Henting i barnehagen …

Follow my blog with Bloglovin

… kan fort bli litt mer. For i forgårs fikk jeg plutselig en overnattingsgjest! Aller helst ville ho hjem og sove hos mamma’n sa ho tidligere på dagen. Men da jeg lokka med madrass inne på drømmemannens og mitt soverom var det plutselig helt glemt. Og skulle ho først være her, så er det klart at det måtte legges inn en spontan fridag fra barnehagen. Sånn er det jo bare.

Men rett etter hentinga ble det et par timer med alle tre barnebarna. Og en tekopp med eldste dattera mi da ho kom fra jobb. Og jentene fikk hver sin lille eske med juleoverraskelser. Det var en suksess! Like spennende for alle tre tror jeg. Selv om tiåringen hadde besøk og var litt fraværende akkurat i øyeblikket.

Det er stort å være mormor. Det er fantastisk å få lov å ta del i livene til disse, verdens skjønneste selvsagt, barnebarna. Og jeg er så heldig som har de så nærme at jeg stort sett ser de hver uke, og innimellom flere ganger i uka også. Det setter jeg ufattelig pris på.

Overnattingsgjesten og jeg har kost oss skikkelig. Ho er så blid og glad denne femåringen “min”. Ho synger og traller dagen lang. Og forklarte det så fint selv: “Mommo, det kommer så mange lyder og sanger ut av meg når jeg er glad!” Og slik fortsatte det helt til ho ble henta i går ettermiddag.

Egentlig kunne ho godt ha vært et døgn til. Men da tror jeg nok ho måtte ha vært i barnehagen. Og siden jeg hadde en avtale om å fikse juleneglene i går kveld så gikk jo ikke det. I morra er det time hos frisøren også, og så er jeg klar for julebord og julaften og hele greia. Tilsynelatende. Hvordan det står til på innsiden er en helt annen sak!

Vi fikk pynta til jul. Treet og kassene med pynt ble henta ned fra loftet. Bare det var jo litt stas, å få bli med opp dit. Opp i alt det rare mormor har samla på i 20 års tid. Det der som skulle vært rydda i for lenge siden. Det beste her hadde vel vært å gjort som drømmemannen en gang sa, kutt hull i veggen og skyv det ut i en container! – Du vet jo ikke hva som er der oppe likevel … og han har sikkert rett i det!

Å pynte juletre er en slitsom affære. Så snuppa hadde en del pauser innimellom – oppi kassa til juletreet. Der satte ho så fornøyd og studerte verket. Litt skuffa var ho nok, siden kulene bare er i sølv og hvitt, og det er den eneste pynten som er på treet. Men da de tre kassene med nisser ble åpnet etterpå var det helt glemt. Så nå har de fleste funnet sin plass for jula. Om enn ikke akkurat der jeg hadde tenkt å ha dem! Så det kan godt være jeg må rydde litt i dem etterhvert. Ikke hadde jeg tenkt å gjøre alt i går heller, men det var helt umulig å vri seg unna. For når de først var tatt ned, så skulle de tydeligvis opp av kassene også.

Jeg sliter fortsatt med denne “nye” bloggen. Det er ikke noe gøy lengre … Det blir ikke som jeg vil ha det, og det er så mye mer kronglete å kommentere, om noen svarer så får jeg jo ikke noe beskjed om det. Bildene blir uhyggelig store og på min lille pc kan jeg ikke se hele bildet andre legger ut på skjermen på en gang. Dette var virkelig et langt tilbakeskritt og egentlig veldig trist. Om noen leser det jeg skriver vet jeg jo heller ikke.  Besøkene som blir registrert via Facebooksiden er gått betraktelig ned etter at vi ble flyttet over til WordPress …

Hvordan går det med dere andre her inne? Tips for en hyggeligere bloggopplevelse mottas med takk.

 marit

8 kommentarer
    1. Ser så koselig ut…Jeg skal jo bli farmor for første gang i februar..er veldig spent….Ja veldig kjedelig å ikke ha noe statestikk også syns jeg….Jeg syns det går fint å gå inn på de jeg kommenterer for å se svar..men noen ganger har de jo ikke svart enda..og da må man jo titte innom flere ganger…og lett å glemme….Håper det blir en ordning på dette…vi får vente å se…Flotte bilder!

      1. Så spennende! 🙂 Det er STORT å bli mormor jaffal. Var nesten enda mer fantastisk enn å bli mor selv. Men nå var jeg med på to av fødslene også da, så det ble jo veldig spesielt. Du har masse å glede deg til. Håper de ikke bor så langt borte.

    2. Jeg leser fremdeles bloggen din, men skjønner din frustrasjon. Jeg savner å ha “oversikten” over antall lesere – og ikke minst det å kunne se om noen kommenterer tilbake når jeg kommenterer. Redigering og posting går bedre…

      1. Tusen takk for det. 🙂 Får se om frustrasjonen går over, eller om jeg gir opp .. går greit å skrive og slike ting nå. Men savner den gamle bloggblokka jeg. Var så mye mer oversiktlig der.

    3. Dette så jo veldig trivelig ut.. 🙂 Jeg blir jo aldri mormor men ser foreløpig ikke ut til at jeg blir farmor heller..veldig glad i barn så det hadde vært koselig med barnebarn..men det må først og fremst passe for di som skal ha dem da..hehe.. 🙂 Koselig julestemning på bildene..i rosatoner ser det ut til 🙂 Jeg syns blogginga går ganske greit nå..men for et pes med utfylling når en skal kommentere eller svare på kommentarer.. Ha en fin kveld <3

      1. Hehe .. ja, barnebarn er jo ikke akkurat noe en kan bestille! De rosatonene er hos dattera, men det er vel mer sånn “vi tar på det vi har” her. Sikkert bare flaks at bildet var fra en plass med noe rosa.

        Synes hele blogginga har mista litt av magien nå. Likte så godt når jeg posta tidligere, å kunne se at plutselig var det 7-8 stykker innpå med en gang! Nå finner jeg ikke ut noenting.

        God kveld til deg også.

    4. Jeg får lest bloggen din, via mobil. Ser veldig greit ut synes jeg, så bare fortsett å skrive. Eneste jeg ikke får til er å abonnere på innlegg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg