Når hunden ikke vil ut …

… så er det godt å ha ei venninne å gå tur med. Selv om det ble en helt annen tur enn de Jonas og jeg pleier å ha. Du vet, han dasser jo stort sett bare avgårde, denne bikkja vår. Tung og treig, og utrolig opptatt av å snuse på alt vi går forbi. Det være seg en blomst eller en hundedritt. Og de er det mange av! Utrolig kleint av eierne å ikke plukke opp dritten etter sin egen hund.

I går morges ble det en avstumpet tur. Da jeg var ferdig kledd og sto i ganga og vifta med hundebåndet, så lå han bare der og gjorde som om han ikke så meg. Normalt har han sykt hastverk med å komme ut døra samtidig med meg. Men ikke i går altså. Jeg fikk lurt han ut etterhvert, men da vi hadde gått en liten brøkdel av turen jeg hadde planlagt, så begynte han å halte. Fant ut at det beste var å gå hjem igjen da. Men da fikk han fart på raua! Og haltinga, den gikk over øyeblikkelig. Så han ville altså rett og slett ikke på tur, og følte sikkert for en hviledag.

Men venninna mi var klar vettu. Noen timer seinere. Egentlig liker jeg jo best å gå aleine, og sammen med ei så sprek ei så følte jeg meg jo som den sinka! For her ble det fart på beina, både i oppoverbakkene og nedoverbakkene. Jeg trodde nesten jeg skulle stryke med innimellom. Med prikker for øynene og bein som kjentes ut som de veide et tonn hver sleit jeg meg gjennom åtte kilometer! Litt flaut rett og slett, for jeg går jo både lenge og langt til vanlig. Men altså ikke helt i den farta!

Det ble likevel en koselig tur. Men veldig uvant å gå sammen med noen som prata hele tiden, i tillegg til å gå som en racer! På vei opp til toppen over Ravnedalen fant ho visst ut at jeg ikke helt var vant til dette. For sjenerøs som ho er, så tilbøy ho seg både å stille spørsmålene, og svare for meg. 😀 Om  vi får til en slik tur ei gang i uka, så skal du se det blir litt fart på forbrenninga mi også etterhvert. Men å gå tur uten hund er jo ganske merkelig da, selv om han valgte det selv.

I dag blir en rolig dag. Kjennes iallefall sånn ut foreløpig. Har vært litt vel hektisk noen dager nå, så tenker det er lurt å gire ned litt før det smeller. Og ikke minst før jeg mister nattesøvnen igjen. Akkurat det er litt merkelig, for jo mer sliten jeg blir, jo dårligere blir nettene. Skulle jo heller tro det ville bedre søvnen, men sånn funker det tydeligvis ikke for meg.

Takk for turen sprekeste Anne.  Om du gidder å dra rundt på ei sinke flere ganger så blir jeg gjerne med. Ser forresten av bildene at jeg trenger både nye, mer fancy solbriller og en aldri så liten time hos frisøren!

14 kommentarer
      1. Takk. 🙂 Ja, har vært veldig flink i det siste. Men så er det jo for tia “heldagsjobben” min da. Og så veldig mye annet er det ikke energi til.

      1. Hehe … bedre og bedre. Verken mannen eller bikkja går så fort, så det spørs om det ikke bare blir disse treige turene på meg. Sånn stort sett jaffal.

    1. Sånn er Kjøteren her og. Noen dager orker han gå i flere timer og drar i båndet, andre ganger vil han snu etter 200 meter.
      Jeg synes og det er flaut å gå tur med disse spreke racerneDe vet jo at jeg går turer hver dag, men når de kommer med speed-fart så blir det bare pesing og sinking. Jeg labber jo vanligvis tur i lukte-på-alt-tempo med 2 hunder.

      1. Han her drar aldri i båndet – det er jeg som drar! Får se på det som litt ekstra trim, 85 kilo hund på slep i ei mil er faktisk tungt det! 😉 Ja, visste jo at jeg ikke var så kjapp, men trodde ikke det var så ille!

    2. Det så i allefall veldig koselig ut 🙂 Sikkert ok å gå uten hund noen ganger også.. Kjekt med noen som står for både spørsmål og svar ..hehe.. Jeg også kan være så sliten så sliten… og ikke klare å sovne.. Syns solbrillene så kule ut jeg, men kanskje mer sånn til bybruk en til skogtur.. det gjaldt dere begge..hehe.. Ønsker deg en fin kveld <3

      1. Fins det egne solbriller til skogsturer?? Jeg har bare to par jeg. Ray Ban begge to. Disse har jeg hatt i årevis, de andre er nesten nye, men jeg liker de ikke. Mulig jeg må prøve å selge de og få fatt i noen nye heller.

        1. Hehe..finnes nok solbriller under kategorien «sportsbriller»tror jeg.. Har bare et par solbriller jeg og di brukes til alt..God helg til deg 💗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg