Hyttetur, pinnekjøtt og årets siste bad

Så var denne helga også på hell. Det går jaggu fort mot jul nå! Og en liten forsmak på den hadde vi i går, da vi fikk servert pinnekjøtt i Cognac klubben. Værgudene var absolutt på vår side, maten smakte fortreffelig og jeg har altså tatt årets siste (?) bad i sjøen. Det var hele 14 forfriskende grader. Faktisk ikke så aller verst, spør du meg. Svømte til og med en liten tur, og var nok uti minst 7 minutter.

Jeg har lenge hatt lyst til å bli isbader. Eeeeeeh … er det noe man bare “blir” tro? Bestemmer man seg bare for å ikke avslutte badesesongen og kjører på hele året? Jeg har altså ikke peiling, men nå har jeg tenkt på dette i flere år, uten at det har skjedd noe mer, så sjansen for at det blir noen forandring denne vinteren er mikroskopisk. Jeg vil jo så gjerne ha med meg noen andre også, sånn at vi kunne ha dratt hverandre litt i ørene om lysta ikke helt var til stede gjennom hele året … men det er tydeligvis ikke så lett.

Sola skinner og livet er slett ikke så verst. Jeg venter mitt fjerde barnebarn, sjette om en teller med bonusbarnebarna, og må bare innrømme at jeg var litt på vakt der ute på hytta til ei i Cognac klubben, hvor vi befant oss. For tenk om fødselen plutselig starta og jeg satte der i bekmørket uten noen som var i stand til å kjøre meg i land. Det hadde vært en smule dumt, siden det er jeg som skal være med på fødselen. Men jeg var godt forberedt altså. Pakka ned tursko og lykt, sånn i tilfelle jeg måtte ta stien gjennom skogen for å komme ut til sivilisasjonen igjen for å få fatt i en taxi. Heldigvis fikk jeg ikke brukt for det. Det hadde vært ca. to kilometer på skogssti, og i mørket, på ukjent grunn kan det virke skrekkelig langt.

Det er enda fire uker til termin altså. Men denne her dattera mi har en tendens til å avslutte svangerskapene så tidlig. 3 og 4 uker før har jentene kommet, dessuten følte ho seg litt rar rett før helga. Har masse kynnere og magen er skrekkelig langt nede nå. Jeg tviler sterkt på at ho kommer til å gå tiden ut denne ganga heller. Men heldigvis skjedde det ikke noe i helga. Puuuuuh. Må si jeg er ganske letta egentlig, så nå skal jeg ikke forville meg så langt vekk fra kjørbar vei før babyen er kommet, spesielt ikke på nettene.

Håper du har hatt ei fin helg, og kos deg med resten av søndagen da.

10 kommentarer
    1. Kjære Marit
      Jeg skal også være med på fødsel om 3 – 4 uker. Jeg har gruet med skikkelig ( men det har jeg holdt for meg selv!). Så leste jeg om din opplevelse som ” fødselselhjelper” på bloggen din for en tid siden. Som var så positiv. Det hjalp med til å snu tankegangen fra å grue til å glede meg. Takk for at du delte!

      1. Hei Kikki. 🙂 Ja, jeg grudde meg jo skikkelig jeg også. Ble spurt om å være med for mange år siden også, da min søster skulle ha nummer to. Men da sa jeg nei. Angret veldig etterpå, for trodde det var den sjansen jeg hadde. Men så viste det seg jo at jeg fikk flere tilbud om dette, og da sa jeg ikke nei. Var livredd første gang. Men det er en utrolig opplevelse. Nesten større enn å føde selv. Spesielt når det er barnabarna. <3 Lykke til. Jeg gleder meg veldig denne ganga.

    2. Så artig med barnebarn i vente, men bra det ikke skjedde i helga da. Synd du bor så langt unna, har litt de samme tankene som deg – isbading….men kanskje var det siste gang i dag for meg også. Har også lyst skjønner du. Leser på nettet at det kan være bra for helseutfordringer også, men en bør ikke forta badene alene. Kanskje vi får til en gang til, legger to …. 😀

      1. Kanskje jeg blir frisk som en fisk utpå våren da, om jeg hadde fortsatt dette gjennom vinteren? Det hadde vært noe. Lykke til med badinga. Du får holde meg oppdatert, så kanskje jeg kan bli inspirert via bloggen, uten at vi bader sammen. 😉

    3. Så jo riktig sommerlig og flott ut det her .. 🙂 Vi bada jo minst en gang hver mnd i året som gikk..mulig vi gjør det i år også. Men gjør det bare om jeg “har lyst”…gir en fin følelse av å mestre syns jeg.. 🙂 Jeg har jo ikke barnebarn ..men kan tenke meg det er masse kos.. Går fort mot jul ja..og så vår igjen .og sånn går åra..hehe… Ønsker deg ei fin kommende uke <3

      1. Ja, vi var heldige med det være denne ganga! 😀 Synes dere har vært supertøffe med den badinga, men alt er jo mye lettere når en er to. Eller flere. Det er veldig gøy med barnebarn, og gleder meg skikkelig til å møte denne nye. <3 Fin uke til deg også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg