Kongevegen fra Varhaug til Obrestad havn

Hei der ute. Da var denne helga over, og vi har tilbragt den på Vestlandet. Nærmere bestemt på Varhaug, hos min barndomsvenninne og mannen. For aller siste gang akkurat her. For nå har de kjøpt leilighet og huset skal snart legges ut for salg. Da blir det verre å komme på besøk for oss, for Jonas er jo ikke akkurat en liten tass som kan tas med hvor som helst, og ikke har vi hundevakt tilgjengelig heller lengre. Hunden er for stor og leilighetene folk anskaffer seg er for små, eller for fine. Men vi finner forhåpentligvis på noe, slik at vi får sett hvordan de får det i penthousen sin etterhvert. Det ser jaffal flott ut på prospektet, og på utsiden. Hadde en liten sniktitt da vi gikk forbi på lørdag. Ikke det at jeg kunne bodd her akkurat, det er jo helt feil landsdel for ei sørlandspige som meg, men med den utsikten de får rett ut i Nordsjøen så ble jeg nesten litt misunnelig gitt. Men bare nesten. Jeg passer nok best på Sørlandet uansett hvor fin beliggenheten er.

Naturen på Jæren er jo noe for seg selv. Det er bare helt fantastisk nydelig her. Det slår faktisk naturen på Sørlandet langt ned i skoene, uansett vær. I går, mens mennene og Jonas så sport på TV, tok Randi og jeg en tur langs Kongevegen fra Varhaug til Obrestad havn. Vi hadde egentlig tenkt å gå til fyret, men da vi kom til havna gadd vi ikke mer. Det var sykt mye vind og ganske grått og tåkete, men du vet, det fins ikke dårlig vær … for en ihuga turgåer som meg. Eeeehmh. Om du lurer på hvorfor Jonas var hjemme, så var han så himla treig da vi gikk tur på morra’n så jeg gadd rett og slett ikke å slepe med meg 80 kilo hund i godt over ei mil. Han skulle bare visst hva han gikk glipp av!

Ikke gadd jeg drasse på kameraet heller. Så alle bildene her er mobilbilder. Og det var jo litt dumt når det var så mye fint å forevige langs ruta. Men neste gang … og det har jeg allerede bestemt meg for at det skal bli, da blir kameraet definitivt med.

Jeg har gått tur på Jæren mange ganger i årenes løp. Men akkurat her har jeg ikke gått tidligere. Fyret har jeg også vært på, men da kom vi med bil. Like greit å spare noen uoppdagede kilometer til neste tur også.

Formen min har holdt seg bra gjennom helga. Det er alltid like spennende hvordan det går når vi skal noe, og veldig greit de gangene det går helt fint.

Håper du også har hatt ei fin helg. 

marit 

20 kommentarer
    1. Det er veldig flott natur på Jæren. Har vært i området der mange ganger opp igjennom årene. Jeg har familie på Ålgård.
      Fine jilder du har tatt 😊 og så bra at formen din hold seg nogenlunde i helga 😊

    2. Det var nok koselig å være på tur der 🙂 Ser i allefall flott ut …aldri vært på di traktene.. 🙂 Fin du var med litt “viltert” hår også 🙂 Ønsker deg ei fin ny uke <3

    3. Det er virkelig vakkert på Jæren, og det et vel også mye vær der vil jeg tro. Jeg har bare kjørt igjennom for mange år siden, så et nytt besøk hadde vært koselig 😊 De nye leilighetene som bygges nå er ikke store, og skulle de ha litt størrelse, så har de ikke vegg plassen pga vinduer eller dører. Se godt at Jonas ikke får plass til å røre seg der.

      Ha en fortsatt fin søndagskveld 😊

      1. Mye vær ja, og nydelig. 🙂 Anbefaler absolutt et besøk der. Akkurat den leiligheten de har kjøpt er langt fra liten, men den hundepasserne våre har kjøpt er det litt verre med. Så da tok det tilbudet slutt. Han rører seg ikke så mye når han bare finner roen, men han tar jo litt gulvplass. 😀 Og hvem gidder å ha en 80 kilos hårdott liggende i sitt nye hjem når det ikke en gang er deres hund? Skjønner de godt jeg …

    4. Å så hyggelig å se at du har vært på mine trakter og å se mitt nærområde med andre øyne. Jeg har nemlig vært på dine trakter, på hytta på Sørlandet i helgen. Mellom Kristiansand og Lillesand. Det er skikkelig fint der også, synes jeg da.

      1. Fint å ha hytte på Sørlandet også ja. 🙂 Vi har ei i skjærgården utenfor Kristiansand og er ganske godt kjent østover. Men Vestlandet … det er bare magisk!

    5. sukk,jeg elsker Jæren :=) dette var et så utrolig vakkert sted,en bør hels like vinden skal en kunne bo der,men det tror jeg att jeg hadde greidd,for det er så mye annet ved naturen der som hadde overskygget vinden :=) skal dere besøke noen i leilighet får dere sette Jonas på kennel en natt eller to :=)

      1. Veldig fint der. 🙂 Ja, kennel er jo en mulighet. Men Jonas er så hjemmekjær og liker ikke forandringer. Enda verre når han ikke er sammen med oss. Så vi har litt problemer med å sende han vekk. 😀 Eller, jeg har. Og kennel er jo ikke akkurat billig heller. Men må man, så må man.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg