Liljer eller no’

Nå må jeg bare skryte litt altså, for se på denne flotte blomsten. Og vettu, jeg har ikke fått den sånn heller. Det vil si, den blomstra da jeg fikk den til morsdagen, og nå blomstrer den igjen! Ufattelig rett og slett. I dette huset. Så jeg er litt stolt jeg altså, spesielt etter at jeg fikk vite at den var skrekkelig vanskelige å få til og blomstre på nytt.

Aner ikke hva den heter denne planten. Gjør du?

Morraturen med Jonas er unnagjort for lengst. Nå skal jeg fortsette å jobbe i villmarka utenfor huset. Jeg tok en tur rundt hele tomtekanten i går, har ikke vært på “baksiden” på aldri den tid. Sånn utforbi gjerdet bak der lissom. Og der så det heller ikke ut! Vi bor på ei hjørnetomt, så det er snakk om maaaange meter dette her. Foran huset er det ei skråning som beklageligvis er vår, men kommunen eier litt mellom oss og naboen, men der har jeg ikke tenkt å gjøre noe som helst. Det er utenfor hekken, og om naboen irriterer seg på ugress og villniss, ja, da får de faktisk ta det selv! Det ser ikke så mye bedre ut i den hagen, så han er nok ikke den verste vi kunne ha grensa mot.

I kveld skal jeg på by’n! Haha. Det hørtes jo spennende ut. Men det er altså bare sommeravslutninga med syforeninga. Så så veldig spennende er det ikke. Men koselig, det blir det helt sikkert.

Fin dag til deg. 🙂

18 kommentarer
      1. Haha .. tviler på det! Men leste at den skulle vannes minimalt og stå kaldt etter blomstring. Og vi har jo hatt det ganske kjølig her hos oss, dessuten er jeg litt klein på å vanne. 😀 Så dette var nok bare flaks.

    1. Ja, det er mønjelilje/mønjeklivia. Jeg hadde en sånn for..haha..40 år siden? Det var i unge dager da jeg hadde stuen stappet med blomster og grønne fingre. Nå er fingrene mindre grønne, og plantene skal helst være enklest mulig å stelle. Man blir kanskje latere med årene…

      1. Jeg har aldri klart å få til blomstrende planter, så her var huset fullt av grønne planter istedenfor. Nå er de vekstene der begrenset til denne og tre andre. De eneste jeg ikke har klart å ta livet av! 😉

    2. Kos deg på by’n! Håper dagen etter blir like fin 😉 Neste uke har jeg ferie på “dine trakter” før jeg skal hente valpen. Blir en spennende sommer framover!

      1. Takk. 🙂 Ble bare en halvliter … men dagen i dag har ikke vært så bra likevel. 😉 Sånn er det jo bare. Hvor skal du feriere, i Kristiansand?

    3. Så flott den var! og gøy når ting kommer igjen…Kos deg med hagearbeid..jeg må ta et tak inne her…før det gror gress på gulvet her….hihih…Ha en god dag!

      1. Jeg har gjort minimalt inne denne uka … så det er vel snart gress på parketten her også. Men er veldig fornøyd med økta på utsiden. Kommer seg rett og slett. Bare synd det ikke varer til neste vår.

    4. Det er en mønjeklivia, også kalt mønjelilje du har fått blomstring igjen på. Det er helt sant at det ikke er lett å få ny blomstring, så der har du vært heldig – eller flink 😊

    5. Jeg er ikke så flink med navn på planter og blomster, men jeg tror Elevele er inne på noe her. Den er veldig vakker, og så gøy det er når de kommer igjen ;o))

      1. Var ganske gøy at den blomstra igjen ja. 🙂 Det er en sjeldenhet her i huset. Som regel holder jeg meg bare til grønne planter, og det er ikke akkurat så store utvalget lengre der heller.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg