Hundevask og svømmetrening

Ja, altså jeg har vært ute i dag. Oppholds var det også. Men noen tur ble det ikke. Hele 1004 skritt har jeg tilbakelagt, mot gårsdagens 3415, så nå er det like før jeg ramler ut av FitBit-lista mi. Der jeg nesten har ligget i teten hele tiden. Jaffal ikke veldig langt nede. Men jaggu ramler jeg kjapt nedover når jeg har hatt noen dager som dette i slengen.

På denne badeplassen er det sjeldent det er noen andre enn hunder. En gang på alle disse årene jeg har bodd her har jeg sett en unge bade, sammen med hunden sin. Det er på en måte rett nedforbi huset vårt, så det er ikke langt å gå. Men i dag kjørte vi, og jeg satt bare på en benk å så på da drømmemannen vaska Jonas og kasta pinner uti slik at han skulle få skylt ut igjen grønnsåpa. Bikkja elsker å bade. Like greit i et gjørmehull som i et vann da, og jeg trenger vel ikke si at vi foretrekker det siste der. 😀

I dag traff vi en annen hund og eieren her nede. Og det ble jo litt stas. Vi har ikke vært i hundeparken siden det var snø, så det begynner å bli en stund siden. Men det var jo en liten innpåsliten tass der som hoppa opp og beit i øret til Jonas hele tiden, og da vi kom hjem hadde hele øret revnet! Jonas gjorde jo ikke noe, han ble ikke irritert på den andre hunden en gang, og eieren synes tydeligvis at dette bare var morsomt … men ingen av oss visste jo at det kunne få sånne følger. Hadde jeg visst det skulle jeg jo gjort alt for å få vekk den lille fillebikkja! Siden da har jeg ikke hatt lyst til å gå dit. Dumt, for Jonas synes jo det var helt topp å være der sammen med andre firbente i alle forskjellige størrelser.

Å svømme er en fin trim for hunden, når pt’en hans er syk. Ikke belaster han noe heller, så på mange måter har han vel mer godt av dette enn en tur på ei mil. Han blir iallefall like sliten etterpå, så nå har både han og drømmemannen tatt seg en aldri så liten power-nap i stua. En i sofaen og en på gulvet ved siden av. Heldige er de som bare kan legge seg og sove sånn hvor det måtte være, til alle døgnets tider. Til og med uten at det går ut over nattesøvnen.

Da var snart søndagen også over. Gikk ganske fort denne helga, selv om jeg synes dagene har vært ekstremt kjedelige og bortkastede. Håper formen tar seg opp igjen snart … for sånn som dette gidder jeg rett og slett ikke å ha det!

8 kommentarer
      1. Heisann. 🙂 Formen .. tja. Det er lenge siden jeg har vært så klein, bare ligge på sofaen. Eller sitte da. Men nå tror jeg kanskje det går rette veien. Var jo på tide.

      1. Tusen takk. Jonas er fin igjen, det grodde veldig fint heldigvis, til tross for at det var ei hel åpen lomme i det ene øret, på innsiden.

      1. Takk, det håper jeg også. Men er igang med natt nummer to i sofaen nå. Prøver å drukne kløinga i halsen med glovarm te med honning og sitron, men kjennes ikke ut som det hjelper akkurat … eneste forskjellen er at jeg må opp og ned på do mange flere ganger …

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg