Julepynt fra bruktsjappa

Det kommer stadig mer julepynt inn i dette huset. Ikke så mye hvert år kanskje, men når en har levd noen år så blir det noen anseelige mengder ut av det etter hvert. Selv om all julepynten jeg har er fra etter skilsmissen for 20 år siden. Da skulle jeg jo aldri feire jul mer, slikt var bare for lykkelige familier og forelska par. Dermed fikk x’en alt vi hadde. Bortsett fra to små nissemus jeg kjøpte som 16-åring. Egentlig salt og pepperbøsser, men de har aldri blitt brukt til slikt.

I forrige uke kjøpte jeg dette. Gjenbruksbutikker dukker jo opp som paddehatter både her og der. Denne ligger på vei ut til hytta. Jeg har alltid bare kjørt forbi den, men så fant jeg ut at jeg bare måtte inn der sist jeg hadde bilen på dagtid.

Kule, eller hva? Store er de også, tipper treet er rundt 60 cm høyt. Og prisen var nesten enda bedre, 135 kroner! Til sammen.

Jeg har mye julepynt. Masse nisser, i alle merkelige former og fasonger. Her er alle velkommen. For en del år siden var det ei som telte de, og ho kom til 73. Tipper at antallet er steget til over 100 nå! Selv om jeg til og med har gitt vekk noen.

I år er ikke alle kommet ut av kassene. Vet ikke om de skal det heller. Det finner jeg vel ut de neste dagene. Akkurat nå er det kun julepynta i stua, dette på bildet står i ganga. Utenfor er det også noen nisser. Kjellerstua kommer kanskje etter … time will show!

Jeg er tidlig på’an i dag. Skal være sjåfør for ei datter som måtte til legen med dattera si. Rene generasjons treffet dette! Selv om det bare blir i bilen. Jeg skal på øyeblikket hente barnebarnet på skolen, hente mora i sentrum og kjøre de ut til Sørlandsparken. Og når legetimen er over så er det samme vei tilbake igjen. Tenker jeg stikker innom en bruktbutikk når førsteklassingen er på plass på skolen igjen. Det er jo alltid like gøy!

Kos deg med dagen. 

8 kommentarer
    1. veldig fine juelpynt du fant på bruktbutikken,jeg liker også å se innom slike butikker selv om jeg kanskje ikke handler hver gang,så blir det litt innimellom :=) lykke til med dagen i dag da ,hvem hvet kanskje du finner en skatt i dag også

      1. Jeg handler langt fra hver gang jeg heller. Men elsker å gå i fred og ro og bare se. Det er jo sykt mye rart en kan finne der. En del søppel, og noen skatter. Freetex har dessverre slutta, de hadde en stor butikk ved Sørlandsparken, men de hadde noen sykt overprisa varer og ble vel skvisa ut av den grunn.

    2. Stilig julepynt du har anskaffet 😀 Ja nei…. ikke alt kommer frem hos meg i år, og juletreet er bittelite og ikke som det har vært før…………. sånn blir det her i år 😀 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg