Lørdagsmodus

Det er alt langt på dag. Men her i huset starta dagen ganske så seint for meg. Det kan jeg tillate meg når mannen er hjemme og tar guttungen på morra’n. Guttungen er altså hunden, for dere som ikke har fått med dere det. Vi har jo ikke noen hjemmeboende barn lengre. Dessuten er de jo voksne alle sammen, så det er lenge siden vi har hatt noen som må underholdes på morrakvisten. Eller følges på do og lages frokost til og sånn. Selv om Jonas er veldig bedaglig på morra’n så får jeg dårlig samvittighet om det drøyer for lenge før han får seg dagens første luftetur. Så han er vel grunnen til at jeg kommer meg opp om morra’n. Jeg fungerer ikke helt på den tiden av døgnet. Men har jo kommet meg inn i en brukende døgnrytme likevel. Nettopp på grunn av hunden.

Jeg går litt på reserven for tia. Sikkert fordi jeg presser meg litt. De siste ukene har vært bra. Jeg koser meg og har fylt dagene med ting som gjør meg glad. Men til og med gledelige ting kan det tydeligvis bli for mye av. Så jeg må vel snart gire ned litt igjen.

Om et par timer skal vi hente tre barnebarn. Til tross for grått vær og nesten regn så skal vi på tur. Blir for kjipt å bare sitte inne. Alle har godt av å lufte vettet litt, og denne ganga har vi funnet en lett tur ved Mandal som inneholder litt huler og sånn. Medbragt lommelykter og ikledd godt tøy så kan sikkert dette bli en spennende utflukt.

Dagen i dag er altså satt av til å skape gode minner her hos oss. For både liten og stor. Siden vi bare har en bil må vi dele opp alle disse barnebarna i puljer om vi skal avgårde med dem. Men da får jo hver og en litt mer oppmerksomhet også, så det er nok ikke så dumt til å gjøre det på denne måten. Selv om jeg selvsagt får litt dårlig samvittighet for de som ikke blir med. Typisk meg vettu! Egentlig burde jeg nok hatt en egen barnebarn-buss, og en utømmelig brønn av overskudd som jeg bare kunne øst ut av når jeg trengte det. Pluss en litt mer velfylt konto. For da kunne opplevelsene ha sett litt annerledes ut også.

Fortsatt god lørdag. Jeg håper du har noen koselige gjøremål å se frem til, eller noen koselige minner å se tilbake på. Det tror jeg nemlig er veldig viktig.

6 kommentarer
      1. Vi har hatt et par flotte dager. Men da ungene var kjørt hjem flata jeg ut et par timer på sofaen … denne ganga var det verdt det. Verre å bli sånn av ikkeno’!

    1. Spennende , flinke dere som setter sammen turer på den måten. Og ikke minst heldige som virker å ha barnebarna så nære. Det har dessverre ikke vi. Men vi har hatt noen turer likevel. 🙂 Men madammen insisterte på 7 seter, men nå har jo eldste og eneste jenta blitt mamma selv, så nå blir det vel å ta buss sertifikat 😀 Lykke til med helgeturen 🙂

      1. Det ble en kjempegøy opplevelsestur som absolutt må prøves med noen av de andre barnebarna ved en senere anledning. Jo, vi burde nok hatt en buss vi også. 😀 Har seks barnebarn til nå, og flere kommer sannsynligvis da vi fortsatt har to som ikke har starta på den produksjonen enda. Vi har til sammen fem barn i alderen 26 til 34, og seks barnebarn i alderen 0 til 11. Alle bor veldig nærme. De som bor lengst vekk er drøye 16 kilometer fra oss. De nærmeste bor rett nedi bakken. Sånn er vi heldige.

      1. Det ble en topp opplevelsestur. Veldig gøy for både store og små. Og så avslutta vi med en tur til Burger King i dag. Forferdelig plass. Men greit lekerom. Og i regnvær er det godt å komme ut av huset litt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg