Ny sofa for en 100-lapp!

Forandring fryder. I forgårs solgte jeg de to Howard-sjeselongene vi hadde her. De var både skitne og fillete. I utgangspunktet dyre stoler, og da vi kjøpte de betalte jeg 5000 for begge. Det var langt under halv pris av ny pris. De ble solgt for 400 til et par som var overlykkelige. Vet ikke hvor mange ganger ho takka på vei gjennom hagen, og jaggu kom det ikke en tusen takk melding på mobilen etterpå også. Han var nemlig møbelsnekker og skulle trekke dem om, så da spilte det jo ingen rolle om de var litt slitne i stoffet.

Denne gedigne sofaen betalte jeg 500 kroner for. Trekker en fra de 400 som kom inn på sjeselongene så måtte jeg altså bare ut med hundre kroner. Pallen inkludert. Sofaen er litt falma på det ene armlenet/bak, men det er jo den vi har fra før av også, så de passer jo perfekt til hverandre. Aberet er jo bare det at jeg egentlig er drittlei brunt!

Om du synes lampa over den sofaen er litt feilplassert? Jepp, du har helt rett. Men foreløpig vet jeg ikke hvor jeg skal ha den, så enn så lenge får den bare henge der. Puffen til Hødnebø-stolen, som også var et bruktkupp til en 500 lapp, måtte tas bort. Den var blomstrete, og det ble for mye mønster og puffer her. Så den står for tia på soverommet.

Det forrige bruktkuppet i stua finner du HER. I dette innlegget kan du også skimte stolene som nå er bytta ut, der ja, litt gjemt bak ørelappstolen. Det er veldig gøy å få litt forandring på denne måten, uten at det koster skjorta. Nå er jeg sånn halvveis på jakt etter en hvit skjenk, slik at den brune ved siden av peisen der også kan flytte fra oss. Jeg har havnet på en Bestå-kombinasjon fra Ikea. Men de aller fleste som kommer for salg nå er i høyglans eller med vitrineskap. Og det skal jeg ikke ha. Så da er det bare å smøre seg med tålmodighet. Den som leter finner vettu …

Kall meg gjerne gjenbruks-berta!

7 kommentarer
    1. Så flott å bytte ut på denne måten. Du er ikke alene om det. Her har vi arvet sofa, så det kostet ikke noe, men vår gamle fikk vi heller ikke noe for,, så da kom vi ut i null liksom. Flott å gjøre på denne måten. Lykke til med kjøp av det andre når det dukker opp.:)

      1. Tusen takk, det var fint sagt. Jeg synes selv det er litt “tungt” og tja … ikke helt som alle disse fine hvite, ryddige hjemmene “alle” andre har. Men det er ikke helt meg det heller. Så da blir det bare sånn som vi har det tydeligvis. Har jaffal god plass! 🙂

      1. Har ikke ork til å male. Det var helt overkommelig tidligere, men ikke nå lengre. Kunne ha malt den jeg har, men gidder ikke. Dessuten vil jeg ha noe helt enkelt, som står i stil til de store glasskapene. Slette dører, helst uten håndtak. Har sett meg ut noe, men det haster ikke. Plutselig skal du se at den dukker opp til halv pris på finn.no. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg