Kaldvell i høstfarger

Vi skulle bare på en bitteliten tur. Egentlig. Men så var det så utrolig flott på Kaldvell i dag, og dermed ble turen over 6 kilometer istedenfor bare snaue 2. Sånn kan det gå når naturen viser seg i de aller flotteste høstfargene.

Kaldvell ligger tre kilometer øst for Lillesand. Det er et flott opparbeidet turterreng, men kan være litt for folksomt etter min smak. I dag var det ikke så galt. Mulig vi får takke været for det, siden det var nummeret før det begynte å regne hele tiden.

Vi har vært her flere ganger. Men akkurat den lille løypa vi skulle tatt i dag, den der på snaue to kilometer, den har vi ikke gått tidligere. Litt stigning, lettgått og greit, og en fin utsikt over Kaldvell-fjorden som belønning på toppen.

 

Høsten er vakker. Må bare innrømme det, selv om jeg absolutt foretrekker sommer, sol fra blå himmel og lange, lyse kvelder. Det var mye vann i elva, som forøvrig har laksetrapp og sannsynligvis er en fin plass for folk som er interessert i slikt.

Dette er en fantastisk plass. Enten du bare går for turens del, eller er som meg og jakter gode fotomotiver stadig vekk. Her florerte de, og jeg har store problemer med å velge ut hva jeg skal vise dere. Så dermed ble det nok litt i overkant dette.

Det var vår søndag. Vel hjemme spiste vi deilig laks med risotto og appelsinsaus. Og dagen ble avsluttet med et kveldsbad  i Bertes for en times tid siden. Drømmemannen og meg. Og tenk du; han bada også!! Jeg er sykt imponert, selv om han ikke akkurat svømte rundt, så dukka han seg jaffal. Og det er jaggu bra når en tar i betraktning at det bare var 9 grader i sjøen i dag.

Nyt resten av søndagen. I morra er det på’an igjen for dere som ikke er nav-snyltere.

8 kommentarer
    1. å du så vakkert det var her,hadde gledelig gått mange kilometer jeg også i dette vakre her :=) bada hadde jeg ikke gjort,der imponerer dere begge to ja :=) bare å nyte fine høstdager før vinteren tar over,så kan vi glede oss til en ny vår

      1. Blir mer og mer råttent nå, det fine høstløvet. Så ja, er bare å nyte siste rest av høst. Vinteren er jo ikke noe å skryte av her nede hos oss. Bare slaps og slush å vasse rundt i. Pluss is under. Gleder meg ikke til det akkurat. Men når bare det er over … da hjelper det ja! 🙂

      1. Ja, her er det flott. Og på søndag var det ekstra flott med de høstfargene. Mange fine løyper og turstier rundt her. Vi har vært på en del av de tidligere.

      1. Høsten er jo fin, når det ikke regner hele tiden. 😉 Regner ikke i dag heller, men det er såpass med yr i lufta at håret ble blaut.

      1. Jeg elsker jo å gå tur der det er vann. Aller helst ved sjøen. Men på Kaldvell er det liksom så mye fint å se også, ikke bare natur. Broer og gamle ruiner. Helt topp for en søndagstur.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg