Ny uke – nye muligheter

Ei utrolig koselig helg er over. Turen på lørdag var helt fantastisk, og søndagen fortsatte med lykkelige, ganske gira unger. Vi tok med oss masse oppkutta brød og kjørte til byen for å mate fuglene, etterfulgt av en tur i lekeparken. Trodde vi. Helt til himmelen åpna seg og regnet plaska ned. Da ble det en kjapp tur hjem igjen med bikkja, og så tok vi med barna på Burger King i stedenfor. Kjipt mat og forferdelig plass for oss voksne, men lekerommet var visst helt topp. Og det var jo litt av vitsen med å gå dit.

Denne uka har jeg ikke så alt for mange planer. I dag er det turn igjen for eldste barnebarnet, og jeg er jo fast sjåfør til det. Tirsdag skal jeg trille litt på den yngste skatten, mens mora er med den aller største storesøstera på foreldremøte på skolen. Onsdag kommer sønnen på besøk før hanen galer. Han skulle ha bilen på eu-kontroll rett nedi bakken her, og så vel sitt snitt til å spise frokost med mamma’n. Onsdag er det også syforening. Og så er det to dager uten noe på programmet, før lørdagen.

Lørdagen blir hard. Vi skal på julebord med Cognac Klubben, ned/opp-tur til Danmark. Det vil si båten går i 8-tia på morra’n og vi er tilbake rundt midnatt. Noe av det aller verste jeg vet. Men jeg hiver meg på, og håper det går greit. Det vil si; jeg håper jeg holder ut hele dagen, og er kommet vel hjem igjen når etterdønningene starter. Og er det noe som er helt sikkert, så er det at dette kommer til å straffe seg … For min del hadde det vært mye bedre å hatt en overnatting. Selve båtturen er jo å be om å bli dårlig. Mange lyder, masse folk. Her går det ikke an å ta forhåndsregler når en er så dum å bli med på sånt.

Så hvorfor gjør jeg det da? Tja. Det er det eneste julebordet vi skal pså, og mannen kommer ikke til å dra aleine. Jeg vet han har veldig lyst. Så da gjør jeg det vel for å glede han sannsynligvis. Og fordi vi har det både trivelig og gøy sammen med disse folkene. Så jeg vil jo jeg også, og hadde sikkert gleda meg, om det bare hadde gått an å gjennomføre sånt uten å bli så ekstremt dårlig etterpå. Og nå snakker jeg ikke om fyllesyke altså, for jeg drikker jo nesten ikke noe. Blir dårlig av det også, før jeg kommer så langt at jeg blir fyllesyk. Men merkelig nok kan det nok sammenliknes med slik en blir etter ei skikkelig rotbløyte, tror jeg. Bare det at jeg blir slik av alt virvaret rundt meg, og ikke alkoholen.

Dagen i dag starta ganske kleint. Er just kommet meg på beina, og Jonas har ikke fått noen tur enda. Jeg er supersliten, kvalm og svimmel … og både kroppen og toppen er ekstremt lite samarbeidsvillige akkurat nå. Men det går seg vel til. Litt frokost nå, så skal jeg etter hvert ut og lufte hodet og bikkja.

Ønsker deg en fin start på uka.

4 kommentarer
    1. Ja, mandagen er ikke akkurat beste dagen i uka for oss som blir slitne av alt. Jeg ser på mandagen som hviledag, for da er alle jeg er glade i tilbake på jobb og skole. De har jeg nemlig brukt alle kreftene mine på å ha det kos med dem i helgen når de har hatt fri 🙂 Og da etter en uke som også har inneholdt mangt og meget. Og jeg ser du har sånne uker du også 🙂
      Julebordet høres jo kjekt ut. Og jeg vet veldig godt konsekvensen. Sitter med samme tanker selv. Normalt har det ikke vært så mange julebord, men i år….da står de i kø her. Så allerede er jeg sliten, bare av å tenke på det 🙂
      Jeg håper og tror du får en fin uke. Smerter og utmattelse får vi bare ta med, og gjøre det beste utav det.
      God klem fra meg 🙂

      1. Takk. 🙂 Det er litt godt å vite at det er NOEN der ute som skjønner hvordan jeg har det. For de som ikke har hatt det slik de kan umulig forstå noe som helst. Jeg er nok ikke så god til å hvile, virkelig legge meg ned, når jeg trenger det. Mulig det kommer etterhvert. Hadde sikkert hatt det litt bedre sånn jevnt over da.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg