Lørdagsmodus

Ja, hva er nå det igjen? Lørdagsmodus altså. Da jeg jobba var det stort sett seine morra’er, drømmemannen og meg i hver vår stol med te/kaffikopp og siste nytt på facebook og i diverse aviser. På pc’n må vite. Ordentlige aviser har vi ikke jo ikke lengre her i huset.

Nå er dette hverdagen min. Sånn omtrent. Forskjellen er jo bare det at jeg ikke sitter aleine på lørdagsmorra’n. Og enda en forskjell er jo at drømmemannen går morraturen med Jonas, så jeg slipper å tenke på det. Det er ganske deilig faktisk. For da kan jeg til og med orke å ta en skikkelig dusj/hårvask før dagen starter sånn helt for alvor. Stort sett jaffal.

Å ha hund er litt som å ha et barn. I helgene overtar pappa’n morrastellet!

Vi har ingen planer for dagen. Egentlig skulle vi vært på Hovden, men så meldte de bare regn der oppe i fjellheimen, så da ble det ikke noe av den turen. Dumt, for vi har jo hatt en årlig tur opp i fjellet sånn før snøen kommer for alvor. Og nå blir vel det for seint i år.

Men nå skal vi visst på søpla. Hurra! For søppel er noe vi har mye av nå, etter litt ryddevirksomhet her og der og en bitteliten renovering på badet, pluss skifting av gulv på soverommet. Greit å få plass til bilen i garasjen lissom, når kulda og frosten kommer. Søppelkjøring er noe av det verste jeg vet, på lik linje med å pante flasker.

I går brukte jeg to timer i garasjen. Mens mannen sov middag stabla kjærringa vedkubber. Liker igrunnen slike sysler jeg. Dessuten var jo halvannet mål ved bare dumpet inn garasjeporten, mens en del av søpla lå på innsiden. Hadde blitt litt balansering der gitt, for å få ut det vi skal kvitte oss med. Siden jeg er lemster allerede, så kan jeg jo like godt fortsette å gjøre ting som gjør det enda litt verre. Å ta hensyn til kroppens protester er jo bare for pingler!

God helg dere. Håper dere har noen litt mer interessante utsikter for dagen enn det vi har her i huset.

8 kommentarer
    1. Ting forandrer seg når man ikke jobber lenger, og man kan nesten få lørdagsmodus hele uken. Jeg er jo fortsatt delvis i jobb, 50%, så nå startet arbeidsuken på tirsdag og avslutter på torsdag…. Plutselig har jeg 4 dager for meg selv i stedet for 2 😊

      1. Jeg klarer ikke helt å få til den lørdags-/helgemodusen enda jeg har vært uten jobb i tre år snart. Men den kommer når mannen tar helg. Da blir alt mye koseligere. 🙂

      1. Tusen takk. 🙂 Ja, stua er ikke så verst. Ikke helt som å tre inn hos de som viser hjemmet på instagram og diverste interiørblogger, men her der det i det minste ut som om det bor noen i huset.

    2. Koselig stemning i stua di 🙂 Litt klesvask ellers ingen rydding her..mannen “dro over” gulvene i går 🙂 Rolig helg her som vanlig..har handla og tatt en kaffe, resten av dagen blir i kosebukse her hjemme 🙂 Ønsker deg en fin dag videre <3

      1. Takk. 🙂 Her bør vi “dra over” gulvene hver eneste dag om vi vil ha det reint. Ulempen med å ha Jonas. Men nå gidder vi jo ikke helt det da, for vi har andre ting å foreta oss utenom rengjøring. Så det ser altså ut som om det bor en hund her også. Synes den lørdagsdaten du og mannen har ser skikkelig koselig ut. <3

      1. Ja, da føler en at en har gjort MASSE! Selv om det bare var et lass i bilen og en baderomsdisk på båthengeren … og når sekken med flasker belønner oss med minus 200 på kassalappen så er det jo heller ikke så verst! 🙂 Men jeg pleier å styre unna den pantinga jaffal. Stort sett klarer jeg det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg