Jeg har fått ny høne!

Follow my blog with Bloglovin

Hei der ute i denne nye bloggverdenen. Ny for oss som har blogg vel og merke. Du som bare er inne og leser merker nok ikke så stor forskjell som oss andre. For her er alt nytt, og litt forvirrende. Jeg har øvd meg litt på noen blogginnlegg med bilder fra sommerferien, men foreløpig har jeg ikke publisert noe. Kommer sikkert etter hvert. Når jeg føler jeg får litt mer dreisen på dette.

I mellomtia tenkte jeg å vise frem den nye høna mi! Jeg regelrett tigget den til meg hos svigers. Eeeeeh … det ble så flaut at jeg nesten rødmer enda når jeg tenker på det.

Den tjukkeste har jeg hatt i noen år. Fikk den av svigers i bursdagsgave. Den er som ei bolle, og fin til å oppbevare for eksempel egg i. Har jeg forresten sagt at den derre svigermora mi har utrolig god smak? Jeg har fått så mye flott disse 11 årene jeg har vært i familien. Både smykker og pynteting. Og alt er helt som om jeg skulle ha kjøpt det selv.

Vi var hos dem og spiste pinnekjøtt i dag. Kjempekoselig var det. Og akkurat i det vi skulle gå fikk jeg øye på denne andre i samme fjærkrefamilie som den jeg hadde hjemme. Ho, eller kanskje det er en hann, sto der så ensom og forlatt på kommoden uti ganga. Og så plutselig hadde jeg trøkt ut av meg at den hadde passa perfekt sammen med den høna jeg allerede hadde! Oh my God! Noen ganger bør en tenke litt før en slipper ut ordene. I det minste la det gå gjennom en aldri så liten korrektur før en serverer det til utenforstående.

Vel, enden på visa var at høna ble med oss hjem. Jeg kunne bare få den … så nå har jeg to!

Jeg håper du har hatt ei fin helg. I morra er det på’an igjen. For de som er så heldige å ha en jobb da. Her skal det ikke skje så mye. Bortsett fra at sønnen kommer og spiser middag hos oss. Det gleder jeg meg veldig til.

 marit

14 kommentarer
    1. skikkelig fine høner,har en sånn høg fin en jeg også hi hi ,så eg skjønner godt du ønsket deg en sånn eg da ,når du fikk den må du bare være takknemlig,hadde svigers ville fortsatt hatt den i sin eie hadde du neppe fått overta ,så bare vær glad for den du :=) bloglovin har jeg ,men som du har jeg ikke vært aktiv der inne ,sånn sett aner jeg ikke hvordan jeg finner bloggvenner der da

    2. Knalltøffe de der jo 🙂 Jeg vil nok tenkt at den høye, slanke er en hane….det er jo de som strekker seg høyt og galer i tide og utide 😉
      En fin duo er de i alle fall <3

      Er jo proff du her inne allerede. Jeg er fortsatt på gamlebloggen, enn så lenge. Tipper det bare er snakk om meget kort tid 🙂

      Kos deg med sønn og middag og det hele <3

      1. Veldig kule. Og jeg er vel kommet til samme konklusjon som deg, at den høye er hanen. Hehe.
        Proff og proff! Godt du ikke vet hvor lang tid jeg bruker på dette her nå, i forhold til tidligere. Men det kommer seg sikkert etterhvert.

    3. Så flotte høner…eller en høne og en hane kanskje…..Ja, det kom jo noe godt ut av at du er litt rett på sak da….for så klart må de to der være sammen….:-)

    4. Så fine de var begge to. Du har jo laget et flott innlegg her, med sving rundt bildene og alt. Header har du, og skikkelig dreisen. Og lurt med link til Bloglovin, for å si fra at du finnes der. Jeg har lagt deg til hos meg i min feed. Følger deg allerede. Ikke så mange som følger meg ennå, men de gjør det kanskje etterhvert, når de ser det er en enkel måte å “få tak i” meg på 😀 Det der med Claime a blog har jeg ikke fått sving på ennå, skjønner ikke hvorfor eller hvordan, inne på bloglovin altså. Skjønner du?

      1. Headeren hadde jeg jo fra før av, så den fulgte bare med. Den linken var den som dukket opp da jeg forsøke å claime bloggen til bloglovin’. Eller jeg fikk en adresse som jeg tror jeg skulle lime inn i toppen av et innlegg. Er ikke så god i engelsk jeg, så sliter litt med at alt går i det språket. Vet ikke om jeg har gjort det jeg skulle, men sånn ble det! Jeg tror jeg måtte gjøre det fordi bloggen min ikke automatisk knyttet seg til bloglovin’en min. Eller noe sånn. Haha. For ei forklaring! Dette skjønte du vel ikke noe av jaffal?

      1. Ja, men det blir ikke helt som jeg vil ha det! Noe skal jeg nok få ut … Håper bare det blir gøy igjen. For det er det ikke nå. Og om jeg ikke henger på så mister jeg jo alle som har fulgt meg.

    5. Stilige høner det der 🙂 Mye nytt med omgjøringer på bloggen ja..men vi klarer det vi gitt ! og så blir vi vant til det snart tenker jeg.. (liker ikke at ord deler seg på to linjer som det her ) Pinnekjøtt er så godt ..tenker vi skal ha det i romjula en dag 🙂 Ønsker deg ei fin kommende uke <3 Annebe

      1. Takk, takk. Så spreke dere er som fortsatt bader! Ja, jeg har vært innom, men synes det er så knotete å kommentere når ikke mine kontaktopplysninger lagrer seg fra gang til gang. Må være noe galt der … kommer sterkere tilbake etterhvert. Vi skal ha pinnekjøtt på julaften vi. Det har allerede vært i hus lenge.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg