Lillelørdag – sånn helt på ordentlig

Onsdag, men for oss starter helga! Vi fikk et gavekort av bonusbarna mine til bursdagene våre i sommer, på Smag og Behag, og der skal vi altså i dag. Vi bestemte oss for full pakke, både når det gjelder mat og drikke, så må legge til litt penger selv. Siden de hadde fullbooka i alle helgene frem til jul fant vi ut at vi bare måtte lage vår egen helg. For i disse tider bør en kanskje benytte seg av de gavekortene en har, før bedriften går konkurs, blir coronastengt eller gavekortet går ut på dato.

Smag og Behag åpnet i sommer, tror jeg. Vi har aldri vært der tidligere. Men lokalene har jeg vært i, for de befinner seg i gymsalen til Kongens gate skole, der jeg gikk på ungdomsskolen. For å si det sånn, det var ikke noe lokale å skryte av da, så det blir skikkelig spennende å se det i ny drakt.

Litt kjipt å bruke så mye penger på en helt alminnelig onsdag kanskje. Så dermed har drømmemannen tatt to dagers ferie, så for oss blir det jo som ei langhelg. Er jo ingen vits i å spare på de feriedagene, for det tar vel en stund til en kan reise utenlands igjen. Jeg har uansett tenkt å holde meg i dette landet til ting roer seg.

Gleder meg til date med drømmemannen jeg. Er sykt lenge siden vi var ute på denne måten. En kjapp lunsj har det jo vært noen få ganger i år, men det har vært alt.

Lurer på om jeg må finne frem vaskebøtta nå? Siden det er helg … det frista ikke like mye.

Jonas halter og har mast i hele natt. Så jeg tror ikke han tålte den turen i går så bra. Han spiser godt, og har fått en smertestillende. Så får vi se hvordan det utvikler seg. I dag tenker jeg han må ha en hviledag. Han er jo ikke mer stiv i kroppen enn det jeg er til vanlig, så jeg håper vi slipper unna avlivning på en god stund ennå, begge to.

Ønsker deg en fin onsdag. Har du noen spennende planer for helga?

16 kommentarer
    1. Det blir ikke noe spennende helg her i huset. Når alt er så himla strengt, og du må ha munnbind på restaurant er det like greit å bli hjemme.

      Ser jo ikke folk lenger, både mannen og jeg har hjemmekontor. Dattera og kjæresten tør ikke komme på besøk, de anser oss som smittefarlige fordi vi går på kjøpesenteret i blant.
      De eneste folka jeg faktisk treffer er fysioterapeuten en gang pr uke, og treningsveilederen min. Heldigvis klarer jeg fortsatt litt trening, det er jo noe det også.

      God helg

      1. Veldig rare tider ja, og jeg tror dessverre det kommer til å vare en stund … For meg er det ikke så veldig forandring fra før coronaen. Jeg er mye aleine hjemme uansett. Da elendigheta starta isolerte vi oss helt, bortsett fra at mannen gikk på jobb. Men det går ikke an å leve sånn i lengden. Så nå treffer jeg syforeningsvenninnene mine, og våre barn og barnebarn. Så lenge alle føler seg friske. Ellers holder vi oss stort sett for oss selv.

    2. Uffda, jeg leste ordet avliving på begge!!! Nei da, dere klarer dere nok videre begge to!!!! Så herlig med en langhelg. Vi skulle det om en uke, men nå vet vi ikke om det blir noe av i disse rare tidene med korona. Stadig noe som kommer på her og der ja. Håper dere koser dere masse. Nyt helga!

      1. Hehe … vi lever fortsatt! 🙂 Denne tia med coronaen er litt slitsom. Rart og merkelig. Lurer på når det blir mer normalt jeg. Og så lurer jeg på om de tre ungene våre som skal gifte seg til neste år får gjennomført det. Ho ene har jo allerede utsatt det et år pga. denne pandemien.

      1. Gymsalen, maten, servicen og ALT var perfekt, om en ikke har tinnitus og følge av mr. Fibromyalgi hvor enn man går. Det ble ikke som forventet. Men det var en opplevelse likevel, så lenge det varte.

    3. Kos dere masse på date! Det er stas og godt å kunne gjøre innimellom! Har bare vanlige turplaner for helga – håper på oppholdsvær så jeg får fyr på bålet, hihi…. Goooood langhelg <3

      1. Ja, jeg tror det er veldig viktig å date litt innimellom. 🙂 Vi var veldig flinke på det før, men etter jeg slutta å jobbe er det ikke rom for så mye slikt lengre. Håper du fikk bålet ditt og ikke har samme vær som oss …

      1. Takk, takk. 🙂 Det var en fantastisk plass, virkelig å anbefale. Selv om lokalet og masse folk gjorde at det ikke ble som jeg hadde håpet. Må visst helt holde meg hjemme jeg.

    4. veldig trist att Jonas sliter igjen ,det hadde jo vært greiit om han ble bedre,men en rår nok ikke over helsa om en har 2 eller 4 bein,må bare gjøre det til best mulig dager alikavel ,og en helg med drømmemannen hørtes ikke helt feil ut ,håper du også får glede av det uten å bli helt utmattet

      1. Litt kjipt ja. Og i forgårs ramla han ned trappa, i går slo han seg da han skulle hoppe inn i bilen … Får bare kjøre på med litt smertestillende og håpe det går over igjen. Den daten gikk ikke helt som planlagt. Dessverre. Jeg er visst ikke skapt for slike ting lengre, altså å være ute blant folk.

    5. Så spennende å pleie kjærligheten på den måten. Kos dere.
      Vi skal ha 30 års byllupsdag i desember og håper vi kan få en slik helg også:)

    6. Så herlig med slike gaver <3
      Og da blir det jo lang-helg på dere når mannen har tatt fri noen dager 🙂 KOS DERE MASSE!
      Spennende med at du har gått på skole akkurat det da 🙂

      Og Jonas <3 Han får hvile litt han ja <3 Håper han blir bedre og bra <3

      klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg