Litt hundespam

Follow my blog with Bloglovin 

Da har vi vært i hundeparken. Et inngjerdet område der hundene kan løpe fritt og leke med hverandre. Store som små, i en skjønn forening. Jonas er den største av de alle! Men han går jo greit sammen med de fleste, så det er ikke noe problem. På grunn av størrelsen kan han nok virke litt skremmende på de som ikke har møtt han før, spesielt eierne, men det går stort sett fort over.

Han er jo ikke akkurat en sprinter, denne hunden vår. Løpe gjør han jo, men han kommer alltid på sisteplass. Ikke er han spesielt elegant i fullt firsprang heller. Litt mer komisk egentlig.

Men det er han ikke aleine om … Nida kan derimot løpe sykt fort, selv om elegansen ikke er helt til stede her heller.

Rocky har derimot både fart og stil godt innarbeidet. Jeg har tidligere alltid kalt disse for hvite scæfere, men det er tydeligvis helt feil. Det er visst mange forskjellige raser som ser tilnærmet like ut. I mine øyne jaffal.

Bildene er fra lørdag. Da var vi nemlig også der. Og det er en topp plass å få slitt ut hunden, når føret blir litt kleint rundt om i nærmiljøet, og skientusiastene har inntatt lysløypene. Litt verre for oss i den parken, for det er ganske kaldt å stå tilnærmet stille i en times tid med føttene godt plantet i det hvite kalde. Men når Jonas er fornøyd er jo selvsagt eierne også det.

God kveld til deg som kikker innom. Nå er det snart tid for å plante kroppen godt ned i sofaen, ved siden av drømmemannen. Og der har jeg tenkt å bli resten av kvelden. For jeg har faktisk vært ute og gått i dag også, 11.640 skritt ble det. Først morraturen med bikkja, og så en tur til byen for å klippe håret litt. Bare litt, slik at ingen andre enn jeg merker noe som helst. For enn så lenge har jeg ikke helt bestemt meg for om jeg skal fortsette å spare til langt hår, eller om det skal bli kort – igjen.

 marit

24 kommentarer
    1. Jeg er ikke noen hundeelsker (er redd for hunder), men de er veldig fine på avstand, og på bilder 🙂 Og det ser jammen ut som de storkoser seg. Og det er jo viktigst av alt synes jeg ♥
      Den hvite som ser ut som en schaefer ligner på hunden til en av mine venninner. Det er en hvit gjeterhund. Nå vet jeg ikke om denne på bildet her er en sånn en, men min venninnes hund er artig når vi går tur. Selv om jeg ikke kjenner den så veldig, så passer den på at jeg henger med. Og sakker jeg akterut, venter den til jeg er fremme. Den passer på flokken sin og holder flokken samlet.
      Jeg synes det er fascinerende 🙂
      Flink å gå er du jammen….jeg er lykkelig om jeg klarer 6000 skritt. Og du har jo her mange. Sånn sett er det nok veldig greit med hund ja 😀

      1. Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten denne hunden jeg, etter at jeg ble syk. Det var en Guds lykke at vi kjøpte ny hund akkurat da, tenker jeg. Selv om det er mye jobb med han også. Uten han hadde jeg nok bare blitt sittende her! Å gå er vel snart det eneste jeg duger til. Så håper jeg fortsetter å være så “flink”. Der er Jonas til skikkelig hjelp jaffal. Men det er ikke alltid jeg får så mange skritt jeg heller. Har noen skikkelig kleine dager innimellom. Men kommer stort sett ut på morraturen. Og da blir det ca. 3000 skritt uansett.

      1. Det er jo koselig. 🙂 Og det skulle jo bare mangle at hundene ikke ble med på bloggen. De er jo en stor del av livet vårt. 😉

      1. Gøy å ta bilder av de. Jeg hadde med kameraet. Mobilen funker ikke helt på huder i fart. 🙂 Han er jo iallefall mye roligere enn de andre, jeg kan ikke fordra hunder som hopper opp på meg. Og det er det jaggu mange som gjør!

    2. Hundeparker er jo perfekte steder så kompisene våre får løpt! Og nesten 12000 skritt er jo supert – håper du har kosa deg nå kveld da! Klem <3

      1. Takk. 🙂 Hadde en rolig, koselig kveld. Vi har bare en hundepark her. Alt for lite. Men kommunen forstår ikke at det er behov for sånt. Denne plassen er en nedlagt barnepark, som vi har fått lov å benytte til de finner ut hva de skal bruke den til.

      1. Takk. 🙂 Mange fine hunder, og må innrømme at jeg er særdeles svak for schæferhunder og slike som er lik dem. 🙂 Men kan kanskje ikke vente annet etter å ha hatt tre stykker opp gjennom årene. Det rare er at de er blitt så små etter at vi fikk Jonas. 😀

    3. Ååh, så fine hunder! Artig å se at de koser seg sånn i snøen, og de er heldige som kan boltre seg i hundepark 😀
      God kveld til deg, Marit 🙂

      1. Takk for det. 🙂 Jonas elsker snø. Men nå er det så mye her i hagen at han ikke helt klarer å komme seg frem. Han bare synker nedi! Hundeparken er et flott tilbud, selv om vi ikke akkurat løper ned porten der ute.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg