Laber stemning og veldig blaut

Det regner og regner og regner. I morra er det heldigvis meldt litt lettere vær, og da blir det vel også litt lettere i topplokket her! Joda, jeg er værsjuk. Kroppen er værsjuk. Hodet er enda verre. Drittlei, rett og slett. Orker snart ikke en dråpe mer av alt dette som skyller ned over oss. Er så utrolig klar for en tur til varmere strøk, men tviler på at det blir noe av det i 2020.

I går kjøpte vi flybilletter til Litauen. Yngste barnebarnet skal døpes i midten av juli, og etter at jeg ikke var i dåpen til ho eldste så skal jeg ikke gjøre den tabben en gang til. Da var det så mye som ikke klaffa for oss, både ferien og feriepengene var brukt opp, så vi fikk det ikke til. Men vi var der jo for snart tre år siden, til den mellomste av søstrene, og det var jo en opplevelse. Litt bilder derfra kan du se HER om du vil. Oppsettet er litt hulter til bulter, siden vi bytta bloggplattform, men det får du bare bære over med. Til sommeren tar vi noen dager ekstra, og vi har tenkt oss til hovedstaden, så det blir vel ferien vår i år. Har vært i Vilnius et par ganger tidligere, men det begynner å bli mange år siden. Faktisk helt siden dattera mi bodde der.

Bildene i dette innlegget er fra søndag. Da regnet det også. Drømmemannen hadde vondt i foten etter lørdagens tur, og hadde ikke spesielt lyst til å gå nok en langtur. Dermed var vi ute og lufta bilen sånn litt på kryss og tvers i indre bygder! De er sånn gamle folk gjør vettu! Husker enda da jeg var barn i baksetet, hvor irritert pappa var på disse gamlingene med hatt som var ute på søndagstur og lufta bilen og kjærringa. De var jo noen skikkelige sinker i følge min far.

Helt der er vi enda ikke. I og med at drømmemannen heller har en tendens til å tråkke litt for hardt på speeden, dessuten har han ikke hatt heller. Jonas var med. Vet ikke om bikkja elsker kjøreturer akkurat, men han vil gjerne være sammen med oss og oppfører seg eksemplarisk hele tiden. Ingen masing eller piping, nesten så vi glemmer at han er der. Tre, fire timer var vi borte. Innlagt et par stopp hvor vi gikk en liten tur. Først ved Kvåsfossen, der vi fant ut at det var mange muligheter for å gå tur. Så det har vi lagret oss bak øret, og kommer helt sikkert tilbake ved en senere anledning. En gang været er litt greiere. Alltid gøy med nye turområder, selv om vi har flust av dem i nærmiljøet også.

Egentlig hadde vi middagsplanene ferdig hjemme. Men slik ble det ikke. Da vi kom til Evje kom vi over SMIL Thaimat, og så ble de middags planene kjapt forandret. Sykt god mat og ganske rimelig også. Anbefales om du er på de trakter. For oss ble det lissom prikken over i’en på en ellers fin søndagstur i bilen.

Fortsatt god tirsdag til deg. 

10 kommentarer
    1. Kjøreturer er veldig ok, det gjorde vi ofte når jeg var liten. Dro for å spise middag, i Sarpsborg 😀 Nå er det lite av både gå og kjøreturer…

    2. Nydelige bilder i toppen her og jammen var de regnbildene fine også. Lurt å ta seg en tur ut selv om nærmiljøet er ok. Mannen min sier at de aller næreste områdene de får vi oppsøke når vi ikke orker å kjøre eller gå langt. Det er jo noe i det. Ha en fin dag.

      1. Tusen takk. Ja, jeg ble ganske så fornøyd med den collagen om jeg skal si det selv. 🙂 Tror den mannen din må være ganske så fornuftig jeg. Godt sagt!

      1. Ja, jeg ser frem til den turen til Litauen. 🙂 Skal bo i samme hus med x’en da, felles dusj liksom. Det kan jo bli interessant.

    3. helt ok å kjøre en søndagstur når det bare regner,men skjønner deg att en blir lei dager og uker med regn.Nå har ikke jeg brydd meg så mye etter fotopperasjonen,jeg greier uansett ikke gå så langt,men må innrømme att det var godt å gå i dag når himmelen var blå og sola skinte i fjella.Litauen er et sted jeg ikke har vært,ikke hvet jeg hvordan klimaet er der heller,men hvem hvet det kan jo være att det glimter til med sol og sommervarme når dere skal dit :=) blir nok en fin ferie tenker eg

      1. For meg er den dryppinga av regnet på taket og vinduene blitt reine torturen! Litauen er vel ikke et land der mange drar på ferie. Selv om hovedstaden er like ok som de i nabolandene. Vi skal jo på landsbygda den første halvdelen av ferien. Der er det virkelig annerledes enn hjemme! Men spennende det også. De pleier å ha det litt varmere om sommeren enn det vi har det. Men det er jo ikke akkurat i Syden da.

    4. Det ble en fin Søndag😊
      En gang da ungene var små, leide vi ei hytte ved et lite vann i Evje. Ei uke var vi der. Deilig! Vi var i dyreparken med ungene den sommeren. Derfor ble det stedet valgt.

      Ha en fin tirsdag <3

      1. Vi kjørte søndagstur med mamma og pappa til Evje da vi var små. Spiste middag på Grenaderen, den plassen er nedlagt for lenge siden. Men de har jo fått andre spiseplasser etter dette da. Hytte ved vannet hørtes koselig ut.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg