Hjelp – jeg skal sminkes!

I går, i et litt overivrig øyeblikk tydeligvis, meldte jeg meg på som sminkedokke. Skrekk og gru! Og ikke nok med det, jeg har også dratt med meg min venninne som bor litt bortforbi her. Uten at jeg vet hva vi går til. Det vil si jeg vet at vi skal sminkes …

Vi skal være prøvekaniner. Selv om jeg sminker meg stort sett som jeg alltid har gjort, så bør en sikkert gjøre noe på en annen måte nå som en er godt inni middelalderen. For det er jo akkurat der vi er, og de trengte voksne modeller over 50 år.

Jepp! That’s me. 50+ jaffal, og ganske overmoden, for ikke å si tilærmet råtten – men langt fra en modell. Og dette er omtrent så langt over komfortgrensa mi som det går an å komme.

Det er litt spennende og litt skummelt og veldig flaut. Jeg sminker meg jo minimalt egentlig, bare kajal og mascara til vanlig. Kremer og sparkel kan de ha for meg. Det passer lissom ikke sammen med heteturer og overgangsalder, for gørra renner jo bare av igjen! Så det der har jeg slutta med for lengst. Likevel skal jeg om et øyeblikk hente venninna og så bærer det utover til Sørlandets hudpleieskole for litt make-up. Og en ting jeg er helt sikker på, begrepet “litt” er nok ikke helt det samme der som det jeg tenker her.

Vel, det er jaffal noe å fylle dagen med. Åsså er det til og med gratis!

6 kommentarer
      1. Det gjør jeg vettu! 😉 Er blitt tøff sånn, selv om jeg ikke liker bilder av meg selv. Ikke tips og sånn, det var jo elevene som skulle lære, ikke modellene. 😀

    1. Så gøy!!! Selv om det hadde vært helt utenfor min komfortsone. Men det er jo det å bevege seg utenfor komfortsonen en gang i blant som er gøy.
      Da jeg skulle være forlover i bryllupet til venninna mi, gikk jeg til en sånn kosmetolog og fikk tatt permanent farge på vippene og fikk lagt proff make-up. Gamle Gubben Grå gikk rett forbi meg på kirkebakken uten å kjenne meg igjen.
      (Han hadde levert unger til barnevakt mens jeg var å ble sminket, fikk klipt håret og skiftet hjemme hos bruden. Han hadde ikke settkjolen min fra før.)
      Så det er ikke sikkert Drømmemannen kjenner deg igjen i kveld

      1. Det var jo HELT utenfor min komfortsone også! Så i dag følte jeg meg litt vågal og tøff altså. 😀 Ble ikke akkurat ukjennelig. Men det klarte jeg en gang på en firmafest. Hadde sletta håret, som normalt så ut som ei høysåte. Det ble blankt og glatt og dobbelt så langt! Mannen kjente igjen bilen da jeg henta han på jobb. Hehe. Men tror han dro litt kjensel på kjærringa også. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg