Hyppige frisørbesøk og begynnende hentesveis

Det er bare fem uker siden sist. Men plutselig befant jeg meg i frisørstolen igjen. Det er jaggu dyrt å ha kort hår! Burde nok heller hatt en sveis som ikke trengte å fikses på så ofte, la det gro vilt og bare ta tuppene et par ganger i året. Høres mye mer fornuftig ut egentlig.

Med sykdommen forsvant håret. Eller med alderdommen kanskje? Ikke vet jeg, men jeg er blitt veldig tynn på toppen de siste ti årene. Ikke det at jeg snøss, for det gjør jeg faktisk ikke. Det er ikke masse hår verken i børsten eller i dusjen. Men det har bare slutta å komme ut av skallen.

Faktisk lurer jeg på om det gror feil vei. For omtrent samtidig som håret ble tynnere og tynnere på toppen så har skjeggveksten blitt mer og mer rikholdig. Så du skal ikke se bort i fra at det har en sammenheng dette her.

Nå har jeg regelrett fått sommersveisen i oktober! Eller kort, kjedelig og kjærringaktig, som drømmemannen kaller det. Mer praktisk enn fint muligens. Men nå ble det altså sånn denne ganga. Så får vi se da, om jeg orker å spare litt ved en annen anledning. Eller om jeg bare har to alternativer igjen: hentesveis eller parykk. Men så varm som jeg er normalt, så tror jeg ikke parykk kan være et alternativ med det første.

Bortsett fra det å klippe håret så er jeg altså ikke så dyr i drift. Som du sikkert har skjønt så bruker jeg lite penger på både sminke og hårprodukter. I det siste har jeg også vært tom for det aller meste, både shampoen min, hårpudderet og hårsprayen (et must ved hentesveis altså!). Så nå har jeg bestilt litt nytt fra Bli Vakker. Enkelt og raskt, bestilte i går og pakka kan hentes i morra. Alltid mye tilbud på den siden. Veldig mye billigere enn hos frisøren, selv om det er akkurat like produkter fra samme leverandør. Rart, og ganske irriterende. Jeg er altså ikke sponsa på noe vis, bare en veldig fornøyd vanlig kunde.

Kjøper du hårprodukter på nett eller hos frisøren?

Tirsdagen min ble både fin og innholdsrik. Bytur, venninnekjas og uventa besøk av både sønnen og mellomste dattera mi, pluss et barnebarn. Føler meg heldig og veldig glad i dag, til tross for begynnende hentesveis og de blaute værutsiktene for resten av uka.

12 kommentarer
    1. Jeg stusser litt selv jeg, frisør er svindyrt. Skal en farge litt så er ei pakke på butikken mye billigere enn å farge hos frisøren . Har spart mange tusen opp gjennom årene der gitt.

      1. Ja, det er jo en ting der frisøren gjør en jobb da, som farging og klipping. Men når de bare selger et produkt, og ikke skal gjøre noe annet enn å plotte det inn i kassa og motta betaling – da er det rart at prisene er så utrolig forskjellige. Men, men, er jo ingen som tvinger oss til å bruke penger hos frisøren heller da. Vi gjør det jo helt frivillig! 😉

    2. Du ble fin! Artig innlegg 🙂 Jeg lagde et innlegg i går som jeg publiserte i dag…nettopp om frisørbesøket mitt i går! Rart at vi skulle tenke på samme tema samtidig, uten å påvirke hverandre 🙂 Ha en fin dag med den nye sveisen!

      1. Tusen takk. 🙂 Hårprakten vettu, den er egentlig veldig viktig. Iallefall for meg. Bare så synd den er blitt så stusselig de siste årene. Kommer visst ikke inn på bloggen din dag jeg …

    3. Ja jammen er det dyrt hos frisøren…….. og jeg med langt hår slipper gå så ofte heldigvis………. når jeg etterstriper og klipper håret koster deg meg 1500 sånn ca. Og jeg kjøper noen produkter hos frisør og ellers bruker jeg wella shampo eller head and shoulders 😀 Det er stilig med kort hår – men da må man oftere til frisør 😀

      1. Ja, men det er jo en ting når det en kjøper inkluderer at frisøren må gjøre noe med oss. 😉 Når en bare kjøper et produkt, og det kun skal slås inn i kassa og betalses, da er det sykt rart at de har overpriset det så veldig. Ikke rart at netthandelen overtar. For en gidder jo ikke betale dobbelt opp av hva man trenger eller akkurat. 😀 Synes også det er stilig med kort hår – på alle andre! 😀

    4. Du ble superfin 🙂 Det er så deilig med kort hår men nå er det lenge siden her i gården. Jeg kjøper stort sett hårproduktene mine på nett fordi det er samme produkt som hos frisøren bare halve prisen. Gruer litt til blaut vær resten av uka, var ille nok i dag hahaha God kveld <3

      1. Takker og bukker (eller neier) … har egentlig alltid hatt lyst på langt hår jeg. Men da det var skikkelig tykt og krøllete grodde det bare oppover og utover, istedenfor nedover. Og nå er det jo tynt og pistrete, så er vel ikke noe å spare på lengre. Synes alle andre er kule med kort sveis, men vet ikke helt om jeg er så fornøyd med det selv. Fin dag til deg.

      1. Haha … ikke alltid det er greit med både og. Eller ja takk, begge deler. Du tør ikke bare klippe luggen selv altså? Tror jeg hadde gjort det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg