Med og uten sminke …

Hei, hei. Som jeg nevnte i dag morges så skulle jeg avgårde for å bli sminka i formiddag. Sørlandets hudpleieskole etterlyste voksne modeller over 50 for make-up på Facebooksiden sin i går. Og plutselig hadde denne kjærringa meldt seg på, og til og med klart å lure med seg ei venninne. Det er jo greit å finne på noe innimellom, og dette var gratis til og med!

Her er resultatet. Første bildet er morratrynet i dag morges, knipsa på badet omtrent før jeg var våkna. Andre bildet er rett etter jeg var ferdig sminka, mens jeg venta på venninna mi som kom ut litt etter meg. Jeg er jo ekstrem fotogen av meg da, det må sies! Føler jo virkelig at jeg er i mitt rette element når jeg skal tas bilde av … eeeeehm.

Konklusjon. Jeg hater å være på denne siden av kameralinsa … Noe annet jeg også hater er disse øynene mine som får mer og mer forskjellig størrelse. Er det også en av ulempene med å bli gammal??

Aldri i mitt liv har jeg vært så sparkla og innsmurt i trynet! Det føltes helt forferdelig, selv uten en eneste liten hetetur. For å kompensere for at det ene øyet henger mer enn det andre, så ble det lagt mer skygge på det venstre øyet. Ikke at jeg følte det hjalp så innmari akkurat. Det føltes nesten enda tyngre med en halv kilo farge på.

Vel, på siste bildet har jeg tørka av litt både her og der. Og selv om jeg ikke ser så seig ut lengre, så føler jeg meg sånn. Leppestiften spiste jeg av i løpet av lunsjen jeg hadde med venninna, etter vi hadde vært på Sørlandets Hudpleieskole og blitt malt. Så på siste bildet har jeg tatt på en leppepomade. Mer meg det der, enn en feit leppestift, når jeg innimellom husker at det er kjekt å legge på litt farge der da. Det er heller ikke så ofte lengre. For drømmemannen likte ikke all denne sminka på leppene, det var mye bedre å kysse når de var naturlige, sa han. Derfor altså.

Jeg ser jo at huden ser mye freshere ut. Øyenfargen kommer mer til sin rett. Men altså, jeg orker ikke gå rundt slik til vanlig jeg. Muligens på fest (haha, det er jo mange år mellom hver gang det skjer) eller til “fint”, men da er jo problemet at fargen som er klint utover ansiktet smitter av på klærne … og det er jo heller ikke så greit. Dessuten må du for all del ikke klø deg på kinnet, eller enda verre, i øyenkroken om det klør! Det kan fort få katastrofale følger!

Sist jeg ble sminka av andre var da jeg gifta meg for 11 år siden. Men da var det altså dattera mi, som var elev ved denne skolen vi besøkte i dag, som sto for det. Og det var litt mer avslappende, til tross for at jeg satt på dolokket hjemme på badet, med sminkøsen på fanget.

I dag har jeg altså tråkka langt utenfor komfortsona mi. Mulig det ikke var så dumt, for dagen ble en av de bedre. Selv om jeg følte meg litt dum der jeg satt og ble diskutert og beskuet av både elev og lærer. Og til tross for at jeg ikke ble 15 år yngre i løpet av seansen.

Hudpleieskolen tar innimellom imot kunder. Jeg har vel vært der 1-2 ganger i året de siste ti årene. Hudpleie, farging av vipper og bryn, pluss nakkemassasje er det jeg har gjort. Men de har også mange andre behandlinger. Prislista finner du HER. De er veldig flinke, tar seg god tid, og dessuten betaler en jo bare en brøkdel av det en ville gjort på en salong. Eneste ulempen er at du ligger i et stort rom, sammen med flere andre, og ikke i et eget lite avlukke.

Sminker du deg mye sånn til vanlig?
Har du blitt sminka av andre?
Går du ofte til hudpleier?

 

Innlegget er altså IKKE sponsa. Jeg hadde bare lyst til å opplyse om et veldig greit tilbud for oss som synes det er litt i overkant dyrt å gå til en hudpleiesalong. Om du ikke bor i nærheten av Kristiansand har du kanskje et tilsvarende tilbud der du bor.

18 kommentarer
    1. Jeg syntes du var fin på alle bildene jeg, både med og uten sminke 😊 Det er ikke rare sminken jeg tar på meg om morgenen lenger. Bare litt dekkstift på noen stykke flekker, pudder så jeg ikke ser så blank ut og for å få litt friskere farge i ansiktet. Til slutt litt farge i kindene. Nå som rynkene har kommet syntes jeg ikke det er noe fint med mye sminke, for det samles i skrukkene å da ser jeg mye eldre ut enn det jeg er, og det vil jeg jo ikke 😉 Jeg skulle ha vært hos hudpleie før jul, men henne jeg skulle til ble utsatt for en ulykke og er fortsatt ikke tilbake på jobb, og jeg har ikke funnet noen erstatter enda.

      1. Tusen takk. 🙂 Det var fint sagt. Jeg klatter litt Spenol i ansiktet innimellom, mer gidder jeg ikke. Men om jeg skal noe så er det en farget dagkrem. Orker ikke foundation og sånne tette puddergreier. Har egentlig aldri sminka meg så mye, bortsett fra øynene da.

    2. Jeg synes du var fin på alle bildene jeg, men jeg ser jo at du har fått mer “maling” på det midterste bildet. Jeg sminker meg veldig lite, kun litt mascara fordi øyenvippene mine er ganske lyse. Ellers har jeg litt nøytralfarget dag og nattkrem – og det er det! Jeg ble sminket når jeg giftet meg i 1987, veldig nøytralt for jeg ville være meg selv også som brud. Har vært og fått ansiktsbehandling med litt sminke en gang etter det. Men jeg synes det er greit å gjøre det enkelt, og så er jeg kanskje litt lat som ikke bruker mer tid på badet om morgenen.

      1. Takk. Det midterste der var veldig lite meg. Men jeg har alltid på meg kajal og mascara, og så er øyenbrynene stort sett veldig velstelte og farget. Det har jeg jo en datter som sørger for. ❤

    3. Du både var og ble veldig fin. Jeg har blitt sminka 3 ganger i mitt liv. Første gang var da jeg gifta meg første gangen, og på vei til kirken fikk jeg av leppestiften. Det var absolutt ikke meg. Resten var greit nok. Så var det en gang søstra mi skulle sminke meg, og en gang jeg fikk det i gave av mannen min, sammen med kroppspleie. Ble fin, men det er fortsatt ikke meg. Orker ikke bruke så mye tid på det. Så her er det litt brunstift for å skjule mørke under øynene og flekker her og der, og pudder og mascara. Men det er mest til gåbortbruk. Og det er så lite at ingen ser at jeg har sminket meg. Stort sett går jeg uten sminke når jeg er hjemme og bare skal på butikken. Trenger ikke sminke da. 😉 Godt vi er flere som har det sånn. Og dessuten så har jeg også forskjellig str på øynene, og det ene henger mer og mer…hm…jaja, sånn er det vel å bli “gammel” 🙂 Syns vi er fine likevel jeg 😀 <3

      1. Snill du er. ❤ Ser jo at jeg ble finere på det siste bildet, men det FØLTES ikke så bra. Var så seigt lissom. 😀 Og det i midten var absolutt ikke meg. Men litt gøy å ha prøvd da.

    4. Artig å være med på og du var kjempefint sminket 🙂 Alle tre bildene av deg var jo fine da 🙂 Både med og uten sminke 🙂

      1. Takk. 🙂 Gøy å ha vært med på det, kan godt være jeg gjør det flere ganger også. Men jeg kommer aldri til å gå rundt med så mye sminke. Det er ikke helt meg.

    5. Synes du var finest på det siste bildet jeg. For mye sminke er litt unaturlig på en måte. Jeg har hatt en slik makeover for endel år siden. Utrolig hvor lite som skal til før det ser ut som store forandringer.

      1. Takk. 🙂 Det synes jeg også, men det føltes alt for mye det også. Jeg bruker jo bare en lett farget dagkrem når jeg skal noe, ikke sparkel og foundation og hele pakka!

    6. Så kjekt å se resultatet. Du var fin- men var også fin på første bildet. På spørsmåla nederst i innlegget- Jeg har flere dager jeg ikke sminker meg i uka enn jeg gjør det nå. Men hvis jeg skal noe som innebærer mange andre mennesker liker jeg å sminke meg litt. Har blitt sminket ordentlig en gang av noen som skulle selge sminke, eller bare av venninne og søster tror jeg. Jeg tror aldri jeg har vært til hudpleier- en gang har jeg vært på skjønnhetssalsong, og det var å fikse øyenbryn for maange år siden.

      1. Takk. ❤ Jeg synes det er ganske godt å bli stelt litt med på en hudpleiesalong, men det er jo forferdelig dyrt. Men pleier å bestille time når de skal ha kunder på hudpleieskolen, da koster det jo en brøkdel av en vanlig salong. Og de er kjempeflinke. Brynene mine er det dattera som fikser, så de er stort sett fine og velstelte hele tiden. 😉

    7. Det hørtes kjempegøy ut, og lurt å gå litt utafor komfortsonen. Jeg kunne godt vært med på noe sånt også 🙂 DU ble veldig fin, men synes du er fin på det første også jeg 🙂 Håper jeg får være med på noe sånt også 🙂 Klem og fin kveld <3

    8. Det er gøy å bli sminka og man blir jo fin… Du er jo en vakker dame.. 💞Og du er fin uten og med sminke.. Men fint med sminke når man skal bort litt eller på fest.. Føler seg mer vel.

    9. ser deilig ut da,fin var du også :=)
      Jeg sminker meg aldri ,sist jeg gjorde det var som brud for 37 år siden :=) har ikke blitt sminket av andre men har gått til hudpleiesalong da min datter drev egen salong,men det var fotpleie jeg brukte å ta der ikke sminke :=)

      1. Ja, det var jaggu med lenge siden! 🙂 Jeg har jo dattera mi som fikser brynene, så de er alltid velstelte og fine. Har litt vel mye bryn, så de blir voksa, forma og farget. Åsså er det disse neglene mine da, som jeg er litt hekta på å ha fine. Men sparkel i ansiktet klarer jeg meg uten.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg