Når søvnen ikke vil slippe taket

Hei og hå der ute. Etter to døgns Tornerose-søvn tror jeg at jeg er tilbake i den virkelige verden igjen. Og takk for det. Det har vært en merkelig form på kjærringa de siste dagene, og som du skjønner så har jeg stort sett sovet. Både natt og dag.

Lørdagen gikk tålig greit. Vi fikk pussa alle vinduene i hele huset, noe jeg har tenkt på i flere uker. Men her hos oss er det ekstremt langt mellom tanke og handling for tia. Drømmemannen tok de på utsiden. Aldri har jeg vært ute for noen som har pussa så mange vinduer så kjapt! Og ikke ble de helt som de hadde blitt om jeg skulle ha gjort det selv heller. Men siden jeg ikke gjør det, så får jeg være fornøyd med dette. Det ble jaffal mye bedre enn det var før han satte i gang.

Detaljene får en bare drite i. Perfeksjonist eller ei. For når jeg pusser vinduer så vasker jeg jo karmene også da, og listene rundt. Men, men … jeg gikk over de ved inngangspartiet, og så får det bare være godt nok. Som du skjønner må en fire ganske godt på kravene når en ikke klarer å gjøre tingene selv. Må svelge en del kameler rett og slett, så det er jaggu ikke rart jeg ikke klarer å slanke meg lengre … Ikke vet jeg hvor mange kalorier en kamel inneholder, men det er ikke få!

Hjemme hos oss … tenkte jeg måtte legge ut en liten motvekt til alle de perfekte bildene som tyter mot meg på Instagram hver dag. Og om du lurer på om jeg har strikka litt i det siste, så kan jeg opplyse om at det strikketøyet har ligget der på bordet i ei uke, ute å ha blitt så mye som ei eneste maske større. Tulipanene er bare fra torsdag, men når kjærringa gikk inn i koma så var det jo ingen andre som tenkte på å gi blomstene vann, så de daua rett og slett før de klarte å springe skikkelig ut.

Ellers er det vinterferie her nå. I ettermiddag får jeg besøk av mitt eldste barnebarn, og ho skal være til torsdag ettermiddag. Så jeg er veldig glad jeg er våkna til live igjen. I går, i et lite halvåkent, lyst øyeblikk, var jeg egentlig ganske så bekymret for hvordan dette skulle gå. Har ikke fått lagt noen planer akkurat, for det er lite hjerneaktivitet når en sover på dette viset, men vi skal nok finne på et eller annet.

God tirsdag folkens! 

marit 

14 kommentarer
    1. Så deilig å se bilder fra et virkelig hjem! For jeg tror at de fleste av oss ikke har sånne superperfekte, støvfrie og helt ryddige rom bestandig. Jeg kjenner meg ihvert fall igjen. Her har blomsterbuketter det bra i begynnelsen, men så var det det med å huske å fylle på vann… Strikketøyet mitt ligger bestandig i sofaen men mønster og ekstra garn på bordet ved siden av. men mitt strikketøy vokser altså, men jeg burde flyttet det bort når jeg ikke strikker. Kos deg med vinterferie og barnebarn. Her i vest er det vinterferie neste uke – men jeg skal jobbe og sparer den ferieuken til slutten av mai.

      1. Takk, takk. 🙂 Kom akkurat hjem fra Jæren vi. Ei helg i tåkeheimen. 😀 Men finn et par flotte, friske turer ut da. Selv om været ikke var av de beste. Håper du har hatt ei fin helg.

    2. Å der ga du meg dårlig samvittighet altså, for jeg skulle ha vasket/pusset de grinete vinduene mine jeg også. Det ser ut som det er gråvær selv når sola skinner 😉 Jeg får vel ta meg i nakken å ta et tak.

      1. Hehe .. du vet, her går Jonas og slikker og puster på vinduene, så de ser jo ikke ut fra midt på og nedover. 😀 Men nå ble de blanke og fine for en liten stund jaffal.

    3. det høres ut som att kroppen din virkelig hadde bruk for søvn og kvile ja :=) godt du virkelig fikk sovet ut selv om det var på en høyst uvanlig måte når en ikke føler seg spesielt syk som ved feber :=) vindusvask ja,det tenker jeg ikke på før vi bikker over til mai :=)

      1. Ja, den kroppen min lever sitt eget liv, helt uavhengig om jeg er enig eller ei. Var lenge siden disse vinduene ble pussa gitt, så det var godt å få det gjort.

    4. Hehe…jeg må bare le litt av innlegget ditt. Befriende ærlig og herlig! 😃
      Man må nok fire litt på krava når andre skal gjøre det ja. Hvis jeg klager, så får jeg har spørsmål om jeg skal gjøre det sjøl 😉😀
      Vi skal også passe barnebarn i vinterferien. 🙂 God ettermiddag til deg!

      1. Greit å ha en plass å få ut elendigheten, så slipper jeg å klage sånn in real. 😉 Akkurat kommet hjem fra Vestlandet nå. Fin helg i tåkeheimen. 😀 Koselig med barnebarn før vi dro. Håper du har hatt ei flott helg du også.

      1. Hehe .. takk for det. 🙂 Var noen rare dager dette. Skulle nesten tro jeg var dopa. Men hadde ikke tatt noe ekstra smertestillende en gang, for hadde ikke mer vondt enn normalt. Var bare helt utslitt. Jepp, vi skal nok kose oss. <3

    5. Det er godt å kjenne at man våkner litt til live etter et par sånne dager.
      Og du har nypussa vinduer. Så deilig da 🙂
      Kos deg mase med barnebarnet 🙂
      Ha en fin tirsdag.

      1. Tror ikke jeg har hatt det på denne måten tidligere. Var veldig rart dette … Rart med nypussa vinduer ja, ble veldig lyst lissom!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg