Julesnøen daler ned …

Follow my blog with Bloglovin

Rart med det. Regn og tåke gjøre ikke helt underverker for den berømte julestemninga, som absolutt burde ha krøpet litt inn under skinnet på de fleste av oss nå. Spesielt ikke når det er så tåkete at hele døgnet virker litt ullent og mørkt. Skulle nesten tro vi bodde i Nord Norge. Men nå vettu – nå snør det!

Hipp, hurra og hæla i taket! Det som er litt dumt er jo at i morra regner det sikkert igjen. Vi bor jo tross alt i Sørlandets hovedstad, og sånn er det jo her. Så denne flotte, hvite, lodne julesnøen burde nok ha venta tre døgn før den kom dalende ned fra oven. Da hadde vi kanskje klart å gjennomføre både julelmiddagen og pakkeåpningen med den flotteste julestemninga utenfor stuevinduene.

Denne uka har jeg vært på intens jakt. I alle de butikkene jeg kunne tenke meg hadde nisseutsalg. For jeg hadde så lyst på en nisse som kunne stå ute. Og da nytter det jo ikke med en i stoff og garn. Ikke i denne delen av landet jaffal.

I forgårs dukka han opp. Selveste nissefar. På Facebook. Og nå står han her utenfor hos oss. Det var 24 timers budrunde, men ingen andre var interesserte. Det er sikkert derfor han havna her, for jeg vinner jo aldri noe som helst. Pleier ikke en gang prøve meg på budrunder, for før de er over så har jeg jo glemt hele greia. Og da er vinnersjansene litt kleine egentlig.

Jeg hadde en liknende nisse før. Bare litt mer min stil når det gjelder utseende. Litt mer morsom, gnomaktig og koselig. Ikke sånn amerikansk stil lissom. Men den kanta i en storm, og gikk i tusen knas. Iallefall mange nok knas til at det var dødfødt å prøve å lime den sammen igjen. Så jeg er kjempefornøyd med husets sist ankomne nisse, utseende er jo ikke alt sies det, så jeg skal nok klare og venne meg til denne her også. Stor og staselig er han, litt over 70 centimeter høy, til den nette sum av 150 kroner.

I dag får vi besøk. Venninne og mann fra vestlandet. De blir til i morra. Så da var vi egentlig i gang da. Med julekjøret. Selv om det ikke blir så mye jul over denne kvelden, der drømmemannen skal servere pizza. Julepizza. Hehe … ikke Grandis altså!

God helg til deg som er innom. Nå er det jaggu ikke lenge til selveste dagen … gleder du deg?

♥ marit

14 kommentarer
    1. Det så koselig ut med nysnø 🙂 Jeg gleder meg ikke noe spesielt. Litt. Med søster og nevøer. Men det er mye som er så rart nå i forhold til før, så det er litt trist også. Men man venner seg vel. 🙂 Får deg ikke opp på bloglovin på “vanlig” måte i dag 🙁

      1. Ble masse snø utover kvelden. Nå er det slutta, men det er kuldegrader. Så det er håp om at den ligger litt da … Er noe rart med denne Bloglovin’ – jeg så selv at jeg ikke dukka opp der jeg skulle. Men aner ikke hvorfor. Skjønner godt at denne jula blir litt rar for deg. Du får kose deg så godt du kan.

    2. Fantastisk stemningsfulle og fine bilder..fikk julestemning av dem i alle fall.. og likte godt den nissen 🙂 Pizza smaker alltid..kos deg med kvelden og besøket <3

      1. Veldig hyggelig kveld i går. Nå er de dratt videre til Arendal, så her er det bare å gjøre klart til neste innrykk. Og vi har fått masse snø til her å være.

    3. Flott nisse. Vi har snø nok. Og, ja. Jeg gleder meg til jul. Til å få ungene hjem. Til god mat. Til fridager. Til å lade batteriene.

      1. Takk. Gleder meg bittelitt nå … men mest til de dagene jeg skal være sammen med mine egne. Og det er ikke julaften. Er vel ikke helt stuerent å si sånt … Drømmemannen er også hjemme. Har fri til over nyttår. Det er litt merkelig …

    4. Fin nisse dette. 🙂 Og som du skriver, det blir så fin julestemning med snøen. Vi har jo hatt en kjempefin uke her i Hemne, men de melder masse regn julaften, så da spørs det hvor mye snø som blir igjen. Heldige vi som har hatt julefølelsen denne uka også da. Om jeg gleder meg til jul? Ikke mer enn det jeg gleder meg over her og nå. Jula er koselig, men samtidig så blir jeg så melankolsk og vemodig på julaften som regel. Så jeg nyter dagene nå, og tar det som det kommer. Kos deg med julepizza. Her blir det baccalao i dag 😉

      1. Var jo et kupp da. Selv om den nissen ikke helt er “min type”. Her skal vi visst ha kuldegrader en god stund, sier yr. Så kanskje det blir hvit jul da! Hjelper på julestemninga.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg