Nytt på soverommet

Her er årets rareste julegave! Jeg har jo sett dem før, disse putene. Eller hva de kalles. Og jeg sa vel muligens en gang da drømmemannen kommenterte en annonse (det var det teiteste han noen gang hadde sett!) at jeg godt kunne kjøpt meg en slik om jeg var singel. Tenk så koselig og godt å ligge inntil denne da. Istedenfor å ha ei heil dobbeltseng aleine. Støtte både foran og bak. Varmt og deilig.

Må visst være særdeles forsiktig hva jeg sier heretter. Jeg trodde jo ikke min bedre halvdel fikk med seg halvparten av det jeg proklamerte for der og da. Men han hadde til og med klart å kjøpe to trekk til den også. Men jeg er jo ikke singel … det er nesten sånn at jeg lurer på om mannen har en baktanke med denne her. Skrekk og gru …

Bortsett fra folkene og madrassen er det meste nytt i denne senga nå. Digge dundyner fra svigers. Aldri har jeg hatt ei så god og deilig dyne før i hele mitt liv. Men har aldri brukt så mange penger på slikt heller da. Selv om disse var til halv pris. Kjekk julegave det. Hotellputene som vi fikk for mange år siden, men som ikke er blitt brukt, er tilbake igjen. Og sengesettet, det måtte vi jo også ha nytt, for disse dynene er 220 lange. Så slipper drømmemannen å måtte velge hva han skal ha på utsiden, føttene eller hodet. Han er nemlig av den typen som virkelig pakker seg inn når han skal sove. Helt motsatt av kjærringa altså, som får både klaus og kvelningsfornemmelser om dyna kryper opp over halsen.

For min del var det mye dyne dette her. Men egentlig er det jo som det pleier uansett: Ut med det ene beine, ut med det andre, armene over dyna, armene under dyna, vekk med dyna, snu meg den ene veien, snu puta, snu meg den andre veien, snu puta tilbake, ligge litt på magen og over igjen på siden. Opp i full fart og stikke hodet ut av vinduet for å få nok luft. Tilbake under dyna, bare for å finne ut at må jeg virkelig tisse altså! Opp på do … og sånn går nå nettene her i huset. Det er reine fulltidsjobben det der ser du! Og her har du også grunnen til at det ikke ble dobbeltdyne igjen. Min ekstreme aktivitet på nettene. Greit for han som ligger på en plass hele natta å slippe å bli våknet i hytt og pine fordi vi deler dyne! Akkurat det var litt kjipt da. Men blir vel en vane det også.

Vi la jo nytt gulv her i høst. Og jeg lovet dere vel bilder av det når det ble ferdig. Så langt kom jeg aldri. Rommet er ferdig for lengst, og jeg er kjempefornøyd med dette sorte gulvet.

Nå mangler vi bare en stol. Ja, altså, ikke det at vi trenger en stol der inne akkurat. Men det hadde blitt veldig fint med en stol i en knæsj farge borte i det en hjørnet. Rommet er stort, hele 18 kvm, så nå ser det faktisk litt tomt ut. Selv om vi har en vegg med skap og en vegg med hyller. Når jeg bare finner en stol, i rett farge og til riktig pris, på finn så er alt helt ferdig. Det ligger en der nå, i knall orange, men den er 500 kroner dyrere enn det jeg vil gi. Enn så lenge. De har allerede gått ned fra 1500 til 1000, så en skal aldri si aldri. Uansett dukker det nok opp noe, en eller annen gang, jeg har god tid jeg.

Og om du lurte, nei, det er ikke en strippestang dette du ser under her! Huset er et stolpehus, som er bygd ut både her og der. De fleste bærestolpene havnet heldigvis inne i en vegg da det ble bygd ut denne veien, men på soverommet har vi altså en – helt synlig! Ikke spør meg hvorfor, men det er jo mulig den kan brukes til noe gøy som jeg tydeligvis ikke har funnet ut av enda.

Om jeg fikk prøvd den derre singel-pute-greia? Nope … foreløpig er den bare flytta inn på soverommet, men den har enda ikke blitt prøvekjørt i senga. Så vet du det!

6 kommentarer
      1. Den er helt fantastisk! Verdt et forsøk om du har vondt en eller annen plass. Men her blir den brukt bare på skikkelig dårlige dager, for jeg kom så sykt langt vekk fra mannen når den lå mellom oss!

      1. Hehe. Jeg har ikke prøvd den. Mannen sier han kjøpte den på lagerpriser.no. 🙂 Har hørt at den skal være god for de som ikke klarer helt å slappe av. Og der er jo jeg. Ligger tre centimeter opp fra madrassen og er skikkelig anspent! 😀 Men den tar jo litt plass i senga da. Får jo en skikkelig “mur” mellom oss, og det er jo litt stusselig.

    1. ha ha nesten så du bør dandere deg i sengen så vi får se hvordan den puten skal brukes :=) men et fint soverom har dere,dundyner skal varme når det er kaldt og svale når det er varmt sies det,deilige er dei uansett :=) 220 dynes har vi byttet til for mange år siden,jeg liker heller ikke å bli kalde på føttene hi hi

      1. At dundyner er kjølige når det er varmt, det synes ikke jeg. Den ene dyna vi hadde er en dobbel sommerdundyne. Helt ubrukelig når det er mange varmegrader. Drittvarm! Så det er den vi har brukt om vinteren. Veldig tynn, og veldig varm. Hadde 220 dyner da jeg og x’en var gift. Men så ikke vitsen da han flytta. Han fikk de med i delingsprosessen. Det ble MYE dyne i senga nå da. Selv uten denne raringen. Tror jeg står over å lage bruksanvisning. 😀 Ellers takk. Men om du går inn på denne linken https://www.coolstuff.no/Zenkuru-Kroppspute så kan du se litt mer om denne kroppsputa mi. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg