Når du ikke helt får bestemt deg …

… så kan det fort ende opp slik! Fire påbegynte prosjekter i løpet av helga. Eller prosjekt og prosjekt. Tre av de er jo bare en klut da. Eller en prøvelapp, for å finne ut hvilket mønster jeg skal strikke på et teppe. Det er lissom litt greit å øve seg på en liten firkant først, for å se om det er greit å huske for ei med tinnitus på full guffe. Ikke veldig lett å konsentrere seg da, skjønner du.

Den tinnitusen er sykt plagsom for tia. Men det kan ha en sammenheng mellom alt tankespinnet som foregår oppi toppetasjen her. Jeg tenker og grubler. Er litt redd. Savner alle barna og barnebarna våre. Svigers. Og de vi ellers kunne vært sammen med. Jeg er ikke så redd jeg skal bli alvorlig syk. Egentlig. Jeg er kanskje mer bekymret for at jeg kan smitte noen, sånn uten å vite om jeg har viruset. Og det er jo ikke godt å vite, når en ikke blir testet. Faktisk sliter akkurat den tanken veldig på meg.

Jeg har jo vært syk i tre uker allerede. Litt opp og ned, i dag var det veldig ned. Feber og skikkelig vondt i hodet. Men nå har jo pollensesongen starta for fullt også. Så når jeg er ute virker jeg sykere enn sykest, der jeg snufser og nyser, mens øynene svir og renner. Det er jo så vidt jeg tør gå utforbi tomta her i redsel for at de jeg treffer på tror jeg er ute etter å smitte andre bevisst.

Problemet er bare det at en skal ikke tro, en skal vite, sa alltid min far … og akkurat nå vet jeg ingenting. Like lite som styresmaktene i landet vårt faktisk. Det er bare det at de er veldig flinke til å beholde roen. All ære til de for det.

Hvordan har du det?

10 kommentarer
    1. <3 mye kjekt her….ikke lett….Tråkige tider rett og slett. Jeg som hører dårlig og folk må stå to meter fra meg..Hører jo ikke en dritt på den avstanden jeg. Så er virkelig i en boble for tida…

      1. Hverdagen for meg er ikke så annerledes enn normalen. Bortsett fra at jeg ikke får se ungene (barnebarna) og de er jo lykkepillene mine. Så jeg er drittlei av å være syk nå! Og døtrene mine kunne jaggu trengt litt avlasting innimellom når alle er hjemme, men jeg sitter jo her og er ikke brukende til noe som helst. Heldigvis bedre i dag, men skal ikke se bort i fra at jeg i morra er helt elendig igjen. Veldig merkelig dette her …

        Skjønner godt det der, to meter avstand og litt bakgrunnstøy, da hører jaggu ikke jeg så mye heller!

      1. Hadde en helt forferdelig dag og natt i går. Men i dag er jeg MYE bedre. Merkelig at det bare går opp og ned sånn hele tiden, uten at jeg blir frisk! Blir fort veldig lei av strikketøyet mitt jeg, både mønster og farge, så greit å ha litt forskjellig samtidig. 🙂

    2. fører pollen med seg feber ? det har ikke jeg opplevd,om du ikke blir bedre snart får du be om en test,men er det korona skal en vistnok merke det på pusten også,godt du har begynt å strikke igjen,det er greit med noe som tar litt bort tanke kverna :=) masse god bedring

      1. Nei. Feberen er ikke pga pollen. Pusten har vært tung i flere uker. Pleier jo å få lungebetennelse hver gang jeg er forkjølet. Derfor jeg har snakka med legen. Nytter ikke å be om en test. Må være døden nær om de går med på det.

    3. Stakkars Marit nå har du vært syk lenge, håper det gir seg snart. Savner også kontakt med ungene. Vi får bare holde ut, egentlig ganske greitt å være permittert nå, liker ikke å gå ut, bortsett fra en liten spasertur hver dag for å lufte hjernecellene. 💕

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg