Litt stille herfra …

Se her da! ❤ Jeg fikk altså denne levert på døra litt utpå kvelden på morsdagen. Min yngste datter (som da altså blir 30 til høsten!) kom såvidt innom med en blomst til mamma’n sin. Ho som er så opptatt og forelska vettu. Det er så koselig å se at ho har det så bra for tia, og det var utrolig uventa at ho plutselig dukka opp her.  Åsså med en plante da. Som jeg ikke aner hvordan jeg skal stelle. Så denne kommer nok ikke til å overleve så alt for lenge her hos oss, men akkurat nå er den kjempefin.

Jeg trodde det var søstera som hadde kreka seg opp av senga. Bare fordi ho hadde så dårlig samvittighet. For det får ho nemlig når det er noe ho hadde tenkt og ikke klarer å gjennomføre. Lurer på hvor ho har det fra … men ho var jo fortsatt sengeliggende. Ikke ofte ho er syk, så ei uke i senga hører med til sjeldenhetene for denne 33-åringen. Det kjipe er jo at ho bare er tilkallingsvikar i forskjellige barnehager, og disse ukene hadde ho full jobb litt rundtforbi. Men blir ho syk kommer det heller ingen penger inn på konto … så det er jammen ikke lett for de unge voksne i dag, som ikke så nytten av å ta en skikkelig utdannelse da de var yngre. Enda de hadde ei mor som maste og maste om det der. For uten utdannelse og jobb hadde ikke jeg sittet igjen her i huset da jeg og pappa’n ble skilt.

Nok om det …

Jeg har vært litt fraværende i det siste. Har ikke vært så pigg. Jeg har vondt i nyrene. Det høres helt teit ut. Men det er faktisk skrekkelig vondt. Har hatt det før, men bare litt innimellom. Og stort sett på nettene.

Det klemmer. Sykt hardt på begge sider av midjen, eller der den burde ha befunnet seg. Og der det klemmer blir det veldig varmt. På innsiden altså. Men ellers fryser jeg som besatt, under dundyne og tepper og klær. Og tro meg, jeg har omtrent ikke vært kald de siste 10 – 15 årene, siden overgangsalderen gjorde sitt inntok. Så dette føles merkelig. Dessuten må jeg tisse, hele tiden mens disse smertene varer, uten at det kommer noe særlig ut. Så ikke vet jeg, men det virker ikke normalt.

De henger det vel bare på fibroen dette også. For det er så lett, da trenger de ikke sende meg videre eller noe som helst. Det er ikke farlig, det er sikkert bare noe du innbiller deg. Både blodprøver og urinprøve er helt ok. Ja, kanskje det er det. Og jeg har vurdert å bare overse hele greia. Men etter tre netter på denne måten så klarte jeg jo ikke det lengre.

Faktisk ble jeg litt redd der jeg lå … så i morra skal jeg altså til legen klokka 8. Det var tidlig det!

 marit

10 kommentarer
    1. God bedring! Håper de finner ut av det! Den planta er lettstelt: Jeg har hatt sånne, og de overlevde alt – unntatt kattas herjinger!! De pleide å blomstre en gang i året – rundt 17. mai, så det er jo ikke så ofte. Uansett er de en fin fargeklatt! 🙂

      1. Hjalp ikke med noen sjekk. For alle prøvene er fine. Så jeg burde være frisk som en fisk. Derfor jeg helst ikke går til legen, for jeg føler meg som en hypokonder.

    2. Hm.. Høres ikke godt ut, og jeg skjønner du ble litt redd der. Godt du skal til legen i morra <3
      Kan nyrene også lide når man har fibromyalgi?
      God healingklem

      1. Nei, er ikke godt. Men har vært fin i natt da. 😉 Og hos legen fant de ingenting … Har vel ikke noe med fibroen å gjøre, men det går vel an å få andre sykdommer og vondter selv om en har fibro.

      1. De fant ikke noe galt, skulle bli henvist til røntgen eller hva det var. Av magen. Men ting tar tid om en ikke er halvdød når en kommer til legen.

      1. Takk. Nei, nyrebekkenbetennelse har jeg hatt et par ganger da jeg var ung. Det er ikke sånn det kjentes ut. Men de fant ikke noe galt på prøvene. Venter på røntgen, men det kan jo ta tid.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg