~ Out of order ~

Noen dager er fine, nesten normale. Som før i tia. Jeg føler jeg lever. Er glad. Sosial. Klatrer opp og ned den ene fjellknausen etter den andre. Går langt og lenge og enda litt til. Stortrives med å leke friluftsmenneske.

Innimellom glemmer jeg at livet ikke er som før. En bitteliten fugl med et bittelite nebb prøver å si det til meg rett som det er. Men sånne småtasser er lette å ignorere …

Og det er det jeg gjør. Går etter lysta, viljen, staheten. Fordi jeg vil være normal. Sprek. Sporty. Jeg vil leve.

Denne ganga går det sikkert greit. Om en bare vil nok, så klarer en det meste. Ikke sant? Og viljen er det ikke noe i veien med … så jeg går på, med friskt mot.

Jeg kommer hjem og føler meg elendig. Etter flere timer i skog og mark, med frisk luft og mosjon, burde jeg vel følt meg helt på topp heller. Litt sliten kanskje. Men det er jo normalt. Det går over …

I morra er det helt sikkert bedre … Plutselig er i morra i dag! Pokker heller!

Men i morra er jeg sikkert tilbake til normalen igjen! Hva nå det måtte være …

 marit

16 kommentarer
    1. Ja, hva er normalen? Nå for tida vet jeg ikke helt hva det er. Kan føle meg i storform den ene dagen, for så å ikke orke stort dagen derpå, eller på ettermiddagen. Og nå føler jeg nesten at det er det som er den nye normalen…hm…ja, det er kanskje normalt at ting endrer seg, både på den ene og andre måten ettersom livet går videre med oss. 🙂
      Klem til deg <3

      1. Normalen … er noe jeg hadde for 8-10 år siden! 😀 Sånn vil jeg ha det igjen. Det er langt fra normalen i dag. Kan ikke sammenliknes. Men jeg føler jeg bør være så frisk og opplagt at jeg orker å gå tur et par ganger om dagen, og helst gjøre litt hjemme også. Om jeg ikke orker alt det sosiale jeg hadde før, så kan jeg leve uten det egentlig. Bortsett fra de aller nærmeste da. De må jeg helst se litt jevnlig.

      1. Ja, det er noen rare greier. Og kommer så plutselig at en ikke en gang klarer å omstille seg. Og jeg blir like deppa hver eneste gang! Hater dette her. Men i dag var alt mye bedre igjen. 😉 Godt det fortsatt er noen sånne dager innimellom, for hvis ikke så hadde ikke jeg holdt ut dette mer.

      1. Jeg har det jo veldig bra mens jeg holder på med noe jeg liker. Men noen ganger burde jeg vel klare å stoppe før jeg er helt utkjørt. For min egen skyld i det minste. Men det er skrekkelig vanskelig.

    2. Jeg tenker at det likevel er viktig at du KOSER deg og går på, NÅR du gjør det. For du har det jo bra DA i det minste. Og lever litt på det også. Selv om ikke ALLE dagene blir sånn da i etterkant. Jeg er ikke SAMMA hver dag jeg heller. Er skikkelig MØKK-sliten innimellom jeg også i hverdagen. Men koser meg NÅR jeg koser meg. Viktig 🙂

      1. Takk.:D Et svar etter min smak! Det er akkurat det jeg gjør, jeg har det bra mens det står på. Nesten som før i tia. Men det er fryktelig irriterende når straffa varer flere dager etterpå. Denne ganga gikk det bra da, tror jeg sov det av meg. Har ikke sovet så lenge og godt på flere tiår! 😉

    3. Man får prøve og feile litt…kjenne hva en selv synes er best og vil prioritere 🙂 Opp og nedturer blir det mange av..men litt må en drive med og ha å glede seg over … Håper du får en god morgendag 🙂 Klem <3

      1. Dagen i dag ble helt grei. 🙂 Søvn hjelper for det meste. Men det er jo ikke så ofte jeg sover verken godt eller lenge. Jeg kan jo ikke bare sitte her og ikke gjøre noe, bare fordi jeg blir straffa etterpå. Det er jaffal ikke noe liv.

    4. Jeg håper at morradagen blir bedre 😊 Greit nok Marit at du vil at alt skal være som før, men kanskje du ikke skulle senke lista litt. Da vil du muligens hente deg inn igjen raskere. Min erfaring i alle fall 😉

      1. Hmmmm … synes den lista er senka sykt mye allerede jeg. :/ Har ikke lyst til å sette den enda lengre ned. Men dagen i dag ble jaffal fin, etter å ha sovet mer sammenhengende enn jeg har gjort på flere tiår. Krysser fingrene for at det blir noe slike fine dager nå.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg