Nesten sommer … i slutten av oktober

Dagen starta egentlig elendig her. Etterdønninger fra gårsdagen, og sikkert også torsdagen. Er ikke vant til å ha noen rundt meg hele tiden, og små mennesker av typen barnebarn skravler jo i ett, så jeg skal si ørene fikk kjørt seg disse dagene.

Men det er verdt det altså, jeg klager ikke. Bare forteller at etterdønningene ikke er fullt så hyggelige som grunnen til dem.

Jeg sto ikke opp før ti! Dusja og vaska håret – og var like elendig etter det også. Hadde aller mest lyst til å legge meg på sofaen, under et teppe, og bli der resten av dagen. Tenk så bortkasta, i det flotte været. Heldigvis kom vi oss ut etterhvert. Takk og lov for det!

Flatt og lettgått. Ikke langt heller. Men egentlig var det mer enn nok i dag. Puuuuuh! Det var skremmende tungt til og med. Den ene veien … Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke er sprekere enn dette altså, jeg som går så sinnsykt mye. Hvordan er det mulig at formen varierer så mye fra dag til dag? Vel, det er tydeligvis ikke alt en skal forstå her i verden.

Lur som jeg er, hadde jeg med meg en liten sekk. I den lå badetøyet. Bare sånn i tilfelle. Det kunne jo være lysten overgikk forstanden i dag også lissom.

Selvfølgelig gjorde den det! Og da tok resten av dagen en helt annen vending. Så utrolig oppfriskende dette her er altså. Akkurat nå skulle jeg gjerne ha bodd ved sjøkanten slik at jeg bare kunne skvette rett uti hver morra. Er nesten helt overbevist om at livet mitt hadde blitt helt annerledes da. Sånn litt på sikt. Frisk som en fisk vettu, det må jo komme av noe det utsagnet der.

Jeg vasser ikke uti altså. Selv om vi befant oss på den fine stranda. For akkurat det høres ut som reine torturen. La det kalde vannet sakte men sikkert krype oppover kroppen … huttemegtu, det frister altså ikke!

Ytterst på bryggekanten … på den ytterste brygga vi fant, der bada kjærringa. I enda ei gammel badedrakt som dukka opp. Denne var vel den beste av de alle tre, men temmelig råtten i stoffet den også. Gikk bare uti en gang, for denne badetrappa var ikke helt så god som der jeg pleier å bade. Men det ble en svømmetur selvfølgelig. Er for pinglete å bare dukke under lissom. Om jeg først gjør noe, så gjør jeg det skikkelig! Feit og god, og godt polstra. Sannsynligvis derfor jeg ikke synes det er så kaldt!

Det var dagens siste innlegg herfra. De to forrige skulle vært posta på fredag, men da orka jeg ikke gjøre de helt ferdige. Dermed oppsto det litt kø her inne i dag nemlig. Men nå har den løst seg opp altså … jeg lover …

Kos deg med kvelden, det skal jeg.

4 kommentarer
      1. Veldig fint her ja. 🙂 Har gått tur her flere ganger, det er i Søgne, 20 minutters kjøretur hjemmefra. En grei tur å gå når formen ikke er på topp. Har du forsøkt å bade når det er kaldt i vannet? Kan jo være det hadde gitt deg en aha-opplevelse.

      1. Bildene tok jeg bare sånn i forbifarten. Med mobilen, mens vi tusla bortover. Motivene var der jo. Og badet gjorde underverker i dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg