Morratur i sol og regn

Vi tok en litt lengre tur i nærområdet i dag, Jonas og jeg. Været så veldig fint ut da vi gikk ut litt etter 8.30, men vi rakk altså ikke hjem igjen før himmelen åpnet seg. Typisk!

Det ble Eigevannet rundt. Treffer aldri noen på den strekninga som går rundt på “baksiden” av vannet. Det er mye opp og ned her og faktisk litt slitsomt, så det er kanskje grunnen til at de andre holder seg på rett side. Helt greit for meg, for da kan Jonas løpe løs. Eller løpe og løpe, han dasser jo stort sett bare rundt beina mine. Løping er ikke akkurat hans greie …

Hoppsann! Han virker veldig treig og tung, men er veldig flink til å klatre og komme seg frem i skogen. Og han elsker det! Han som ikke en gang har gidder å hoppe inn bak i bilen, men står og venter til han blir løfta, hopper over det ene etter det andre når vi er ute og går tur. Han tusler logrende avgårde og bare nyter å gå løs, selv om han altså ikke går så mange meterne bort fra meg.

Det går mange stier inni skogen her. Men denne ganga klarte jeg faktisk å ta den rette! Det har aldri skjedd før, sånn ved første forsøkt jaffal! Jeg er jo ekspert i å gå feil, så de fleste turene jeg tar på egenhånd er litt sånn på måfå. Men det gjør jo ikke noe, for vi kommer jo alltid ut igjen en plass. Om enn ikke akkurat der jeg hadde tenkt. 😉

Jonas’ faste vannhull. 🙂 Det fins også mange andre pytter og gjørmehull langs stiene her, men jeg forsøker jo å holde han unna de. Noe som ikke alltid er like lett. Det er også ei lita strand her, men tror ikke jeg noen gang har bade der. Jeg foretrekker sjøen, men i år har jeg faktisk ikke bada i det hele tatt. Har ikke hatt på verken bikini eller badedrakt heller. Det har vel aldri skjedd i historien før!

Hestefallstjønn, et annet lite tjern her inne. På de 20 årene jeg har bodd her har det krympa betraktelig! Det gror sykt godt langs kantene, gi det 20 år til så er sikkert tjønna historie!

Fin start på dagen dette. 🙂 Men vettu, jeg glemte å ta med kameraet, så dette er mobilbilder.

12 kommentarer
    1. Tenkte akkurat å si at det var kjempefine bilder jeg 🙂 Mobil funker det. Og Jonas, skjønner han godt jeg, er mer spennende å sprette over ting ute i friluft 😀

      1. Tusen takk. 🙂 Hehe, ja, han spretter INN i bilen når vi skal gå, verre når vi skal hjem igjen. Men jeg orker ikke løfte 84 kilo inn, ikke en gang bare bakparten, så jeg står og venter til han gidder selv. Og han KAN om han må.

    2. Ser ut som en deilig tur..og så bra Jonas hopper og spretter og viser at han trives i skogen 🙂 Her har det vært en fin sommerdag med sol…håper sommeren blir her noen uker nå..for mannen starter ferien nå på fredag… Kos deg med kvelden <3

    3. Men det hadde ikke noe å si, bildene var så fine og grunnen til jeg ramla inn hos deg. Det første var bare nydelig. Den vesle broen, så fint!
      Har ikke vært bading her heller, bikinien har nok vært så vidt på…i hvert fall toppen. I senere år har jeg badet en del i vann, sjøl om jeg egentlig liker sjøen best. Likte. Håper været vise andre takter, slik at en får gjort mer sommerlige aktiviteter. Du er i heldig som har fått tatt en god tur ute, her er det en viss motstand mot slikt. Både fra boffen og matmor.

      1. Så koselig. 🙂 Tusen takk. Jeg funker bedre når jeg får beveget meg, selv om lysta til å ut ikke alltid er så fremtredende så vet jeg at dagen videre blir greiere. Derfor jeg går og går og går. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg