Hva tror du jeg valgte?

Vi har vært på en liten kveldstur, drømmemannen, Jonas og jeg. Sånn rett før det begynte å bli mørkt. Og det tidspunktet kommer jo tidligere og tidligere nå. Før klokka er 19 er det jo mørkt som i en sekk på utsiden. Jaffal i hagen vår, for der er det elendig med utelys for tia. Men vi var altså ikke i hagen. Vel har vi stor og litt uoverkommelig tomt å ta oss av sånn når det gjelder hagestell og vedlikehold og alt det der, men den er altså ikke så stor at vi kan ta lufteturen med bikkja der ute. Derfor tok vi en liten tur til Bertes i regnværet, sånn helt på sparket.

Verken kiosken eller pizzavogna er jo åpne på denne tiden av året. Stranda, brygga og badetrappa derimot … der er det alltid åpent. Og hva er vel mer naturlig da, enn å ta med seg den stygge badedrakta og et håndkle sånn i tilfelle.

Skulle ønske jeg hadde begynt med dette for maaaange år siden. For en får jo litt oppmerksomhet av forbipasserende når en ligger og plasker i vannet på feil årstid. Og akkurat det hadde nok vært mye mer morro da jeg var litt slankere, fastere i fisken og yngre lissom. Det hjelper vel ikke akkurat at badedraktene mine er sånn cirka 20 år gamle heller. Men akkurat det går det jo an å gjøre noe med, så nå har jeg bestilt ny! Hadde det bare vært like enkelt å få fatt i en ny kropp … uten å betale mer enn noen hundrelapper … og uten å påføre seg selv masse smerte og elendighet.

Jeg vaser jo ikke rundt på strendene om sommeren. Nettopp fordi jeg ikke føler meg vel i min egen kropp. I år hadde jeg så vidt på meg bikinien. Men akkurat denne badinga synes jeg er så digg at jeg faktisk ikke har lyst til å droppe det bare fordi jeg er flau over hvordan jeg ser ut. Derfor fortsetter jeg altså … og om noen synes jeg er like stygg som jeg selv føler jeg er, ja da får de bare se en annen vei rett og slett.

Flott plass – selv i gråvær! Og nå er kjærringa så god som ny også, etter et par friske dukkerter i vel 10 grader. Hadde bare den foryngelsen hjulpet like mye utenpå som inni! Men mulig det kommer på sikt? Det er jo lov å håpe …

9 kommentarer
    1. Tenkte nok at det var stranda – du er virkelig tøff til å bade! Jeg tar på meg bikini om jeg vil – enig med deg, om noen ikke liker det så får de se en annen vei! ….Det ser veldig fint ut der – uansett vær! 🙂

      1. Ja, det er en veldig fin plass. Som jeg aldri bruker om sommeren. For mye folk da. 😉 Men vi har gått tur der innimellom, utenom sesongen, bare i år jeg har bada.

    2. Har sagt det før, du er tøff som badet i havet i oktober!
      Jeg tror ikke de tenker over kroppen din de som ser deg i badedrakt. Det er det bare du som gjør. Sier jeg som ikke har eid en bikini de siste 20 års og kun bader i stille skogstjern

      1. Får håpe de bare tenker: “Jøss, ho der var jaggu tøff!” Åsså glemmer de at jeg er gammal og feit og alt det der. Jeg bader helst ikke i ferskvann. Synes det er litt ekkelt. Men sjøen derimot … 😀

    3. Kjekt å unne seg noe nytt, og da spesielt en badedrakt. For når man likevel ikke føler seg så slank og ven, er det rart hva en ny badedrakt faktisk kan gjøre med den følelsen ♥
      Jeg synes du er knalltøff jeg altså, som hopper i havet på denne årstiden. Men jeg vet om flere som bader året rundt…og det er nok veldig forfriskende 🙂 Ser ut til å være fint der i høstskrud i alle fall, og badingen frisker jo jammen opp det også 🙂

      1. Jepp, og nå har jeg fått beskjed om at den er sendt! Får bare håpe den passer. :O Og du, jeg “hopper” ikke i havet, hehe, jeg går stille og rolig ned den flotte badetrappa! Mannen foreslo at jeg skulle ta rutsjebanen, men da tror jeg altså jeg hadde dødd av sjokk. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg