Jeg fant, jeg fant …

SOLA!! 🙂 Å himmel så deilig det var. Du som har fulgt meg en stund vet jo at det er få som er så solhungrige som meg. Som blir så drittlei elendig vær. Regn. Vinter. Siden jeg var ute av hus før jeg normalt pleier å være ute av dyna i dag, så blir denne dagen skikkelig innholdsrik. Mye fordi jeg også hadde bilen tilgjengelig.

Køståing er ikke helt mi greie. Å stå i kø utenfor en butikk før de åpner, der er jeg absolutt ikke. Uansett hvor mye tilbud og nedprisa varer de har. Ikke en gang om det var snakk om å få noe gratis hadde du funnet denne kjærringa der. Men i dag klarte jeg faktisk å komme før åpningstid. Vel åpna de ikke før 11 da, men dog …

Her på denne bryggekanten har jeg vært en del før. Tidlig, tidlig på morrakvisten. Før sola til og med. Og før jeg skulle på jobb. For å få med meg soloppgangen. Kan du tenke deg for en flott start på dagen? Sola var før meg i dag da, bare så det er sagt. Men bare det å få sett ho, blå himmel og oppholds. Det var ukas beste happening for min del. Jeg sendte til og med melding til badevenninna mi og spurte om vi skulle ta en dukkert, men det passa dessverre ikke.

Kjente det rykka litt i sjøbeina her gitt! Hadde bare sommeren vært rett rundt hjørnet nå, og hadde vi bare hatt en båt … Vel, det har vi jo ikke. Så da må en bare nyte slike stunder som landkrabbe noen år til. Men en vakker dag er jeg helt sikker på at vi skal få oss en båt igjen. Bare ikke riktig enda. Den trenger verken være fin eller ny, slike bagateller har jeg lagt på hylla for lenge siden. Båt er båt. Og båtlivets gleder kan sikkert nytes fra ei gammal lørje også. Med rett mann og skikkelig smeigedager vel og merke.

Da bruktsjappa åpna fikk jeg slått ihjel litt tid der inne også. Det lukta nystekte vafler og kaffi. Men jeg er jo av den typen som synes det er sykt flaut og ta til seg noe som står sånn lettere henslengt på et bord mellom reolene, selv om det sannsynligvis er til kundene, derfor det ble bare med lukta for min del.

Dette ble fangsten i dag. En mugge til 45 kroner. Ei nystrikka lue til et barnebarn til 20 kroner. Og en vinboks til den nette sum av 25 kroner. Midt i blinken for meg som drikker så mye vin. Hehe. Nei du, denne skal jeg faktisk ha til alle strikkepinnene mine. Siden jeg er blitt en vannvittig racer på strikkinga i det siste så kan det jo være lurt å ha litt orden i redskapene også. For jeg finner jo aldri de jeg skal ha, når jeg trenger dem. Derfor kjøper jeg nye, gang på gang. Og det er jo veldig idiotisk.

I kveld skal jeg i Kilden og se juleforestillingen Trolle. Den har fått fantastiske kritikker, og jeg gleder meg som en unge.

 

6 kommentarer
    1. så deilig da med en slik dag,ja sola gjør noe med oss,savner den sånn skikkelig jeg også nå,ikke fordi vi har hatt mye dårlig vær,det har vi ikke ,men hos oss klatrer ikke sola fjella på nær 4 mnd ,og det er lenge det .
      Utrolig fine bruktfunn du hadde,ja noen ganger finner en virkelig noe som er verdt kronene

      1. Veldig fornøyd med fangsten fra bruktsjappa i dag. 🙂 Jeg hadde blitt gal om jeg kunne se sola på toppen av fjellene og ikke fått den ned i hagen! Så å bo slik er nok for de som er født der og ikke vet noe annet. 😉 Men vet ikke helt om denne regntiden vi er inne i er noe bedre. Regn helt døgnet i måned etter måned.

      1. Det var fantastisk. Synes nesten jeg ble litt varm og rød i kinnene etter å ha sittet der på bryggekanten litt. Greit at sula snur og det blir lysere, MEN det er jo ikke sikkert regnet stopper av den grunn. Tror vi er inne i regntiden. Varer sikkert et halvt års tid den da, og da er det 4 måneder igjen …

      1. Det gikk fort over. Syndefloden er tilbake, og det skal vare til etter jul i følge yr. 🙁 Men joda, det snur snart. Håper bare det regnet også forsvinner da!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg