Lang tur i finværet

Vi har vært på tur, Jonas og jeg. Men vi droppa morraturen, for denne kjærringa var heilt ødelagt da ho sto opp … faktisk så tror jeg bikkja merka det, for han maste ikke en gang. Da klokka ble 11 så jeg fortsatt ikke så mye lys i tunnelen, men siden været var så fint så tok jeg bare på turtøyet og satt igang autopiloten. Uten mål og mening med turen så gikk det så det suste nedover bakkene her.

Eller, det gjorde det jo ikke! Men det så så kult ut da jeg skreiv det, at jeg bare lar det stå likevel …

Fire timers tur, det er lenge siden det! Men i dag var altså dagen. Siden den derre autopiloten er ganske klein til å planlegge hadde jeg verken med vått eller tørt. For jeg trodde absolutt ikke vi skulle så langt.

Det starta med noe som så ut som en tur i nærområdet. Men så tok det helt av! Vi labba plutselig til sentrum, og derfra opp i Baneheia. Etter en stund på kryss og tvers der oppe gikk turen videre ned til Ravnedalen etter at vi hadde gått rundt Bånetjønn. Og vettu, vi hadde sol nesten hele tiden! Merkelig nok var det ikke mange folk ute og gikk til tross for det fine været. De aller fleste er vel opptatt med å handle julegaver og pynte huset både utenpå og inni … det er fare for at jeg prioriterte litt feil i dag, men alt i alt så er jeg veldig fornøyd med dagen slik den ble.

Ravnedalen er fin uansett årstid. Da vi var kommet så langt begynte jeg å grue meg for bakken opp igjen til Tinnheia. Jeg er så utrolig lei av å gå den bakken! Det var faktisk så ille at jeg vurderte å prøve å få med bikkja på bussen. Enda så flaut det hadde vært. Men de på bussen kunne jo ikke vite at vi hadde gått nesten ei mil før futten forsvant.

Vel, det ble ikke noe buss for å si det sånn. Jeg måtte slepe Jonas opp hele bakken. Var ikke bare meg som var sliten tydeligvis. Da vi kom hjem viste FitBiten 15.761 skritt og 11,82 km. Sola var forsvunnet og det begynte å bli skikkelig surt ute.

Julebordet i går var helt greit. God mat, ingen andre gjester enn oss seks. Så den pakkeleken ble gjennomført uten at det ble flaut. Vi var der bare i to timer, for de stengte 22. Lurer du på hva pakka mi inneholdt? Joda, jeg fikk en lysestake til fire lys, pluss en stor dusjgele. Og vettu, den lysestaken hadde jeg faktisk stått og holdt på noen timer tidligere, hadde litt lyst på den nemlig. Men kom frem til at det ikke akkurat var noe jeg hadde akutt behov for akkurat nå.

Istedenfor kjøpte jeg to små nisser! Det er jo tross alt jul snart … mener jeg å ha hørt en plass …

Fin kveld til deg.

2 kommentarer
    1. Det ser ut som en super tur! Og så lang da – helt perfekt prioritering etter min mening….! Så får man gjøre litt julereier hver dag…. men ikke overdrive…. klem <3

      1. Veldig fin prioritering. Men tror Jonas er sliten enda. Han var veldig treig i dag morges. Men skjønner han godt, det regner jo!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg