… og plutselig ble jeg brunette!

 

Det er fort gjort – noen ganger. Skal ikke mer enn noen timers kjedsomhet til. Flere dager på rappen der du føler deg skikkelig grå og elendig. Der alt er galt … og plutselig har du slengt en ny hårfarge oppi den gråblonde tusta. Det er dritskummelt så kjapt det kan gå egentlig. Og jeg som trodde jeg hadde vokst fra dette her. Men på visse felt blir jeg visst aldri helt voksen og fornuftig.

Tidligere skifta jeg hårfarge rett som det var. Det fins vel nesten ikke den fargen jeg ikke har forsøkt meg på. Med mer eller mindre hell. Men det er jo ikke så farlig. De gror jo ut igjen! Og blir det helt ille så kan en jo faktisk gå til frisøren også for å få litt hjelp til å rette opp i elendigheta. Det er utrolig hva de kan fikse ser du! Om du bare tør innrømme der og da at du faktisk har gjort noe dumt. Og det kan jo av og til sitte litt langt inne å fortelle at du har lekt frisør selv, i en alder av snart 56. Akkurat det var litt bedre når en var ung og litt mindre erfaren. Når en fortsatt trodde en hadde taket på det meste …

Sånn ble det altså! Bildet er fra Århus-turen i helga. Og jeg føler meg rar, rett og slett. Det er så jeg skvetter på morrakvisten når jeg møter dette trynet i speilen. Det vil si, morratrynet ser ikke akkurat sånn ut, men mye eldre og mye mer skrukkete. Det tar sin tid før det retter seg ut etter ei natt på puta. Om det i det hele tatt gjør det da … for det er nemlig ikke alltid det skjer!

Men dette er jo ikke meg! Jeg liker jo å være blond jeg. Men den fargen denne tusta på toppen har inntatt i det siste, når det heller mer mot gått enn blondt, den liker jeg ikke. Grått med gullstriper lissom. Det var akkurat sånn det så ut. Og det er ikke spesielt kult å føle seg som ei grå mus når alt annet også føles grått og trist.

Jeg klippa meg for ei uke siden. Kort for andre gang. Har vært veldig fornøyd med det da, men sist tror jeg nesten frisøren glemte å klippe meg på toppen. Vi skravla masse, og plutselig var jeg ferdig! Og håret var like vanskelig å få til som før jeg satte meg i frisørstolen. Så i morra skal jeg tilbake og ta noen centimeter av lengda helt øverst. Gleder meg til det, for da er denne sveisen den letteste i verden å holde fin. Skulle gjerne stripa det også da, men det tillater ikke lommeboka etter turen i helga.

Får bare se hvor lenge jeg holder ut som brunette. Og hva blir det neste? Striper, lyse brunt eller rødt … Ja, det er jaggu ikke godt å si. For her går tydeligvis fornuften ut når kjedsomheten trenger seg inn. Og faktisk kan jeg bare velge og vrake, trenger ikke gå på butikken en gang. Jeg har et helt lite lager av forskjellige hårfarger i hus allerede. Sannsynligvis utgått på dato, men det pleier ikke å ha noen betydning.

Vet ikke helt om dette lageret er positivt eller negativt akkurat nå!

Ønsker deg en fin dag. ♥

12 kommentarer
      1. Takk. 🙂 Ble du grå så fort da, nesten over natta? Her går akkurat det sakte, men sikkert. Men det ser så sykt teit ut når noe er som det har vært og det andre er grått. For gråfargen passer ekstremt dårlig til det blonde … Pleier jo aldri å helfarge lengre jeg, bare stripe hos frisøren sånn ei gang annet hvert år. Det er jo ikke akkurat billig om en skal overlate det til fagfolk sånn i hytt og pine.

      1. Ja, gjør vel det. Men det er vel et slit å holde det sånn da? For den der grå etterveksten har jeg jo ikke lyst til å ha … 😀

    1. Så flott du ble, 10 år yngre også! Synes du kledde å være mørk jeg. Jeg har vel aldri gitt meg med å farge håret siden ungdommen, men etterveksten har blitt mer og mer grå med årene. Men jeg er jo ikke så gammel at jeg vil være grå! Frisøren er jeg ikke hos, men kjøper farge på matbutikken. For det er jo så kjekt å ha farge i skapet om man får et lite innfall en kveld. Har ikke råd til å gå til frisøren, der er det ikke noen hundrelapper som holder om en skal farge og klippe seg. De gangene jeg har tatt meg en tur dit så har jeg måttet ut med både to og tre store penger.

      1. Tusen takk. 🙂 Men jeg er jo ikke mørk da. Føles rart. Den etterveksten frister ikke så mye akkurat. Derfor jeg stort sett bare har stripa håret innimellom, de siste årene. Normalt en gang annethvert år. Klipper meg hos frisøren, omtrent annen hver måned. Så har aldri brukt de helt store summene på denne tusta! Når det blir stripa og klippa så betaler jeg ca. 1700 kroner. Men det er jo ille nok det!

      1. Tusen takk. 🙂 Det er helt kort på den ene siden, og lengre på den andre … det er nok ikke helt in akkurat nå, men jeg liker det sånn. Litt kulere enn en sånn kort og praktisk og lettvint sveis! 😉

    2. Du kler hårfargen fantastisk godt. Så bare behold den.
      Jeg farget mye før, jeg også. En gang fikk jeg for mørk brunfarge, det ble for hardt, selv om jeg var mørkhåret fra før. Rødt har jeg også hatt, nesten fyrtårn. Enda mer rødt enn frodith sitt..hehe. Det ble med ene gangen for min del…

      1. Tusen takk. 🙂 Jeg var også som et fyrtårn et par ganger. Gamlingene på jobb fikk jo sjokk da jeg kom. 😀 Da var de vel på min alder. Hehe. I de siste årene har jeg vært litt mer forsiktig, er ikke fullt så tøff lengre tydeligvis.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg