– Happy Valentine!

Er det ikke det en skal si på denne dagen? Det klinger litt rart i mine ører, bare for å ha sagt det … ikke normalt for meg å komme med sånne strofer. Happy Valentine, hører ikke til her hos oss det der egentlig. Men det er sikkert greit for de som må ha en spesiell dag for å vise kjærligheten til den man er glad i. Eller for de som bare må ha en unnskyldning for å feire nok en dag. Og der er ikke jeg. For det meste forbigås i stillhet her.

Jeg trenger ikke en egen dag for å vise kjærligheten min. Og jeg elsker deg høres mye bedre ut. Eller, som vi sier her, æ ælskår dæ. Skikkelig romantisk på sørlandsk vettu! Men det sier vi til hverandre hver dag, og har gjort det i 12 år. Både på morra’n når drømmemannen står opp. Da er jeg litt i koma, men jeg pleier visst stort sett å svare et eller annet, uten at jeg husker det når jeg egentlig våkner et par timer seinere. Så tar vi det skriftlig i løpet av arbeidsdagen, og sånn ellers når det måtte passe. Og passe, det gjør det rett som det er.

For oss er 14. februar en helt normal hverdag. Noen få ganger har han kommet med gave og blomster, men det hører med til sjeldenhetene. Mannen fikk derimot tre slike hjertesjokolader i matboksen sin i dag! Jepp, jeg smører faktisk niste til ham. Og istedenfor et tegnet hjerte som innimellom dukker opp på mellomleggspapiret, ligger nå disse fine røde hjertene ved siden av brødskivene og lyser opp litt. Han er ikke akkurat av den mest romantisk sorten, så det er ikke sikkert han skjønner det en gang. Tenker kanskje bare at han var heldig som fikk litt ekstra kalorier å putte trynet i løpet av dagen. Mannfolk vettu!

Ønsker deg en flott dag. Betyr denne dagen noe spesielt for deg?

 marit

12 kommentarer
    1. Vi sier også at vi elsker hverandre hver dag. Men begge to er romantiske, så vi markerer gjerne denne dagen litt ekstra ♥
      Valentinsdagen, og andre amerikanske dager, er vel importert av handelsstanden for at de skal få litt økt omsetning, så sånn sett ser jeg veldig godt det uromantiske i det også 😉 Men likevel…en rosebukett fra kjæresten i dag, passet veldig godt 😀
      Og jeg synes det var en veldig hyggelig oppmerksomhet som du gjorde, med hjertene i matpakken ♥ Hverdagsromantikk på sitt aller beste 😀

      1. Ja, jeg er nok en skapromantiker eller noe sånn. ♥ For jeg bryr meg jo ikke, prøver jeg å fortelle til meg selv. Hehe. Fikk ikke noe annet enn de gode klemmene og sussene jeg pleier å få alltid. Men synes jeg er heldig som har det så bra til vanlig. Ikke alle har det.

    2. Synes dagen høres best ut på svensk jeg, aller hjerters dag. Det ombefatter liksom alt det. Jeg har aldri hatt noe forhold til denne dagen heller, det er en dag som alle andre. Men det er rart med disse butikkene, hva de melker ut av hver minste anledning. Snart ender vi vel opp med noe hver eneste dag i året. Var liksom bedre “i gamledager” da det var jul og bursdag som telte.

      1. Ja, er helt enig med deg i det. ♥ Handelsstanden har jo tatt helt av. Det er alltid et eller annet nå for tia. Det ene overgår det andre, så ingenting er gøy lengre.

    3. Veldig koselig sånn dere gjør det, og vi er visst veldig like 😉
      Her også smører vi matpakker til hverandre, med koselige ord og hjerter.
      Og det blir noen meldinger i løpet av dagen. Så her feirer vi kjærligheten hver dag 😉😀❤

    4. Jeg synest det er en koselig dag. Men har sjelden feiret den. Men jeg liker å gi gaver og ut å spise- så da har jeg ett påskudd til det 😉 Men ofte er det en nokså “vanlig dag” her. Og jeg er flink å si “gla i deg” hele året jeg.

      1. Elsker å ut og spise jeg også. 🙂 Men det kan jeg like godt gjøre en av alle de andre dagene i året. Må ikke være denne. Det blir liksom litt krampaktig når alle andre også MÅ ut. Tror det er viktig å holde liv i hverdagskjærligheten jeg. ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg