Litt nytt på soverommet

… eller kanskje ikke så veldig lite heller. For denne ganga er det gulvet vi snakker om. Hele 18 kvadrat! Vi hadde en liten vannlekkasje for halvannet år siden og måtte rive opp laminaten i det ene hjørnet. Og siden har det bare stått sånn.

Vi har kikka på alt de har hatt på tilbud. Men alle var det noe galt med. De var alt for tynne, eller så falt ikke fargen i smak hos kjærringa. For det var enten alt for lyst, for brunt eller for gult. Brune og gule gulv har jeg langt oppi vranga. De jeg likte lå jo selvsagt helt øverst i prissjiktet. Det er jo typisk! Jeg burde definitivt vært rik altså, slik at jeg kunne fått det jeg egentlig ville hatt …

Nå blir det altså sort! Og vet jeg ikke helt om jeg liker det lengre. Så flott ut på Ikea, men det blir jo skrekkelig mørkt da. Selv om veggene er hvite …

I dag starter legginga. Heldigvis fikk jeg rydda ut alt av skapene før ryggen fikk seg en trøkk. Alle møblene vi fikk ut gjennom døra står nå på et annet rom. Det inkluderte ikke senga og de to store klesskapene. Så de må vi bære rundt etterhvert som gulvet kommer på plass. Tar ikke sjansen på å skru de fra hverandre, da det bare er noe billige greier fra Jysk, er ikke sikkert det blir like stabilt etterpå.

Men så var det denne hersens ryggen min da. Jeg ikke er helt god, etter at jeg slang meg rundt etter ei parfymeflaske i fart i går, som om jeg skulle ha vært keeper på håndball-landslaget. Noe jeg definitivt ikke var … Er riktignok litt mer bevegelig i dag. Heldigvis. Men langt fra normalen.

Handikappet kjærring og mann i jobbemodus. Det høres ut som en særdeles dårlig kombinasjon … men nå får vi jo testa ut det også, og det kan jo bli en … prøvelse!

8 kommentarer
    1. blir fint dette :=) fint gulv var det også,og et soverom skal jo være mørkt :=) så får mannen ta det tyngste ,tenker dette blir bra

    2. Kan være fint med mørkt gulv.. Har lys parkett i leiligheten her da, var her når vi flytta hit.. fornøyd med den 🙂 Fikk med meg at du “kasta”deg etter ei parfymeflaske ja..hehe.. og uff på en gang… God helg og god bedring <3

      1. Ble veldig fornøyd med dette soveromsgulvet, selv om jeg absolutt ikke ville hatt det i stua. Er for mørkt til det. Har parkett i stua, Merbau, brunt. Er drittlei av den, men legger jo ikke nytt gulv bare fordi en er lei når gulvflaten er 60 kvm. Så jeg får nok leve med den noen år til.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg