Negler og velvære

Negler er viktig. For meg er det nesten livsviktig å ha fine, velstelte negler. Men siden jeg ble syk så har disse neglene mine ikke oppført seg som normalt de heller. De er myke og deler seg for ingenting. De brekker bare jeg ser på dem. Og jeg blir nesten deppa av å gå rundt med knekte, korte og stusselige negler, så dette er ikke bra!

Siden i høst har jeg stelt dem jevnlig. Hos ei negldame som virkelig kan dette her. Ho er dattera til ei vi går i Cognacklubben med, men jeg vet ikke om ho vet at jeg kjenner mora. Jeg har ikke sett noen grunn til å fortelle det heller … Jeg “fant ho” på Facebook og tok det derfra. Ho er sykt nøye og veldig rimelig i forhold til de jeg har ramla inn til tidligere. Og den kombinasjonen er jo toppers!

300 kroner ganga er overkommelig. Problemet er bare at mine negler vokser i rekordfart, så jeg må stelle dem hver tredje uke. For da er den stygge “etterveksten” minst 3 mm, og da er det like før jeg klikker! Dermed har jeg vært til neglpleie en gang hver tredje uke. Men negldama mi har full jobb utenom dette, som er en liten hjemmebedrift på hobbybasis, så skal jeg hit er det altså bare åpent på kveldstid eller i helgene. Og da er ikke neglene det første jeg tenker på.

Så jeg har grubla litt. Og kom i et øyeblikk fullt av enorm selvtillit frem til at jeg sikkert kunne klare dette på egenhånd. For snaue 14 dager siden bestilte jeg et UV-kit fra Wish, og i dag kom pakka i posten. Men om jeg skal være ærlig, så har jeg har vel aldri vært så sykt flink til å legge på neglelakk heller, og det tror jeg faktisk jeg helt hadde glemt da jeg gjennomførte kjøpet. Jeg mangler lissom den vesentlige delen, som så fint kalles tålmodighet, så her må det øves! Derfor kjøpte jeg bare noen billige greier, rundt 200 kroner for hele pakka inkludert porto. Bare for å se om dette er noe jeg kommer til å gidde og bruke tid på. Normal neglelakk varer jo bare et par dager før den flasser, mens shellakk kan holde de tre ukene jeg klarer å gå med samme farge uten å fikse på den. Om dette jeg har kjøpt er like holdbart som hos negldama mi? Vel, det gjenstår å se.

Hardt ble det jaffal! Selv om det ble både klumpete, litt utflytende og ikke fullt så fint som jeg hadde sett for meg. Det verste var likevel at jeg fikk feil farger! Jeg hadde bestilt seks flotte farger som jeg likte, og fikk seks stygge farger med glitter. Og jeg kan ikke fordra glitter! Så mer feil enn dette kunne det nok ikke blitt. Men, men … – Shit happens, som en kelner på Kreta en gang sa, da han leverte feil mat til alle rundt bordet.

Andre farger kan jeg sikkert få fatt i etterhvert. Men akkurat i dag er neglene mine altså brune med glitter! Drittbrune, når sant skal sies. Ikke er de spesielt lange heller, for uten forsterkning brekker de for ingenting, og nå er det to uker siden jeg hadde det på. Men nå kan det jo være at jeg klarer å beholde dem en stund, slik at de kan vokse seg lange og fine – igjen. Men du skal ikke se helt bort i fra at de i morra fremstår i en helt annen glitterfarge, selv om det tok sin tid dette.

Fire lag er lagt på og belyst, ett etter ett. Og når en ikke en gang blir fornøyd med resultatet er det en smule irriterende. Men øvelse gjør mester, sies det, så her er det bare å bite tenna sammen og gå på med frisk mot fremover. Så får jeg heller overlate det til de profesjonelle når vi skal et eller annet spesielt. Men som hverdagsnegler bør vel dette duge, og da spesielt når kjærringa før øvd litt. Og hva gjør man ikke for å slippe å gå ut av huset?

 marit 

20 kommentarer
    1. Jeg elsker lange negler med lakk på ♥ Har selv anlegg for lange negler, men merker også at neglene har blitt mindre robuste etter jeg ble syk. Så jeg har ofte lakk på, for at neglene skal være sterkere. Jeg bruker Essie nå, den sitter jo på i en uke, pluss/minus. Alt etter hvor mye jeg driver og vasker og greier. Og med denne helsen er ikke det så mye 🙂
      Jeg har aldri vært hos noen og fått stelt neglene. En gang gjorde jeg det i Thailand. Men synes det er enkelt å gjøre det selv også 🙂 Har ikke sånt som du har anskaffet deg. Jeg har bare helt vanlig neglelakk.
      Øvelse gjør mester, og etterhvert blir det enklere å få det til selv, om du ikke syntes det var så lett. Og nye farger finner du sikkert lettere i butikkene enn på nett 🙂
      Jeg liker glitter og glam, og elsker at lakkene har perlemorglans. Den jeg tok på i går er helt hvit uten den glansen. Og siden jeg skal på Grease i kveld, så har jeg lagt på et lag med glitter utenpå. Må jo ha litt glam i en sånn sammenheng 🙂
      Spennende å se om dette her fungerer for deg. Om så er, så kanskje jeg også invisterer i noe sånt 🙂

      1. Hehe … hadde litt glitter på nyttårsaften jeg, på noen av neglene da. Essie er den neglelakken jeg har funnet som sitter best ja. Men neglene bli jo ikke så forsterka av bare neglelakk. Tror jeg må tilbake til negledama mi snart. For dette gikk ikke helt som planlagt. Hater når de brekker, og da brekker de jo så klart helt inn til festet. Er ikke mye lekkert over det! 😉

    2. jeg har ikke brukt neglelakk på aldri så lenge………………………. den blir ødelagt like fort som jeg får den på og det værste jeg vet er negler med slitt lakk – halve negler med lakk……………… så da dropper jeg akkurat det.

      Noen kan ha det og det ser ut til at du kan ha neglelakk 😀 Fint iallefall!

      1. Det er akkurat derfor shellakk er så flott! For den tåler det meste og er like fin i ukevis. 😉 Prøv det en gang du skal noe.

      1. Takk. 🙂 Sikkert bare meg som synes det ikke var helt perfekt. Ingen andre kommer jo så nærme innpå, eller legger merke til om en har negler eller ikke. Hehe.

      1. Var jo litt gøy også da. 😉 Men trenger visst masse øvelse for å få det fint. Eller helt perfekt, som jeg helst vil ha det.

    3. Hei! Hos Vita kan du få kjøpt en balsam for neglene, den heter Trind Nail Balsam. Jeg synes den er helt ypperlig som negleforsterker. Du kan jo prøve den og se om det hjelper.

      1. Hei, og takk for tips. Jeg har forsøkt den balsamen, og masse andre ting. Men det har ikke hjulpet. Åsså er det det, at du kan jo ikke forsterke eller ha lakk over når du bruker dette – og da holder ikke mine negler mer enn en halv dag.

    4. Ser pent ut det her da, selv om jeg også liker best neglelakk uten glitter.. :)) Har aldri vært å ordna negla mine jeg, men de må være rene og pene..og det klarer jeg selv..men nesten håpløst å få på lakk på hånd nr to..hehe.. Ikke ofte jeg bruker på henda..men alltid på tåneglene om sommeren :)) God helg <3

      1. Kan godt ha glitter på en eller to, men på alle blir det litt vel mye. Jeg er rett og slett blitt litt hekta på dette jeg. Det er jo godt en kan ha noen fornuftige ting å henge seg opp i! 😉 Enig med det, neglelakken på tærne kommer frem sammen med sandalene. Og det er jo snart nå. 😀

    5. Oj! Da er du flink. Jeg er slettes ikke flink til å passe på neglene mine. Og jeg orker ikke lange negler. Jeg lakker dem derfor heller ikke til vanlig, for da vil det synes bedre hvor ille det står til, tenker jeg. Lakker til spesielle anledninger. Om sommeren lakker jeg tåneglene.

      1. Jeg har alltid hatt lange negler. Fikk så kjeft av læreren da jeg gikk på Handelsskolen og skulle lære touch på skivemaskinen. For det var umulig, sa ho. Men den som fikk det til, og ble superkjapp, det var meg! 😉 Og bare tenkt de skrivemaskinene de hadde da, en måtte jo trykke tastene en halv meter ned før pinnen med bokstaven reagerte og slang opp en bokstav på papiret. Det var tider det!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg