Jippi! En smak av vinter – igjen!

I dag våknet vi til snø. Store, hvite filler som daler ned. Åh! Det er så vakkert! Og nok til å få meg sykt fort ut av dyna og ut i skogen. For om en skal oppleve vinteren i Kristiansand så er det slik man må reagere. I rekordfart altså. For plutselig så er det over igjen like fort som det kom, og vi er tilbake til slaps- og søleføre.

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg synes snø er så deilig. For jeg kan jo ikke fordra alt det der som hører vinteren til. Ski, skisport og sånne ting er helt uinteressant faktisk. Skuffe kunne jeg gjerne gjort, eller tatt en svingom med snøfreseren da, men den er drømmemannen så redd for at jeg helst ikke bør røre den. Akkurat som om det er så innmari vanskelig! Likevel lar jeg han bare leve i den troa at jeg ikke skjønner den der innretningen, om det er det han foretrekker, men da får han jaggu skuffe selv også.

Som du ser er det ikke akkurat metervis av snø vi snakker om. Men et fint lite pudderdryss på bakken og masse snøflak i lufta. Noe som utløser en haug av lykkefølelse her hos meg. Omtrent som badinga. Disse lykkehormonene mine blomstrer tydeligvis best under slike merkelige forhold.

Og Jonas er helt enig! Han oppfører seg som en valp igjen bare det er litt hvitt på bakken. Da vi kom hjem fra en times tur i skogen gikk han rett ut i hagen og ble bare liggende der og snø ned. Merkelig bikkje!

Jeg har hatt en koselig kjas med en skikkelig solstråle i dag. Kona til en tidligere kollega kom innom og hentet noe. Men ho ble bare stående i ganga, for ho hadde også vært på tur med hunden og var gjennomvåt. Sykt blid og positiv dame, og slikt har jo en viss smitteeffekt. Når ho skriver meldinger, eller noe på face, så går det ikke an å ikke smile når en leser det. Ho har en egen evne til å spre glede og solskinn rundt seg. Selv på en overskyet dag.

Vi har snakket flere ganger om at ho skal komme på besøk. Men det blir lissom aldri noe av det. Enda så koselig det er når vi møtes sånn helt tilfeldig. Jeg må visst ta meg sammen og be ho på kaffi snart. Nå har vi jo fått i gang kaffimaskinen igjen, og da er det jo sykt enkelt det der, selv for ei som aldri har drukket så mye som en slurk kaffi selv. Kanskje jeg kan friste med litt hjemmelaget hvetebakst også? Jepp, der tenker jeg at jeg har en plan …

Kos deg med tirsdagen da! Enten du har snø eller ei.

10 kommentarer
    1. Så flotte snøbilder – ja, det er best å reagere fort! Her blei det is og glatt etter få timer…. bare å hive på seg broddene…. klem <3

      1. Her snør det fortsatt – utrolig nok. 🙂 Nydelig dag i går, med sol og blå himmel, men i dag er det veldig grått. Og veldig glatt litt sånn flekkevis, skjult under snøen. Så må visst vurdere broddene på neste luftetur!

    2. Som deg så liker jeg godt snø. Det blir så hvitt og vakkert. Flotte bilder!
      Har lest meg litt opp på dine siste innlegg også, koselig å titte innom deg igjen. 🙂

      Ønsker deg en fin dag!

      1. Hehe … ja, klarer meg fint jeg også uten snøen. Men om jeg kan velge mellom dager som dette, med snø og sol – som et avbrekk i månedene med regn og storm, så velger jeg altså snøen. Bare det å gå ut med hunden uten at han blir skitten er jo helt fantastisk!

    3. Jeg synes snøen er penest å se på innefra. Jeg har gått turen min, stabbet i kram snø som begynner å ligne sløsj enkelte steder. Det er ikke min favoritt. Gi meg tørr asfalt og vår!

      1. Veldig fint innenfra. Skjuler all hundedritten på plenen. Som jeg skulle plukke opp når det ble sånn akkurat passe frost! 😀 Jada, våren er ikke å forakte den heller. Men når vi kan velge mellom regn, snø eller slapse, da foretrekker jeg snøen.

      1. Slaps er jaffal ikke noe å trakte etter! Men her snør det fortsatt altså. Hvitt og fint er det. Men var veldig glatt litt sånn flekkevis og skjult under snøen på morraturen. Det var litt skummelt. Like før både jeg og Jonas gikk ut i spagaten!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg