Onsdag …

Hei der ute. Her begynte dagen for lenge siden. Etter ei heller dårlig natt. Det blir gjerne sånn når dagen har vært litt for innholdsrik … så for all del, her gjelder det å ikke ha det alt for morro og koselig. Eller, i går var det verken det ene eller det andre. For jeg rydda på sønnens rom. Ikke det at han hadde rota så der inne, neida, det har jeg klart helt på egenhånd.

Du vet, jeg forsøker å få litt orden her. I det meste. Og det tar tid. Ikke er det gøy heller, så da tar det enda lengre tid. Ting har blitt dratt ut fra de andre rommene, og ned fra loftet, og så sorterer jeg det derfra. Fra sønnens rom altså. Han har jo flytta for lengst og tatt med seg alle tingene sine.

I går fikk jeg kasta en helt sekk med ting vi ikke trenger. Og så sorterte jeg ut to store sekker med ting som jeg ga til Frelsesarmeen. Jeg tror i det minste det var i den containeren det havnet. Det var så mørkt der da jeg leverte det, og det står fire containere ved siden av hverandre. Men iallefall er det nå noen som kan glede seg over både nye gardiner og klær etterhvert.

I dag skal jeg bake litt igjen. Måtte bare ha en tepause før jeg starter. Har vært på butikken, for jeg mangla det meste. Og akkurat det er litt slitsomt når jeg ikke har bil. Fikk også raska med meg Norsk Ukeblad i farta, men fant ut at det er noe jeg ikke gidder for ofte. Nesten 100 kroner!! Og sykt mye reklame. Strikkeoppskrifter trenger jeg ikke noe blad for å finne. Har nok av bøker og ellers finnes det mye gratis på nett.

Blomstene på bildet fikk vi sist vi hadde besøk. De har altså stått i to og en halv uke nå. Men i dag var en del av dem drysset av, så nå tyner jeg ut siste rest av dem i en litt kortere versjon.

Just nu kjøpte jeg meg enda en ny “dings” på facebook. Det er bursdagsgave fra syforeninga. Fikk pengene for lenge, lenge siden, men har ikke helt visst hva jeg skulle kjøpe for dem. Egentlig liker jeg bedre å få en gave, at de bare finner på et eller annet de mener jeg ville ha likt. Spesielt om jeg ikke ønsker meg noe der og da. Men nå dukket det plutselig opp noe! Blir spennende å se hvordan dette kommer til å ta seg ut. Hva det er får du vite når det er på plass.

Vel, da er det vel bare å kaste seg rundt på kjøkkenet. Om det skal bli noe bakverk. Og det bør det faktisk, for det er ikke meg som skal ha det, men noen andre. Bestillings-bakverk. Hva gjør en ikke for de en er glad i …

2 kommentarer
    1. ja ukeblader koster,jeg abonerer på 2 forskjellige,sier opp gjerne når vi går mot sommer,så får jeg et nytt tilbud når høsten kommer,sånn blir det rimligere og jeg har koslig lesestoff i den mørke tiden :=) men norsk ukeblad er ikke min favoritt,det ender som regel på hjemmet,men nå er det familien og lev landlig :=) kos deg uansett med ukebladet ditt du

      1. Jeg har for tiden Bolig Pluss som kommer i postkassa. Et supertilbud jeg ikke kunne si ja til. Som du sier, greit å ha noe i den mørke årstiden. Norsk Ukeblad fikk jeg fast i flere år, for lenge siden, men det har forandret seg mye siden da. Liker det ikke så godt lengre. Men synes det er uforholdsmessig mye reklame i de bladene, til at de skal være så forbaska dyre. Har også hatt Allers og Det Nye i perioder. Familien var noe jeg bare kikka gjennom hos min mormor eller på legekontoret.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg