flaks at dere begge to er single, for husker med gru da jeg var eneste single i venneflokken. Det var jaggu ikke mange som gadd å be meg på noe som helst. Eller komme, for den saks skyld.

    4. Jeg og Hr Frodith kjøper masse tegnefilmer/animasjonsfilmer også vi, i tillegg til actionfilmer 🙂 Så koselig dere har hatt en fin helg da. Han Jonas virker å være en raring 🙂

      1. Koselig med unger. Og godt når de går igjen også noen ganger. 😀 Jonas er en raring, er helt enig i det. Sær og rar. Og diger.

    5. Ser veldig trivelig ut det her 🙂 Så stor hund er jo litt skremmende for noen og enhver…men godt di har blitt vant med den og ikke er redde.. Ønsker deg ei fin kommende uke <3

      1. Takk. 🙂 Var kjempekoselig. ❤ Ja, jeg skjønner jo at han kan se skremmende ut. Men han verken hopper eller lager lyd så han ser jo bare ut som en stor kosebamse. 😉 Tidligere måtte vi stenge han inne når disse kom på besøk, eller ute i hundegården, så det har virkelig gått seg til nå.

    6. Herlige bilder fra helgen deres med barnebarn 🙂 Heheheh ja nå vokser de seg over hunden og da er den ikke så stor for de lenger 😀

      Fortsatt god søndag 😀

    7. Så koselig med barnebarn på besøk 🙂 Og spilling er jo kjekt, men jeg kjenner selv at det kan slite på å være fokusert og med.
      Hehe, jeg måtte flire altså, ikke rart de har vært redd for hunden når den har en sånn oppførsel. Godt de nå forstår at det bare er “godt ment” å stenge dem inne 🙂
      Helga her har vært fin. Kjæresten har vært her, og vi har fått gått litt tur. Det gjorde godt. Min uke har også vært i travleste laget, så jeg ser også frem til en litt roligere uke.

      Kos deg på søndagskvelden ♥

      1. Hunden ble stengt inne tidligere når disse kom på besøk. Eller stengt ute i hundegården. 😉 Så han var ikke i nærheten av de. Og da ble de jo ikke vant til han heller, men når panikken var så stor så var det beste måte å gjøre det på. Trist. Men heldigvis har det gått seg til nå.

    8. Ser ut som en koselig helg.
      Sånne barnebøker eller barnefilmer som har kommentarer som mer er myntet på oss voksne er alltid ett pluss. For mange år siden, da barna var små, leste jeg en av Ingvar Ambjørnsens barnebøker for de. Det var en dialog der, som fikk meg, en litt sliten Mamma til å hikste av latter mens ungene bare så uforstående på meg. En av romanfigurene forteller at han er etterkommer i tre generasjoner av en munk. En av de andre romanfigurene innvender at han trodde vitsen med munker var at de ikke skulle få etterkommere Hvor han munke-etterkommeren svarer “Jo, det er så. Men han var ikke gift, altså” .

      Her i huset er vi veldig glade i brettspill. I mitt barndomshjem også. Har vel spilt de fleste kjente spill på markedet, og en del mindre kjente. Prøv deg på “Den forsvunnede diamant” Kom på markedet på1930 tallet. Tar ikke en evighet å spille, og er passe utfordrende for både små og store. En god grunn til at det lages fremdeles.

      Ha en fin søndag videre

      1. Hehe … godt sagt! Husker den Forsvunnede diamant fra mine barn var små. Mulig det ligger på loftet her enda. Ellers har vi funnet ut at vi godt kunne hatt Ludo og Kinasjakk her. Det går fort og greit og passer for de minste også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg