Ny dag, nye muligheter

Med bilde fra soloppgangen fra i går starter jeg denne dagen. Eller, jeg har jo starta for en stund siden, med å gå tur i regnvær. Så det var ikke noe å vise frem fra turen i dag. Det er en sånn dag jeg går på autopilot. For tro meg, jeg har ikke alltid så skrekkelig lyst til å ut og gå når jeg står opp. Noen ganger er den lysta faktisk helt fraværende til og med. Men Jonas må ut, og han kan ikke gå på automatlufting akkurat. Da må jo jeg til pers da.

Det er ikke akkurat julestemning her hos oss. Verken ute eller inne. Faktisk mer ute, siden det hang igjen et ensomt rødt lite blad på en kvist. Julestjernene som jeg skulle ta frem i går ligger fortsatt på loftet. Dagen i går, tja, det er en av de jeg helst vil glemme. Jeg har en del slike innimellom, og det er visst bare sånn det skal være.

I kveld skal jeg på julebord med syforeninga. Heldigvis på den eneste restauranten vi har her oppe på Tinnheia. Kjapt å komme seg hjem igjen, om formen ikke blir bedre utover dagen.

Før den tid må jeg kjøpe en gave. Pakkelek vettu, det er like morro hvert eneste år når en sitter i offentligheten. Og i år skal jeg gjennom to slike. En neste uke også, da er det med Cognac klubben. Håper for all del at vi har fått et bord litt bortgjemt i en krok.

Tirsdagen ligger her, tålig fin og ubrukt foran deg. Nyt den.

6 kommentarer
      1. Jeg kan styre meg for de der pakkelekene jeg altså, både privat og offentlig. Men det er jo gøy å få pakke da, selv om en må drite seg litt ut før en kommer så langt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg