Høst i lufta, energidrikk i kjærringa

Har du kjent lukten av høsten? Drømmemannen synes jeg er litt snål som snakker om at høsten lukter, men den gjør altså det. Det lukter verken vondt eller godt, bare såpass at en kan konstatere at nå er den her. Høsten altså.

Jeg var i byen en tur i går. Sammen med eldste dattera og de to yngste jentene hennes. Veldig koselig, med kafebesøk og greier. Fireåringen skulle til hørselskontroll, så jeg og den minste spaserte litt rundt nede ved Bystranda imens. Det vil si ho sov i vogna og jeg trilla. På stranda var det et stort skilt i begge ender som informerte om at det var forbudt å bade pga. forurensning. Ikke rart svanene hadde trukket opp på plenen! Til og med ikke de hadde lyst til å bade altså.

Blemma på hånda har hindret meg i å bade. Jeg måtte jo ikke ha elendigheta under vann. Og dette tok sin tid. Har faktisk tenkt å vinterbade denne sesongen også, så jeg får håpe at jeg snart kan sette i gang, hvis ikke blir det jo iskaldt før jeg får starta.

Turene med Jonas har blitt litt utvidet de siste dagene. Han er glad, og det er jeg også når jeg ser at han takler det. Slitne blir vi begge to, men foreløpig er det ikke noen av oss som halter etterpå. Det er en god ting, og jeg håper det fortsetter slik.

Ellers går dagene sin sløve gang. Det er så mye jeg skulle ha gjort, og jeg blir så forbanna når jeg bare orker bittelitt av ganga. Så jeg står på litt mer enn godt er, mens jeg først får svev på maskineriet. Stort sett hver eneste gang. Det går sjeldent bra.

Jeg har funnet ut at energidrikk hjelper når formen er på bånn. Kanskje ikke så fornuftig det, men om kokain hadde vært like lett tilgjengelig så hadde jeg garantert forsøkt det også. For å ha det på denne måten år etter år er ikke så morro at det gjør noe. En blir en smule desperat faktisk.

Kos deg med resten av onsdagen da. Jeg hadde håpet at jeg skulle ut i hagen og stable noen stein. Men akkurat nå kjennes det ikke helt sånn ut …

8 kommentarer
      1. Var ikke helt sånn lukt jeg tenkte på. Men akkurat i det jeg hadde skrevet at det luktet, så regnet jeg med noen ville kommentere akkurat sånn. For min del lukter det bare HØST. Jaffal rett utforbi inngangsdøra.

    1. Du og Jonas ser like høye ut i skyggen. Han er høy ikke sant ? 🙂 Jeg er i alle fall ferdig med bading for i år. For lenge siden 😀 Har aldri drukket energidrikk. Tror jeg får i meg nok energi av vanlig mat, som oftest 🙂

      1. Han er høy, opp til skuldrene tror jeg han er 83 cm. Akkurat i samme høyde som spisebordet vårt. Og så kommer jo hodet oppå der igjen.

        Ja, jeg har også alltid trodd at jeg har fått nok energi og vitaminer i normalt kosthold, men plutselig i vår så var D-vitaminlageret nesten tomt gitt, og legen min (som har sagt at alle de som pøser på med vitaminer bare kaster penger ut av vinduet) sa jeg måtte begynne å ta D-vitamin. Første gang i mitt liv jeg har tatt vitaminer. Og så må jeg ta Omega-3 sier øyenlegen, fordi jeg er så tørr i øynene. Så her baller det på seg!

      1. Jepp, det kan vi. 🙂 Og den følelsen når en har gjort noe og er fornøyd med dagen, den er ubeskrivelig digg! Bare synd de dagene kommer litt for sjeldent.

    2. Hei! Nå er det lenge siden jeg har vært innom deg. Tror du har vært fraværende en stund også.
      Så bra at dere får gått turene deres, både du og Jonas!
      Jeg vil ikke ha hund selv, men skulle gjerne ønsket meg at det fantes en hund å gå tur med når jeg bestemmer meg for å gå tur. Et noe usikkert konsept, si!

      Er vakkert her i sør nå, da! Har hatt noen nydelig høstdager, så langt. Selv om det knapt kan kalles høst. Deilige dager på verandaen, for eksempel. Og gode turer også! Selv uten hund.

      God kveld til deg og drømmemannen og Jonas!🙋‍♀️

      1. Heisann. 🙂 Ja, jeg har vært fraværende ganske lenge … Jonas skada jo bakbeinet tidlig i sommer, så vi har jo nesten ikke gått tur i det hele tatt i denne perioden. Så skulle vi være på hytta utover høsten, bestemte vi oss for, men det skar seg jo også. For plutselig måtte jeg til legen annenhver dag i tre uker pga. ei blemme som ble sykt betent. Det blir sjeldent som en planlegger har jeg nok en gang erfart. Høsten for meg er dårligere form, så jeg er ikke så glad i denne årstiden selv om den på mange måter er fin også. Det er bare det at jeg ikke har ork til å nyte den når formen er så begredelig. Stemmer for sommer hele året jeg, med temperaturer mellom 25 og 30 grader! 😉 Fin kveld til deg også. Sikker på at du ikke har en nabo med hund som du kan låne innimellom?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg